DSI Evolver desktop; is het wat voor mij?

Steve303

aka WOLF
Lid sinds
13 oktober 2002
Berichten
1.689
Locatie
Gent - België
Hoy,

Ik schets hier even mijn profiel en aan de hand daarvan wil ik graag van jullie horen of de DSI Evolver Desktop een kanshebber is voor mij.

Ik zoek een synth om te sequenen met een hardware sequencer. Heb al een DSI Mopho keys en vind DSI synths wel oké. Keys heb ik dus niet nodig. Ik heb de evolver al gehoord en de sound spreekt me wel aan.
Alle of toch zoveel mogelijk knoppen en functies moeten toegankelijk zijn vanop de Evolver zelve.
Is dit mogelijk met de Evolver?
Ik had ook een DX200 maar dit was echt een pover beestje qua sound maken vanop de DX zelve. Je kon niet anders dan de editor gebruiken. Ik hou niet van menu duiken!
Werkt die matrix van de evolver nu vlotjes?

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.
 
Die matrix van de Evolver is in grote lijnen echt supereenvoudig. Bepaalde knoppen zitten voor mijn gevoel niet op een logische plek, maar verder is die erg overzichtelijk. Zolang je ogen nog goed zijn tenminste, want de letters zijn erg klein.

Wat het sequencen betreft... ik zie niet in waarom het niet zou kunnen, mits je sequencer MIDI out heeft. Daarnaast heeft de Evolver een eigen sequencer.

De Evolver is echt een prachtige synth; ik kan hem iedereen aanraden. Zelf heb ik de mijne verkocht en heb daar wel een beetje spijt van. De presets zijn echt rampzalig slecht en de knoppen moet je wat voorzichtig mee doen, maar hij is veelzijdig en klinkt uitstekend.
 
Ik gebruikte vooral de pc editor toen ik er eentje had, ik vond het editen vanaf de matrix niet lekker werken. Vooral omdat je welgeteld 3 LED digits hebt qua feedback.
 
Hoy,

Ik schets hier even mijn profiel en aan de hand daarvan wil ik graag van jullie horen of de DSI Evolver Desktop een kanshebber is voor mij.

Als er nog vragen zijn stel ze gerust.

Ik zou zeggen van niet.

Je hebt namelijk al een DSI synth en je kan volgens mij je klanken pallet interessanter maken door synth van verschillende merken en generaties te gebruiken.

Het is me wel redelijk duidelijk hoe je ermee wil werken maar niet wat je huidige gearlijst is, je budget dat je voor ogen hebt en het soort muziek dat je wil maken. Misschien helpt het ons als je dat ook effe post.
 
Ik zou zeggen van niet.

Je hebt namelijk al een DSI synth en je kan volgens mij je klanken pallet interessanter maken door synth van verschillende merken en generaties te gebruiken.

Het is me wel redelijk duidelijk hoe je ermee wil werken maar niet wat je huidige gearlijst is, je budget dat je voor ogen hebt en het soort muziek dat je wil maken. Misschien helpt het ons als je dat ook effe post.

Op zich mee eens met het klankpallet. Ik vind alle DSI dingen een beetje dezelfde smaak hebben. Maar als ik zou moeten kiezen (heb zelf ook een mopho) dan zou ik voor de evolver desktop gaan (zeker wat betreft de onboard sequencer, mopho heeft dit ook maar alleen via een editor te bewerken).
 
Alvast even een kleine gearlist:
Xoxbox
Bass Station 2
DSI Mopho Keys.
Roland TR-8.
Mijn genre qua producen is techno (hieronder een klein stukje live jam):
https://soundcloud.com/stevendw/extract1
De mopho mag eventueel weg als de evolver zou bevallen maar ik wil ze eerst even naast elkaar om te kunnen vergelijken.
 
het is echt een top synth voor techno. Ik vind het matrix heel goed werken, de meeste functies kan ik blind bedienen. De wavetables zijn zalig om van die typische Jeff Mills waveform transmission geluiden uit te halen. M zit bovendien gemakkelijk in de mix

Edit: oh ja, het is trouwens de synth met de slechtste presets ooit. Dus je vooral daar niet op baseren
 
het is echt een top synth voor techno. Ik vind het matrix heel goed werken, de meeste functies kan ik blind bedienen. De wavetables zijn zalig om van die typische Jeff Mills waveform transmission geluiden uit te halen. M zit bovendien gemakkelijk in de mix

Edit: oh ja, het is trouwens de synth met de slechtste presets ooit. Dus je vooral daar niet op baseren

Ik vond m idd ook goed klinken dat zeker. Maar alleen al het feit dat er geen init patch mogelijkheid op zat irriteerde me vreselijk. Ook de program change knop is onderdeel van de matrix, wat bij mij regelmatig resulteerde in per ongeluk een program change, en dus al je werk van de patch waar je aan bezig was verloren.
ze zouden m ook heel goed duophonic kunnen maken, want er zitten 2 voices in, jammer dat ze dat nooit gedaan hebben.
Maar als het kriebelt zou ik m zeker een keertje proberen, er zijn hele toffe dingen mee te doen...
 
Ik heb m gehoord op de synth meet en was onder de indruk maar telkens ik ga yt en naar de bediening, denk ik"laat maar zo"
Was ook zo met de slim phatty...
 
De sound is natuurlijk het belangrijkste en die spreekt me aan. De user interface (matrix) zal ik moeten proberen en aan wennen. Of hij me dan bevalt zal ik wel merken. Ik probeer toch altijd mijn gear zo veel mogelijk te doorgronden dus we zien wel.

Maar alleen al het feit dat er geen init patch mogelijkheid op zat irriteerde me vreselijk.

Das toch wel een serieuze fout. Hoe kun je dan beginnen met een sound te bouwen from scratch? Een heel simpele sound zoeken en dan steeds van hieruit vertrekken zeker?
 
Back
Top