Fender Rhodes ervaringen!

Zou het mogelijk zijn een fatsoenlijke authentieke remake te maken van een Rhodes? Omdat je nu toch wel wat mooier werk kan verrichten, ook qua electronica, en misschien lichtere materialen kan gebruiken (titanium, anyone?).. jammer dat je dan wel weer met een hoop patenten zit en het hele gemiep of 't nou een echte is of niet (net zoals bij de 303, alleen heeft een Rhodes geen filter). Okee - de Nord Electro is leuk, de Promega is ook leuk, maar ze zijn of gesampled of gemodelleerd, en the real thing zou eigenlijk mooi zijn.
 
Origineel geplaatst door Yoozer
Zou het mogelijk zijn een fatsoenlijke authentieke remake te maken van een Rhodes? Omdat je nu toch wel wat mooier werk kan verrichten, ook qua electronica, en misschien lichtere materialen kan gebruiken (titanium, anyone?)...

Zoals ook met de remakes van oude analoge synthesizers zit je met een aantal problemen:

1. Zowel de kosten van de ontwikkeling als de productiekosten zullen hoog zijn.

2. De prijs van zo'n instrument zullen de waarde van de huidige tweedehands aangeboden rhodes ruim overschrijden.

3. De potentiële markt is ook niet zo groot als je denkt.

Je kan natuurlijk altijd proberen. ;)
 
Origineel geplaatst door Mikula
Er is maar een Rhodes remake die ook maar iets in de buurt komt en dat is de Giga versie van Scarbee (RSP'73):

Heb even de demo's beluisterd en komt inderdaad angstaanjagend dicht in de buurt van een echte (en dat geef ik normaal niet snel toe ;)). Vooral de attack is helemaal zoals het moet. 8)

Maar op de één of andere manier vind ik de wurli's nooit echt als het origineel klinken (opnieuw komt deze imitatie wel heel erg dicht). Vooral in de hoge tonen klinkt alles zo clean, terwijl dat bij de echte een brei van ruis, brom en iets wat in de verte op een EP lijkt, is (sterk overdreven natuurlijk :)).
 
Vooral in combinatie met de fx die Scarbee levert wordt het helemaal een pretje om met deze lib te spelen:

http://www.scarbee.com/products/vkfx/index.php

vkfx_screenshot_big.jpg



8-).

Nee ik werk niet voor Scarbee, ik ben wel een beetje fan van wat ze maken.
 
Back
Top