a-station probleem

Otlen

Lid
Lid sinds
14 februari 2006
Berichten
6.595
Locatie
The cosmos
Ik heb een probleem met mijn a-station. Heb hem een hele poos niet gebruikt maar is wel aan geweest omdat alles op een centrale stekkerdoos zit.
Nu wilde ik hem testen maar in het display komt na inschakelen een cryptische melding: "nu OS". Verder doet hij helemaal niets. Als ik op de mode knop druk dan komt er "send" in het display. Het lijkt erop dat hij zijn OS kwijt is. Heeft een a-station een interne battery die dit opslaat? Ik dacht dat dit in flash rom zat.
Zou dit op te lossen zijn door een OS update uit te voeren, cq. OS nieuw inladen? Daar lijkt hij wel op te wachten gezien het feit dat er SEND in beeld komt. Helaas heb ik op dit moment geen pc-midi interface om dit te testen. Kan op internet weinig vinden over die "nu OS" melding. Factory reset werkt trouwens ook niet.
Hoe kan zoiets corrupt raken?
 
Tsssss.... ik ging nog eens kijken naar de voeding omdat ik een vermoeden had dat de originele voeding niet goed was. Blijkt dat de "originele" voeding 500mA geeft terwijl achterop de a-station 600mA staat. Met een universele voeding die 600mA geeft werkt het dus.
Probleem opgelost.

:slotje:
 
Back
Top