Roland Mc 500 software + manual

Peter Pikaert

Ingeburgerd
Lid sinds
17 juni 2003
Berichten
39
Locatie
België
Vorige week vrijdag liep ik Key Music binnen in Sint-Nikaas en ik heb ginder de Roland Mc 500 op de kop kunnen tikken voor 50 euro. Spijtig genoeg zat de software er niet bij :( Nu, de systeemdisk kunnen ze nog verkrijgen via Roland (jaja, Key Music geeft service!) maar ik heb gelezen dat er nog bijhorende software te verkrijgen is of was (het is een oud bakkie, hé). Is er soms iemand van jullie die deze heeft en die me deze kan bezorgen? Ik heb zelfs gehoord dat er een diskette zou zijn met rhythmpatterns ... En ja, de manual zoek ik ook nog ;) Dus mocht iemand me kunnen helpen ... Een dikke merci alvast! :halleluja :okdan:
 
Ha! Nog al iemand gevallen voor de aantrekkingskracht van zo'n stoere hardwaresequencer!
(heb zelf een MC-300, via via)

Zoek even op Google, een pagina is bijv: http://members.ozemail.com.au/~uws/mc2smf.htm.
Wat je wilt is de Super MRC 2.0 software, en er is nog wat meer spul (bankmanager etc.) voor te krijgen.
Ook de handleidingen staan op de site.
Nou doet niet alles het, maar even goed zoeken doet wonderen!

Succes met uitvogelen!
 
Re: Roland Mc 500 software + manual

Origineel geplaatst door Peter Pikaert
Vorige week vrijdag liep ik Key Music binnen in Sint-Nikaas en ik heb ginder de Roland Mc 500 op de kop kunnen tikken voor 50 euro. Spijtig genoeg zat de software er niet bij :( Nu, de systeemdisk kunnen ze nog verkrijgen via Roland (jaja, Key Music geeft service!) maar ik heb gelezen dat er nog bijhorende software te verkrijgen is of was (het is een oud bakkie, hé). Is er soms iemand van jullie die deze heeft en die me deze kan bezorgen? Ik heb zelfs gehoord dat er een diskette zou zijn met rhythmpatterns ... En ja, de manual zoek ik ook nog ;) Dus mocht iemand me kunnen helpen ... Een dikke merci alvast! :halleluja :okdan:

Hallo Peter,

Gefeliciteerd met jouw aankoop! Is het een MC500 Mk II? Als dat zo is, dan kan ik je de handleiding van de W30 sequencer bezorgen. Het is namelijk identiek dezelfde software. Er was inderdaad nog extra software te verkrijgen, zoals een bulk librarian die je toeliet om MIDI bulk dumps te saven. Die ritmepatronen zal heel waarschijnlijk wel van een derde zijn. Als je die niet meer vindt, zoek dan gewoon naar sequences die met een W30 of S50 gemaakt zijn.

Hou wel steeds in gedachte dat dit enkel voor de Mk II geldt, voor zover ik weet.

:doei:
 
Ik heb v1 en v2 van de sequencer en ook de librarian-software. Ik gebruik het wel met een MC-300, maar das net dezelfde software.

Je mag er gerust om komen. Net zoals key-music ben ik van Sint-Niklaas (das soms nogal nadelig voor m'n budjet dat die winkel vlak bij de deur is ;) )
 
Origineel geplaatst door Hanz

Zoek even op Google, een pagina is bijv: http://members.ozemail.com.au/~uws/mc2smf.htm.

ja, maar de floppy-images op die site zijn gebackuped met een zeer oud commerciëel exotisch programmatje, dat heel moeilijk te vinden is.
Ik ben er echt een hele dag mee bezig geweest om die software te vinden, de images te schrijven en dan had alleen nog maar een soort installatie-programma voor de MC dat de eigenlijke software op een 2de diskette installeert... maar dat duurde nog eens keilang omdat je constant dj moest spelen met de installatie- en doeldiskette.

Als je jezelf al die moeite wil besparen kom dan gewoon eens langs met een doosje lege floppy en dan maak ik wel wat kopietjes...
 
Re: Re: Roland Mc 500 software + manual

Re: Re: Roland Mc 500 software + manual

Nee Danny, het is de pure MC 500 ... maar toch bedankt voor je antwoord!
 
Laatst gewijzigd:
Ja het DD floppy probleem ken ik...
Ter info: Schijnt dat de truc met afplakken van het linkergaatje van HD floppies niet lukt.
Nou zit ik te twijfelen of ik dus wat van m'n amiga floppies aan ga opofferen... lastige keuze :D

Trouwens, het vinden van het floppy schrijf programma is echt niet zo moeilijk.
Maar de genoemde floppy swap perikelen zijn inderdaad een behoorlijke uitdaging voor de mad DJ skillzzz ;)

Ik heb laatst vrijwel alle MRC spulletjes gedownload (met handleidingen etc.) dus als iets ontbreekt laat het even weten, dan zal ik het binnenkort efkens mailen. Naar ik begrijp is al dat spul gewoon public domain tegenwoordig.
 
Hanz,

Zou je die handleiding eens kunnen doormailen? Ik heb die site geprobeerd en krijg elke keer de melding "page not found". Dus mocht je tijd hebben om hem eens door te mailen ...

Thanks man! :okdan:
 
Origineel geplaatst door Hanz
JTer info: Schijnt dat de truc met afplakken van het linkergaatje van HD floppies niet lukt.

En afplakken met een niet doorzichtige tape? Ik gebruik zowel op m'n W30, D20 als SY99 HD floppies die wel op de respectievelijke toestellen als DD flop geformateerd worden. Alleen op de W30 heb ik heel af en toe dat zo'n diskette crashed, bv melding 'Not song disk' terwijl ze wel degelijk voor sound en song geformateerd werd. Op de andere synths heb ik nog nooit een probleem gehad met deze techniek.

:doei:
 
Origineel geplaatst door Hanz
Ter info: Schijnt dat de truc met afplakken van het linkergaatje van HD floppies niet lukt.
Nou zit ik te twijfelen of ik dus wat van m'n amiga floppies aan ga opofferen... lastige keuze :D

Dat lukt wel met HD's... Het is misschien iets minder gezond voor die schijfjes, maar het werkt wel. Je moet ze wel achteraf niet meer terug als 1.44MB dos-floppies formateren, maar het werkt perfect. Ik gebruik op mijn MC-300 en m'n Atari-computers al een hele tijd HD-floppies.
DD's zijn trouwens niet meer te vinden en je ouwe amiga-floppies verbrodden is nogal voos.

Je moet wel inderdaad dat gaatje wel toeplakken als je wil dat je PC de floppy als DD beschouwd. tJa je hebt je PC nodig om je floppies te kunnen backupen en kopiëren.
Je MC beschouwd automatisch alle floppies wel als DD, omdat HD nog niet bestond toen, maar je PC niet.
Het backupen van floppy-images en writen van floppy-images doe ik in linux met "dd". Voor windows kun je "rawread" en "rawrite" gebruiken :
http://spark-plug.virtualave.net/rawread.exe
http://spark-plug.virtualave.net/rawrite.exe

Als ik het niet vergeet zal ik anders eens kijken of ik vanavond wat images zou kunnen uploaden, maar de kans is wel vrij groot dat ik het ga vergeten... ;)
 
Origineel geplaatst door Danny
En afplakken met een niet doorzichtige tape?

Denk jij nu echt dat een goedkope floppydrive dit gaatje optisch controlleerd? Das gewoon een mechanisme met een dom metaaltje of plastiekje hoor.
Doorzichtig of niet, dat maakt nie veel verschil.
 
Origineel geplaatst door oli303
ja, maar de floppy-images op die site zijn gebackuped met een zeer oud commerciëel exotisch programmatje, dat heel moeilijk te vinden is.

Correctie, je kan dat rare "UCOPY" programma nu ook downloaden van die website. Toen ik hier mee bezig was, was dat niet het geval...
 
Origineel geplaatst door oli303
Denk jij nu echt dat een goedkope floppydrive dit gaatje optisch controlleerd? Das gewoon een mechanisme met een dom metaaltje of plastiekje hoor.
Doorzichtig of niet, dat maakt nie veel verschil.

;) D'r zijn inderdaad floppydrives die dit optisch controleren, dus was mijn opmerking niet zo onnozel als jij denkt ;)

dit gaatje optisch controlleerd -> dit gaatje optisch CONTROLEERT *D

:doei:
 
Zal vanavond even kijken of ik wat handleidingen paraat heb.
Zit de komende dagen hier niet op m'n eigen werkplek, en m'n muziekmasjien is ook al niet verbonden met internet (om heeeeeele goeie redenen, zoals onlangs nog bewezen).
Kortom, 't zit in 't vat en dat verzuurt dus niet. ;)

Ik heb *natuuuuurlijk* dat afplak verhaal even geprobeerd, want iets van anderen blindelings aannemen is mijn stijl niet (call me stoooopid). Maar 't werkte niet van harte, kreeg rare schrijfproblemen, wellicht omdat de fysieke trackindeling van de floppies gewoon niet lekker matcht met wat de MC verwacht. Maar ach... YMMV (= your milage may vary).
 
Argh!

Argh!

Ik heb vandaag de diskette met de SMRC software voor de Mc 500 gaan ophalen bij Key Music. Ik kom thuis en je kunt het al raden, hé! Ik krijg de foutmelding "Error 3 Disk I/O see owners manual". Kan er iemand van jullie vertellen wat er is misgegaan? Ondertussen ziet ik hier al enkele dagen met een sequencer ... kijken is leuk maar hij werkt nog steeds niet!
 
Misschien moet je wat specifieker zijn...
Te weten: WANNEER krijg je die fout? Tijdens het booten, of tijdens gebruik (pages swappen) of tijdens saven ofzo?
 
Back
Top