Zoveelste eurorack beginneling

Ik heb ff je voorbeelden gecheckt en ik denk dat je zeker ook naar (meerdere) sequencers moet kijken
 
dat zijn inderdaad wel veel envelopes (maths, function, intellijel)
Ik zie geen VCA trouwens.
En die a136 - waarom die?
 
A-136, lowpass filter en function eruit. Vca's en complex vco erin. Althans dat zou ik doen. Ik zou iig een oscillator met fm nemen . En heeft die rene quantised outputs? Anders is een quantiser ook wel handig
 
Misschien een Metropolis ipv René? En idd, vca's. Wmd digital vca of de nieuwe vermona dual vca, die klinken erg goed. En drie filters maar maar 1 vco? Z3000 of een dixie zou je nog aan kunnen denken. Verder mis je mixers en mults, en nog wat andere utilities.
 
in de maths zitten wel wat utilities. (attenuverters en zo)
voor vca's heb ik de a132-4. klein en 4 vca's in 1. en te gebruiken als mixer. zitten geen knoppen op trouwens, maar daarvoor gebruik je envelope CV's

ik zou inderdaad voor een complex (dual) vco gaan OF voor 2 vco's met FM, dan heb je wat meer speelruimte .
check mutable instruments. die hebben leuke vco's ! of makenoise, pittsburgh modular, intellijel etc.. kijk wat filmpjes :)
 
A-136, lowpass filter en function eruit. Vca's en complex vco erin. Althans dat zou ik doen. Ik zou iig een oscillator met fm nemen . En heeft die rene quantised outputs? Anders is een quantiser ook wel handig

Jup die rene heeft één quantised output. :)

tiptop 808 - 909 drum modules / mfb sequencer 03 ? Die A-103 en A-106 zijn een goede keus en neem in ieder geval de nieuwe standard vco II :okdan:

Ben nog niet van plan om drums via eurorack te maken. Deze case wil ik meer gebruiken voor live techno basslines en gekke sampels mee te maken.

Misschien een Metropolis ipv René? En idd, vca's. Wmd digital vca of de nieuwe vermona dual vca, die klinken erg goed. En drie filters maar maar 1 vco? Z3000 of een dixie zou je nog aan kunnen denken. Verder mis je mixers en mults, en nog wat andere utilities.

Blijf toch nog even bij de René ook al ben ik wel van plan die pas als laatste aan te schaffen, lijkt me gewoon super hoe je met cv kan beïnvloeden hoe hij zijn stappen doorloopt.

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/147783

Heb terwijl de case nog wat aangepast naar jullie suggesties, als je nog meer opmerkingen hebt hoor ik ze graag ! :okdan:

Groeten
 
last word of advise, koop je rack op de groei ;)
kan me voorstellen dat je uiteindelijk niet genoeg ruimte hebt.
een paar mixers erbij is ook fijn trouwens.
 
Hmmm Bassline synth...

Denk dat DPO een toffe keuze is. kan er vrij ver mee gaan. de mysteron voelt een beetje misplaatst in deze context. toffe module hoor, kan er goed glitchy shit mee maken. maar hij wordt wel heel erg grainy als je hem voor zn low end gebruikt. tof voor vanalles maar voor baslijnen niet per se nodig denk ik.

ik zou een 2e uVCA in je kast stoppen. nu heb je net genoeg om je baslijntjes aan/uit te zetten. hoe meer VCA's hoe complexer je je lijnen kan moduleren (denk aan delayed tremolo effecten, FM pings, multi-stage modulatie etc). Natuurlijk kun je maths overal voor gebruiken, maar het is een beetje zonde om hem puur voor VCA dingen te gebruiken...

Je hebt een beetje een filter overkill lijkt het, je zou die twee doepfer filters kunnen vervangen voor een Koma VCF of een Borg filter als je die nog kan vinden. dan hou je meteen ruimte over voor die uVCA.

wat misschien heel leuk kan zijn is een 4ms PEG of QPLFO. als je je mysteron vervangt voor een van deze modules ga je denk ik erg blij worden. werkt erg goed samen met je sequences en dan heb je meteen ruimte om je ADSR's voor complexere dingen te gebruiken. pinged LFO's om filters aan te sturen op het BPM van je track kan goeie drive aan je bassline geven.

Over de rene,
zeer vet. en zeer glitchy. als dat de richting/sound is die je zoekt is hij helemaal tegek. als je iets conventionelere step-sequences zoekt is misschien de Stepper Acid een betere keuze. werkt een beetje als de AD-Sequencer1, heeft een aantal keyfeatures die de metropolis ook heeft en is heel erg speelbaar. beetje de sequencer die je hoopte dat de 303 had gegad... check m!

hoe dan ook, bereid je voor op de wondere wereld van Eurocrack! de meesten van ons zijn ooit begonnen met een 6u kastje. ben benieuwd hoe lang jij er genoegen mee zal nemen ;-)

oh en laatste gouden tip:
reken even goed door hoeveel VCA's je nodig gaat hebben. verdubbel dit aantal en stop dat in je rack. houd ruimte over om er later nog meer bij te doen. VCA's brengen diepte aan alles wat je doet. niet alleen audio gaat door VCA's, ook CV, triggers, DC... noem maar op. stel je eens voor wat je met die combinaties kan doen... :)
 
oh en het is al genoemd, maar mixers zijn zeker de moeite waard. je wil je audio kunnen combineren in een soort mengvat, mixers in eurorack krijgen een iets andere functie dan in een studio setup bijvoorbeeld. sinus + blokgolf = ronde blokjes (of vierkante rondjes) :) en denk ook even aan een output module. de Rosie zie ik veel terug komen in modulars, schijnt erg fijn te werken.
 
Heb me nog wat verder zitten verdiepen, en heb dit samengesteld als eerste modulair.

https://www.modulargrid.net/e/racks/view/147783

De make noises voor zijn hun modulatie opties en dan nog wat doepfer en ander spul om toch nog de klassieke sounds te kunnen opbouwen.
Opmerkingen, verbeteringen ik hoor ze graag ! :)





lachuh
:engel:


Groeten

Waarom een function én een maths?

klik
klikkerdeklik
chielos is offline Kwalijk bericht rapporteren Met citaat reageren Op meerdere berichten reageren Snel reageren op dit bericht
Oud 6 maart 2015, 21:52 #24
LAB_
collapse

LAB_'s schermafbeelding

Geregistreerd: 24 december 2004
Woonplaats: Beek
Berichten: 571

dat zijn inderdaad wel veel envelopes (maths, function, intellijel)
Ik zie geen VCA trouwens.
En die a136 - waarom die?

hihi waarom waarom,
zijn de modules zoo :doei: krom']
tyd steken in t rontwerpen van een systeem , [digiwise waarom dr nie meteen een sound engine achter , plakkuhproggen;]]
oog wil ookwat , ....
 
Back
Top