Zoveelste eurorack beginneling

Acid-e

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2013
Berichten
322
Hoi,

Na dat ik een nord modular heb aangekocht deze zomer heb ik de smaak te pakken gekregen en wil nu er ook eens echt aan beginnen. Heb al door wat systemen zitten kijken, semi-modular of eurorack, en de cwejman s1 mk2 sprak me het meest aan (vanuit demo's en mogelijkheden enzo). Nu vind ik deze wat duur om in één keer aan te kopen en daarom toch beslist van een soort eurorack cwejman s1 na te bootsen om zo verschillende modules te kunnen aan te kopen en misschien ook de totaal prijs wat te drukken.
Nu heb ik wat op modulargrid zitten rond kijken maar kom niet verder dan gewoon wat cwejman modules samen te gooien en dat is nu ook weer niet bepaald de bedoeling van eurorack om alles van 1 fabrikant te houden. Dit zijn natuurlijk niet de goedkoopste dus denk dat ik via jullie toch wel meer verschillende misschien goedkoper modules kan vinden.
Mag DIY zijn, heb een cursus analoge elektronica in mijn opleiding dus zou wel moeten lukken met wat prutsen. Is voornamelijk voor techno basslines bedoeld, en voor één of andere reden lijkt doepfer het niet te doen voor me, denk dat het teveel als modulaire behringer overkomt.

Mijn probeersel :) https://www.modulargrid.net/e/racks/view/147712

Geen sequencer in te vinden omdat ik van plan ben dit te doen met mijn analog four.

Groeten,
Robbert
 
Zal moeilijk worden om die Cwejman modules te vinden. Bij mijn weten komt alleen de VCO-2RM binnenkort weer in de stores. In USA is hij weer te koop in ieder geval. Check eens de Cwejman BLD, leuk voor techno basslines.
 
Het bij voorbaat al uitsluiten van Doepfer is denk ik echt een fout, en een beetje hip ook.
Doepfer mag redelijk sober en basic zijn, maar het heeft niks te maken met budget kwaliteit.
Als je één of andere fancy module die zij niet bieden wilt aanschaffen dan snap ik het ook wel (die koop ik zelf ook), maar voor heel veel standaard dingen waar je toch echt tegenaan gaat lopen heeft Doepfer vaak voor een paar tientjes een meer dan degelijke oplossing.

Doepfer <> Behringer
 
Als je n beetje op de centjes wil leren zou ik sowieso niet aan cwejman beginnen! Ik begrijp ook niet dat mensen een eurorack samenstellen gebaseerd op slechts 1 merk. Dan ga je echt veel missen!
 
Als je ook wat meer naar de de looks kijkt (design) dan kan ik me voorstellen dat je wel bij 1 merk wil blijven.
En zeker die cwejman systemen zien er gewoon mooi uit.
 
Ik denk dat het belangrijkste is; bedenk voor je zelf wat je met je modular wilt.
Wil je een een synth die je kan bespelen met een keyboard ala Keith Emerson? Wil je een drone machine? Wil je vage textures maken? Wil je freaken?
Bedenk dat voor je zelf en kijk dan welke modules dat voor je kunnen bewerkstelligen. Of dat nou Cwejman of MakeNoise of Doepfer is ofzo. ;)
 
doepfer is echt wel goede kwaliteit, idd jammer dat het er zo saai uitziet. maar als je er andere knoppen op zet is dat ook al een stuk beter. :eureka:
 
Ik zou iig een lekker vactrol filter nemen! wiard borg, koma svf-201 oid. lekker die rauwe sound (als je dat wil dan tenminste).
 
Redelijk duidelijk toch....techno basslines....diep warm en punchy Dot com:)

Denk zelf dat Cwejman net iets te strak is in sound.

Dat is zo subjectief als wat. :P
Maar goed, techno-baselines. Kortom, luister gewoon naar wat je vet vindt klinken en hoe jij je sound wilt hebben en ga daar voor.
 
Ophidian: Het bij voorbaat al uitsluiten van Doepfer is denk ik echt een fout, en een beetje hip ook.
Doepfer mag redelijk sober en basic zijn, maar het heeft niks te maken met budget kwaliteit.
Doepfer <> Behringer

Als je in "bang for your buck" kijkt dan heeft Doepfer heel veel te bieden meer dan het setje dat de OP probeerd te bouwen.

Het best is gewoon een 2e hands doepfer setje koepen en van daar uit uitbreiden.

Een goed opgestelde miodular is toch 90% basic modules zoals vca's, vco's filters, mixers lfo's, etc etc

Man een modular kopen voor alleen techno basslijntjes??? kun je dan niet gewoon een synth bakkie kopen zoals een MS-20 of Dark energy?
 
De dual VCO kan je houden en het filter ook als dat je smaak is. De rest is best vervangbaar door goedkopere modules..
 
Ik sluit mee ook aan bij de doepfer ervaringen.
Prima basic spul, bouwkwaliteit is ook gewoon goed.
Ik heb in het begin vooral de basic modules (adsr, vca, lfo, mixer enz) tweedehands gekocht om te kijken of ze me bevielen.
Zo niet dan verkoop je ze weer door of ruil je ze. De prijzen van tweedehands modules zijn redelijk stabiel.
Zo stel je uiteindelijk een systeem samen wat voldoet aan jouw wensen.

(en wat je waarschijnlijk blijft veranderen, want het is verslavend als..:peukie:)
 
je zou voor de grap een kunnen kijken wat je voor ruim 3100 kan kopen als je niet vast houdt aan één merk. Ik garandeer je dat je dan een interessanter instrument krijgt.
Daarnaast heb je ook nog wel utility dingetjes nodig zoals een quantizer, mixers, multiples etc.

Wat je nu bij elkaar hebt kost 3100 ex verzend en inklaring maar daar komt nog een kast en voeding bij. kan je net zo goed doorsparen en die s1 kopen.
 
Denk dat ik de vraag wat verkeerd vermeld heb.
Zou graag wat alternatieven van jullie zien over hoe ik de mijn eerste eurorack moeten vormen?

Ik zie vooral reacties die zeggen dat ik het niet binnen één merk moeten houden, terwijl dat ook niet de bedoeling is.
De bedoeling van de topic is dat ik via jullie een eurorack samenstellen met dezelfde functies als een Cwejman S1 MkII, die misschien terwijl minder geld kost.
De look van de cwejmans is wel zeer mooi, maar het is niet het belangrijkste.
Dus voel je vrij om gelijkaardige racks hier te plaatsen.
Dit lijkt misschien wel wat lui, maar ben er zeker van dat er specaile modules op de markt zijn, die ik niet ken, en die wel voor een dikke techno bassline kunnen zorgen.

@brz, die dot com had ik me nog niet echt over geïnformeerd omdat ik van plan was het binnen eurorack te houden.
Op markplaats zie ik veel eurorack aangeboden dus daarom lijkt het me leuk om mijn rack aan te vullen met 2de hands modules die niet zoveel geld kosten.
Het probleem met dot com vind ik dat het niet zoveel 2de hands word aangeboden en dat ik daardoor de modules iedere keer moet aankopen vanuit USA. Wat voor natuurlijk een hele hoop verzendingskosten zorgt.
Of zijn er nog andere voordelen die ik overkijk van dot com behalve dat het goedkoop is , en ook op 1/4 mm jack is?

Groeten,
Robbert

Misschien nog een paar voorbeelden van de stijl die ik wil nabootsen, terwijl het niet de bedoeling is om compleet dezelfde patches te maken.

https://soundcloud.com/bas-mooy/mord-009-uvb-what-ive-learned-ep-previews

https://soundcloud.com/bas-mooy/mord-012-uvb-second-life-ep-previews

https://soundcloud.com/platform/karenn

Om maar een idee te krijgen!
 
Back
Top