Oplichter opsporen. Wie helpt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Zijnvelt

Stamgast
Lid sinds
15 mei 2012
Berichten
400
Locatie
Amsterdam
Ik weet niet of ik dit hier moet plaatsen, maar ik ben een beetje radeloos.

Ongeveer twee jaar geleden wilde ik via tweedehands.net voor 150 een TR-707 kopen. Nadat ik het bedrag had overgeschreven kreeg ik een mailtje met daarin het bericht dat mijn geld was ontvangen en dat de 707 op de post ging. De 707 is helaas nooit aangekomen en de verkoper was plots van de aardbodem verdwenen.

Toen het tot mij doordrong dat de 707 er nooit zou komen heb ik contact gezocht met mijn bank. De bank kon mij echter niet helpen en verzocht mij om aangifte te doen. Ik heb dit ook gedaan en nu twee jaar later zie ik plots dat mijn aangifte is verdwenen op mijnpolitie.nl.

Omdat ik zelf ING heb en de 'verkoper' ABN, heb ik nooit kunnen achterhalen op welke naam het rekeningnummer staat. Daarom zoek ik nu iemand dit voor mij zou willen achterhalen.

Het schijnt dat iemand met een ABN rekening wel de naam van een andere ABN rekeninghouder kan zien. Kortom: is er iemand hier met een ABN rekening die 00,01 naar het rekeningnummer van de oplichter zou willen overmaken?

Omdat ik geen gezeik wil zal ik het rekeningnummer van de oplichter hier niet posten. Als je mij wilt helpen kan ik je via een PM het rekeningnummer sturen.

Alvast bedankt!

p.s. mods: ik hoop niet dat ik nu iets fout doe. Excuses als dat het geval is.
 
Laatst gewijzigd:
Het wil niet zeggen dat degene op wiens naam de rekening staat ook daadwerkelijk de "verkoper" is.
Het kan ook een katvanger zijn.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Katvanger
 
Hi Marcus, dat begrijp ik, maar dan ben ik in elk geval een stukje dichter in de buurt dan nu.

Ik heb herhaaldelijk 00,01 naar het rekeningnummer overgemaakt met het verzoek om mij te contacteren + mobiel nummer. Nooit wat van gehoord.
 
Hoi, als je al eens geld hebt overgemaakt dan moet toch op het afschrift staan wat de begunstigde is?
ik vrees dat je beter kan stoppen, de aangifte is kwijt, de zaak zal echt niet door de poliie behandeld worden, je kan natuurlijk opnieuw aangifte doen. Heb je het afschrift van je aangifte nog? Anders zou ik er mee stoppen. Het is vreselijk jammer maar je bereikt waarschijnlijk niets en raakt alleen maar erger gefrustreerd, vrees ik. Sterkte. Echt shit dit soort dingen.
 
150euro voor een 707 is ook wel erg weinig, ik schaam mij er ondertussen niet meer voor maar ik heb ooit 1000euro gestort voor een 808 die ik 4 jaar na dato nog steeds niet heb ontvangen. Ik ken het gevoel en het is alles behalve leuk. Toen der tijd ook de politie ingeschakeld en dat was echt hopeloos. Die doen helemaal niks totdat er genoeg meldingen over die eene persoon zijn.
 
Damage done, time to move on..

Er is werkelijk in mijn ogen geen enkele instantie/bureau/overheidsinstelling/politieman
die maar ook een seconde moeite zou willen doen in dit soort gevallen. Ik spreek uit ervaring.

Misschien ben ik wat pessimistisch maar er lijkt geen prioriteit aan gegeven te worden door de politie.
Laat staan door andere figuren.

Uitzonderingen hoor ik graag.
 
Damage done, time to move on..

Er is werkelijk in mijn ogen geen enkele instantie/bureau/overheidsinstelling/politieman
die maar ook een seconde moeite zou willen doen in dit soort gevallen. Ik spreek uit ervaring.

Misschien ben ik wat pessimistisch maar er lijkt geen prioriteit aan gegeven te worden door de politie.
Laat staan door andere figuren.

Uitzonderingen hoor ik graag.

Ik heb geen haast met het vinden van de oplichter. Ik wil simpelweg weten van wie het rekeningnummer is. Daarna kijk ik verder.

Niet geschoten is altijd mis.
 
150euro voor een 707 is ook wel erg weinig, ik schaam mij er ondertussen niet meer voor maar ik heb ooit 1000euro gestort voor een 808 die ik 4 jaar na dato nog steeds niet heb ontvangen. Ik ken het gevoel en het is alles behalve leuk. Toen der tijd ook de politie ingeschakeld en dat was echt hopeloos. Die doen helemaal niks totdat er genoeg meldingen over die eene persoon zijn.

Holy shit. Dat is heel vervelend om te lezen.
 
150euro voor een 707 is ook wel erg weinig,
Dat dacht ik ook. als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat vaak ook.

ik schaam mij er ondertussen niet meer voor maar ik heb ooit 1000euro gestort voor een 808 die ik 4 jaar na dato nog steeds niet heb ontvangen.
Wow dat wist ik niet RSB. dat zuigt big time.
 
Laatst gewijzigd:
Op homerecording stond een 707 en 505 voor 100 euro
Ik mail en de man zegt: prijs is voor beiden samen.
Vervolgens spreek ik af om op te halen. Later volgt er een bericht dat ie een bod kreeg van 150 voor de 707 alleen.
Ik rook onraad en heb m veel plezier gewenst met de verkoop.
 
Hoi, als je al eens geld hebt overgemaakt dan moet toch op het afschrift staan wat de begunstigde is?
ik vrees dat je beter kan stoppen, de aangifte is kwijt, de zaak zal echt niet door de poliie behandeld worden, je kan natuurlijk opnieuw aangifte doen. Heb je het afschrift van je aangifte nog? Anders zou ik er mee stoppen. Het is vreselijk jammer maar je bereikt waarschijnlijk niets en raakt alleen maar erger gefrustreerd, vrees ik. Sterkte. Echt shit dit soort dingen.

Ik ben bang dat ik geen afschrift heb. Op dit forum is een ander persoon opgelicht door dezelfde oplichter die mij heeft bestolen: http://www.opgeletopinternet.nl/index.php?topic=10537.0
 
Klote, voor je, maar idd de kans dat je dat geld terug gaan zien is nihil. Beter laat je het rusten anders heeft hij/zij je dubbel te pakken: geld weg en twee jaar radeloos zijn.

Ik vind het overigens wel belachelijk dat de politie hier niets mee doet. Buiten een paar katvangers moet met beperkte capaciteit toch heel veel van dit soort diefstallen aangepakt kunnen worden. Is toch voor de opgeloste zaken in de misdaadstatistieken ook positief zou je zeggen. Blijkbaar liggen de prioriteiten van onze rondbuikige blauwen anders...
 
Ik heb dit ook gedaan en nu twee jaar later zie ik plots dat mijn aangifte is verdwenen op mijnpolitie.nl.
Klote voor je man. Gezien de hoogte van het bedrag denk ik niet dat de bank of de politie veel moeite zal doen. Een uurtje bruto loon van een goed geschoold persoon is al bijna net zoveel als het bedrag. Dit zullen ze natuurlijk nooit hardop zeggen.

Maar wat ik niet snap, 1) heb je nu 2 jaar de aangifte laten sudderen zonder zelf na te jagen?, en 2) heb je al contact gezocht met de politie waarom je aangifte weg is? Je hebt toch wel een mailbevestiging ofzo? Zo nee dan wil ik je aanraden altijd zwart op wit op papier zaken te regelen, anders loop je risico en dat is gebleken. Je kan altijd nog opnieuw aangifte doen, maar kijk uit dat het niet verjaart.

Ik ben ook ooit voor 350 via marktplaats opgelicht, bij het kopen van een Evolver desktop. Fysiek aangifte gedaan (digitaal zou ik altijd proberen te vermijden). Politie heeft toen achterhaald wie het was, deze persoon een brief gestuurd met de eis om het bedrag terug te storten. Na 3 maanden had ik het bedrag terug.
 
Het schijnt dus dat de oplichter MJEB van Akelijen heet, maar ik kan dit zelf niet verifiëren. Oplichter heeft ook onder de naam Mart uit Zaandam geadverteerd.
 
Klote voor je man. Gezien de hoogte van het bedrag denk ik niet dat de bank of de politie veel moeite zal doen. Een uurtje bruto loon van een goed geschoold persoon is al bijna net zoveel als het bedrag. Dit zullen ze natuurlijk nooit hardop zeggen.

Maar wat ik niet snap, 1) heb je nu 2 jaar de aangifte laten sudderen zonder zelf na te jagen?, en 2) heb je al contact gezocht met de politie waarom je aangifte weg is? Je hebt toch wel een mailbevestiging ofzo? Zo nee dan wil ik je aanraden altijd zwart op wit op papier zaken te regelen, anders loop je risico en dat is gebleken. Je kan altijd nog opnieuw aangifte doen, maar kijk uit dat het niet verjaart.

Ik ben ook ooit voor 350 via marktplaats opgelicht, bij het kopen van een Evolver desktop. Fysiek aangifte gedaan (digitaal zou ik altijd proberen te vermijden). Politie heeft toen achterhaald wie het was, deze persoon een brief gestuurd met de eis om het bedrag terug te storten. Na 3 maanden had ik het bedrag terug.

Ik heb mijn aangifte teruggevonden in mijn mailbox, gelukkig!. Ik was het eerlijk gezegd een tijdje vergeten, maar besefte mij vandaag weer dat ik nog 150 moet krijgen. Er zit op dit moment een politiebureau bij mij om de hoek dus ik ga mijn aangifte uitprinten en een bezoekje brengen aan de heren in blauw.
 
Onlangs ook zoiets voorgehad en je kan hier niets aan doen.
Met het bankgeheim mogen ze aan de hand van een rekeningnummer niet zeggen wij de eigenaar is.
De politie doet hier ook niets aan want de bedragen zijn veel te klein. De agente zei zelfs lachend tegen mij dat als ze ontslagen zou worden ze ook oplichter ging worden :).
Als je geld gestort hebt naar een buitenlands rekeningnummer (zoals ik in mijn geval naar een Hollander:))
Er is een waterkansje dat je ooit je geld ziet als ze de oplichter vatten maarja die kans is echt wel miniem.
Als ze jouw oplichter kunnen linken (via zijn valse naam of rekeningnummer) aan andere zaken en het totaalbedraag is hoog genoeg kun je misschien een overijverige agent vinden die zich in de zaak wil vastbijten maar die mannen hebben werk genoeg met burenruzies enzo... .

Ik wens je alvast het beste met je zaak. Ik heb er veel van geleerd en ben voorzichtiger geworden.
 
Onlangs ook zoiets voorgehad en je kan hier niets aan doen.
Met het bankgeheim mogen ze aan de hand van een rekeningnummer niet zeggen wij de eigenaar is.
De politie doet hier ook niets aan want de bedragen zijn veel te klein. De agente zei zelfs lachend tegen mij dat als ze ontslagen zou worden ze ook oplichter ging worden :).
Als je geld gestort hebt naar een buitenlands rekeningnummer (zoals ik in mijn geval naar een Hollander:))
Er is een waterkansje dat je ooit je geld ziet als ze de oplichter vatten maarja die kans is echt wel miniem.
Als ze jouw oplichter kunnen linken (via zijn valse naam of rekeningnummer) aan andere zaken en het totaalbedraag is hoog genoeg kun je misschien een overijverige agent vinden die zich in de zaak wil vastbijten maar die mannen hebben werk genoeg met burenruzies enzo... .

Ik wens je alvast het beste met je zaak. Ik heb er veel van geleerd en ben voorzichtiger geworden.

Dank! Dit is dus precies waarom ik nu iemand met een ABN rekening zoek die voor mij 00,01 wil overmaken naar het rekeningnummer. Dan heb ik een naam en kan ik verder met mijn zoektocht.
 
Je had toen een aantal dingen anders kunnen doen, banken werken niet mee (mag niet) maar je had kunnen aangeven dat je het geld op een verkeerde rekening had gestort, de bank moet dan een verzoek tot teruggave sturen naar de rekeninghouder, mocht dit niet helpen dan kan je dit aankaarten (juridisch) wat zoveel inhoud dat je de gegevens van de rekeninghouder krijgt zodat je aangifte kan doen (wat ergens in een la verdwijnt) en je via juridische weg je geld terug kan halen.
Helaas te veel oneerlijke mensen in deze wereld, succes met je zoektocht
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top