Roland Mc 500 software + manual

Origineel geplaatst door Peter Pikaert
Hanz,

Zou je die handleiding eens kunnen doormailen? Ik heb die site geprobeerd en krijg elke keer de melding "page not found". Dus mocht je tijd hebben om hem eens door te mailen ...

Thanks man! :okdan:

Peter,

Klopt het dat de juiste link in deze thread niet is doorgegeven?
Ik krijg ook steeds Error 403 - Forbidden or Permission Denied te zien.

Afgelopen week een MC-500 mkII gescoord voor EUR 80,- (kwam wel rembours bovenop). Er zaten wel vijf handleidingen bij dat ding; van zowel de MRC, maar ook van een tweetal andere programma's; o.m. eentje voor live-gebruik en eentje om MIDI-bestanden te converteren en vice versa. Een echte hardware-handleiding (dus van het apparaat zélf) zat er niet bij. Bestaat die wel? Zo ja, ben ik geïnteresseerd.
helaas heb ik dit weekend er nog niets mee kunnen doen; de verkoper was vergeten het netsnoer er bij te doen (dit is een nogal aparte dikke tweepolige aansluiting, ik kende 'em niet). Als het goed is, zit 'ie vanmiddag bij de post.
 
Re: Roland Mc 500 software + manual

Origineel geplaatst door Peter Pikaert
Vorige week vrijdag liep ik Key Music binnen in Sint-Nikaas en ik heb ginder de Roland Mc 500 op de kop kunnen tikken voor 50 euro. Spijtig genoeg zat de software er niet bij :( Nu, de systeemdisk kunnen ze nog verkrijgen via Roland (jaja, Key Music geeft service!) maar ik heb gelezen dat er nog bijhorende software te verkrijgen is of was (het is een oud bakkie, hé). Is er soms iemand van jullie die deze heeft en die me deze kan bezorgen? Ik heb zelfs gehoord dat er een diskette zou zijn met rhythmpatterns ... En ja, de manual zoek ik ook nog ;) Dus mocht iemand me kunnen helpen ... Een dikke merci alvast! :halleluja :okdan:

Zijn ze eindelijk van die MC-500 vanaf geraakt bij key??? ;)
Die stond er al een jaar of zo denk ik. Ik had hem zelf wel willen kopen, had ik niet al een MC-300 elders op de kop getikt.
Ik heb alle floppy's die je maar nodig kan hebben voor de MC-300 en 500 :
- MRC (eerste OS met 5-kanalen)
- super MRC (9-kanaals met meer mogelijkheden, alleen wat meer loaden)
- midi librarian software

Ben zelf van Sint-Niklaas, dus niet ver van de key-music... ;)
Ik zou zeggen kom er eens mee langs.
 
Ik zal vanavond even kijken wat ik ook al weer heb aan handleidingen etc.
Weet in ieder geval zeker dat ik de papieren versies ook heb, maar ja dat downloadt zo moeilijk! :o:

Eenieder die theoretisch interesse heeft in MC/MRC 300/500 files, geef me even een pb'tje plz?
:W

(Trouwens, de link was ooit echt goed, maar nu verdwenen. Zo gaat dat tegenwoordig op Internet...)
 
Super MRC

Super MRC

Origineel geplaatst door Peter Pikaert
Gewoon al bij het opstarten. Ik krijg hem dus maw niet aan de gang!

Hoi Peter,

Ik had bij het opstarten hetzelfde probleem. Het zou (zeer triviaal) kunnen zijn dat de floppy er niet goed in zit (was bij mij het geval). Dus de flop aandrukken ter hoogte van het eject-knopje zodat 'ie er écht goed in zit, en nog 'ns proberen.
Lukt dit niet, pb me je adres, en dan stuur ik je een "nieuw" exemplaar op (ik heb al zoveel aan dit forum geha; wordt 'ns tijd om wat terug te doen).

Maak ik gelijk van de gelegenheid gebruik om met een retourvraag aan de geachte forumleden te komen.
Wie heeft er een exemplaar liggen van de MRM-software. Dat is het programma ook geschikt voor de MC-500 en bedoeld om rechtstreeks MIDI-bestanden op flop tot (Super) MRC-bestanden om te zetten. Het lukt me maar niet om multi-channel MIDI-data vanaf m'n PC in de MC in te lezen. En ik heb geen zin om m'n uitgebreide arrangementen opnieuw in te kloppen.
Of weet iemand een linkje waar ik het kan krijgen? Even googlen levert diverse adressen op waar je het voor $10,- (let op het dollar-teken; dus dat wordt zowiezo lastig) kunt krijgen. Ga je evenwel de link op, dan bestaat die site niet meer of is het item inmiddels verwijderd. Blijkbaar een typisch geval van "oude" doos.
 
Owkee here goes...

Ik heb de onderstaande MC spullen op m'n harde schijf staan (bid maar dat-ie niet crasht...)
Op aanvraag mail ik de gevraagde bestanden, PB me even met je mail adres.
Note: ik ga ervan uit dat deze software 'abandonware' is en dus totaal legaal te verspreiden.
Helaas heb ik zelf geen floppy drive, dus je zal met een 'image programma' zelf moeten knutselen.

Ik garandeer trouwens natuurlijk niet dat alles gaat werken... :)

MRC RECORDER
-MRC-500 (de originele sequencer software)
-Super MRC v2.0 (de latere sequencer software)

MRM STANDARD MIDI FILE CONVERTER
-MRM-500 system generator
-MRM-500 manual (PDF)
-MRM-500 review (PDF)

MRB BULK LIBRARIAN
-MRB-500 system generator
-MRB-500 manual (PDF)

MRP PERFORMANCE SYSTEM
-MRP-500 system generator

MRD RHYTHM BANK
-MRD-500
-MRD-500 midi files
 
Ik heb de MC 500 teruggebracht naar de Key. Ze hadden de software via Roland binnengekregen maar de diskdrive was kapot en dat kostte me 150 (!) euro om dat te laten maken ... dus heb ik de MC 500 netjes teruggebracht.

Overlaatst stapte ik de Key terug binnen en daar stond ie weer de MC 500. Maar ik heb hem netjes laten staan. :) Dus de liefhebbers die er nog eentje willen scoren zullen Key Sint-Niklaas nog eens moeten bezoeken.

Adios,

P.
 
Back
Top