[Hardcore] Ethereal - Proceed With Caution

Ethereal

Instant Fuck-up
Lid sinds
25 februari 2003
Berichten
1.511
Locatie
Varsseveld
Okee dan, een track van mijn hand!
Dit nummer is voor mn demo die een dezer dagen richting een aantal labeltjes gestuurd gaat worden...
Reactie please!!!!

Style: Hardcore
Title: Proceed With Caution
Artist: Ethereal
Duration: 6:58
Format: 192 KbPS MP3
Gear used: Korg Microkorg
Software Used: Logic Audio Platinum 5.01, Waldorf Attack, NI Pro53, Steinberg D'cota, Halion

Mn eerste track waar ik echt trots op ben... Alle hardcoreheadz hier: Alle reactie is welkom!
(Ook van non-hardcoreheadz hoor :dj: )

Link:
http://student-kmt.hku.nl/~koen4/Ethereal - PWC.mp3


Oja, mensen misschien enig idee naar welke labels dit het beste zou kunnen? Zat zelf te denken aan Neophyte Records, Rige en misschien Enzyme... Het zal wel op niks uitdraaien ofzo, maar vind het toch tijd worden dat ik es aan het demo's sturen ga :okdan:
 
Complimenten! Klinkt erg professioneel; veel aandacht aan de productie besteed en je hebt de juiste 'duistere' sound te pakken. Netjes afgemixt ook. Heb je meerdere nummers? Ik denk dat je met meer dan één demo'tje moet komen. Naar Rige gaan is zeker een optie. Succes!
 
Suc 6 met opsturen, lekker trackie geworden.
Denk zelf dat enzyme geen oplossing is daar is het niet hard genoeg voor.
Rige en neophyte zijn idd opties hoewel ik denk dat je nog wel een paar aanpassingen zult moeten maken.
Er zit bijv. geen goed mixintro op en een van de leukste stukjes komt pas na dik 5 minuten moet veel eerder.
Breaks inkorten is tegenwoordig ook belangrijk.
In ieder geval is dit materiaal dat je gerust op kan sturen en je niet voor hoeft te schamen.

Goed gedaan:okdan:
 
sjzssss.. wat een hellsound, lekker basje. Ik kan/ga me hier niet echt over uitwijden, klinkt wel goed denk ik, :confused:

succes met je demo
 
zal vanavond ff luisteren :)

zit nu nog ff op me werk (ja op zaterdag :( )
 
Wat Faab al zegt, beetje meer intro prberen te fikxen, verder vind ik de eerste vocal-sample, die moet net 2 maten langer duren heb ik het gevoel...
Vanaf1:42 heb je een soort break met een zachte kick?/tom? :confused: Waarbij je om de halve maat een licht achtegronddrummetje hoort, je moet eens kijken of je daar beetje variatie kunt brengen, dat klinkt wat vullender denk ik...
Verder klinkt het wel goed... Misschien de melodie/lead beetje meer naar voren laten komen? :confused:
Weet ik niet zeker, wat dat betreft kun je beter op faab's reacties afgaan, die heeft wat meer ervaring met het uitbreng-niveau van deze muziek ;)
 
hmmm klinkt niet eens zo slecht :)

de kick is iig lekker vol en scherp door het midden hehe :P

de melodie geliudje die je nu gebruikt zou ik alleeen als fx gebruikenen vulgeluid her en der en echt een andere geluidje zoeken/maken voor je melodie

de vocals kan je een tikkie harder zetten dan komen ze er net wat duidelijker uit vind ik, en zijn ze ook op een feest beter te verstaan
 
heel aardig, heel aardig... :)

beetje makkelijk af en toe nog, kan wat meer power hebben in de opbouw.
maar, je bent goed bezig.

anders pleur je een keer een cd-tje in m´n postvakje ;)
 
best aardig trekkie.....maar ik denk ook dat je een ander geluid er bij moet hebben,hij is wat saai zo...
( 'verandering van spijs doet eten'...:D..)

qua mix : ik denk dat de snare wat feller d'r in moet....de hihat klinkt niet helemaal goed ( wat meer hoog misschien...)...en de stem is op verschillende punten niet verstaanbaar...

ik denk niet dat dit nummer helemaal af is voor release,maar als je nog 1 of 2 nummers van dezelfde kwaliteit hebt geef ik je meer kans....

:okdan:
 
Dit is nooit mijn smaak geweest.:D

Maarre. Dit ontzettend goed gedaan.
Met een beetje of zelfs minimale (eigenlijk helemaal niet ;)) aan harmonica toch een
afwisselende track neer te zetten. De nieuwe vorm van de oude trommel!!
Ga zo door. Je krijgt hier echt de mensen van de grond!
Erg goed gedaan.:okdan:
 
:dj: Lekkur hoor!! :dj:

Lekker stuiter-nummer! Vinnum wel lagge!
 
Origineel geplaatst door dione
best aardig trekkie.....maar ik denk ook dat je een ander geluid er bij moet hebben,hij is wat saai zo...
( 'verandering van spijs doet eten'...:D..)

Hier sluit ik me bij aan. Heb hem na zo'n minuut of 5 wel gehoord. Tis dat Faab zei dat er daarna nog een interessant stuk kwam, anders had ik hem waarschijnlijk alweer uit gezet.

Een kort maar krachtige break met de introductie van een tweede sound zou op zijn plaats zijn. Vervolgens komt die eerste sound weer terug en gaat ie, zoals nu met die sound, "even over de andere boeg".

De kick klinkt wel lekker, maar kan het zijn dat ie wat punch mist?
 
de kick zou idd wel eenklein beetje laag erbij mogen krijgen met een eq op de 80 hertz
 
Wowz... Gisteren een demo naar Neophyte Records op de bus gedaan... Had vandaag Danny al aan de telefoon...
Idd paar kleine aanpassingen, maar verder erg enthousiast...

Wie weet... Ethereal op 12" op Neophyte Records? I'll keep you informed!

:dj:
 
hehe ook ff een reactie.....:)

Ten eerste het hoog mis ik erg in de track......bv op de hihat en de lead sound(die van mij wel wat breder mag klinken)
En die korte snare mag er uit vind ik en in de plaats daarvan een 909 snare....klinkt beter ben ik van menin...
En de strakheid van de track is ook niet echt optimaal ik denk dat dat door de attack van de kick komt......

oja probeer eens wat laag/mid laag uit je voice sample te halen...dan klinkt het weer ff wat strakker
 
Wow

Wow

Wow , klinkt wel bruut , zeker die synth soundjes lekker snijdend scherp , ik had alleen graag nog wat meer afwisseling in de drums willen horen ! Structuur van de song vind ik zeker goed gelukt ! Veel suc6 toegewenst bij het binne halen van je contract ! Hoi !
 
Origineel geplaatst door Ethereal
Wowz... Gisteren een demo naar Neophyte Records op de bus gedaan... Had vandaag Danny al aan de telefoon...
Idd paar kleine aanpassingen, maar verder erg enthousiast...

Wie weet... Ethereal op 12" op Neophyte Records? I'll keep you informed!

:dj:

kee dan :okdan:

nou nog ff goed afmaken en wie weet ;) past in principe wel in het neophyte straatje met een goede edit eroverheen gehaald ;)
 
Ik vind het ook helemaal niet slecht klinken!

Alleen die synth die je nu het hele nummer door gebruikt komt me op den duur toch wel de keel uit hoor.... probeer de hoofdmelodie eens met een ander geluid te maken. Het wordt anders wel heel eentonig hoor!

Verder vind ik het persoonlijk jammer dat er zoveel rap-vocals in zitten, het lijkt wel alsof je alle vocals uit een rap-nummer erin op hebt genomen. Maar goed, dat is mijn smaak :D

Verder mis je nog wat van een intro stukkie... je moet als DJ nu flink je best doen 'm in zo'n korte tijd in te mixen. Ik zou het iets meer rekken... aan de andere kant is het natuurlijk wel in te mixen.... en dan na de vocal op beide kanalen vol de kick erop!

De afmix moet nog wat beter inderdaad, klinkt hier af en toe wat dof.... je mist inderdaad wat hoog en mid hier en daar...
Ik luister 'm nu nog eens, en de kick komt hier dof uit de speakers... evenals de hihats, die mogen wel wat meer in het hoog.

Dan nog even terug, over de opbouw van het nummer... Ben het met Faab eens dat wat nu bij jou het einde is wel een minuutje of 1 a 2 eerder mag... dan is het nummer ook gelijk wat meer rond de 5 minuten... :) Verder kun je best zo eindigen denk ik, ook met die sample.... Maar dan zou ik toch in het midden iets met een ander geluid doen.

Al met al vind ik dat je er toch nog wel het een en ander aan moet veranderen om het tot een goede track te maken. Ik vind dit nummer zeker nog niet af.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top