Roland JD-Xi NAMM 2015

Ik las vandaag dit: http://www.synthtopia.com/content/2...nthesizer-promises-analog-sound-knobs-galore/

roland-jdxi.jpg


Ben benieuwd wat het is
 
Last edited by a moderator:
Minikeys can go to hell

maak dan gewoon een desktop-unit sjonge jonge....
Ik zie ook dat de typische roland bender er niet opzit, ik hoop toch niet dat ze de DBeam™ ook hebben laten vervallen..
 
genuine sausagefingers...
 
Minikeys zijn wat mij betreft voor kinderhanden en daar waren ze ook voor bedoeld. Ik vind het ook een soort belediging, alsof je een automatische arm op een viool of een (lucht) compressor op een trompet. Handig hoor, maar niet heus. Wat is toch de onzin hier van? Krijgen we ook harpen met halve snaren, drumsticks op miniscale en mixers die alleen zijn te bedienen door een embryo?
 
Lijkt me niet een synth die je als beginner als eerste aanschaft. De meeste mensen hebben wel een masterkeyboard en een midikabeltje, dus snap het gezeik over de toetsen niet zo.
 
Ziet er speelgoed uit.Dat was het eerste wat in me opkwam toen ik de foto zag.
 
Nou

Nou

Lijkt me niet een synth die je als beginner als eerste aanschaft. De meeste mensen hebben wel een masterkeyboard en een midikabeltje, dus snap het gezeik over de toetsen niet zo.

Gezeik is niet zo netjes, toch?:frons:
Ik vind het belangrijk dat een instrument als zodanig wordt gemaakt. Dat je kunststof ipv metaal gebruikt voor een behuizing als kostenbesparing is denk ik wel ok maar het beknibbelen op de grootte van toetsen ( want iets anders kan ik mij niet voorstellen ) is afbreuk doen aan wat je maakt.
 
Ik denk dat ze beseffen dat de meeste gebruikers in de electronische hoek zitten en laten we wel wezen,
99% kan nog geen 3 noten tegelijk spelen. Dus tja. :D
 
Ik vind minikeys ook wel een nadeel, aan de andere kant is het misschien wel een lekker compact ding. Op mijn Analog Four zit helemaal geen keyboard en moet ik het met een paar knopjes in piano layout doen, kan niet zeggen dat ik het echt mis...

Vooral interessant dat hij analoog schijnt te zijn ipv ACB zoals de andere Aira's. Ben benieuwd. Zou wel leuk zijn als Roland ook weer met analoge speeltjes aan de slag gaat, dan kan Yamaha toch ook niet meer achterblijven(?)
 
Mini keys leveren voor mij wel een redelijke plaatsbesparing op.
Mede daarom ben ik blij met de MS-20 mini, microbrute, etc.
En inderdaad; ik kan voor geen meter spelen ...

Vind het ook altijd fijn als iets gelijk als module/expander op de markt komt, kun je er een midi keyb. naar keuze aanhangen.

Heb wel begrip voor de haters van mini keys, maar vind zelf een enorm gehandicapte bediening, met eindeloos diepe menu's, erger dan mini keys.
 
Bij het filter staat analog synth. En analog f. Dus wie weet. Analoog filter ?
Minitoetsen lijkt me handig maar niet voor de vangelissen onder ons. Die kunnen de midi gebruiken. Dus voor ieder wat wils. :D
 
De minikeys van mijn Korg MicroKey vind ikzelf eigenlijk prettiger spelen dan de fullsize keys van diverse andere synths en MIDI-controllers. Zoals Smackos ook al zei, heb je veel bereik per hand. Met fullsize keys moet ik altijd krampachtige rituelen uitvoeren om bepaalde akkoorden te spelen. Voor mij geen fullsize keys meer hoor.
 
Waar baseerd men op dat het om een analoge synth gaat?
Aan dat plaatje kan ik het toch echt niet zien..


Hier is het lastig te zien idd maar ga maar eens naar de link op synthtopia en dan naar de 2de foto daar kun je zien dat er Analog synth en Analog LPF op de inerface staat gedrukt...

Minikeys vind ik zelf ook niks, ik dan liever gewone keys of helemaal geen keys...maar goed laten we hopen dat dit een proto is en dat die beta testende Japanner als feedback heeft gegeven dat die minikeys geen succes zijn

*moogiehond was me voor
 
Ik zie op dat ding zelf analog synth en analog lpf staan..

Poly en betaalbaar zou wel leuk zijn..


QUOTE=PWM;1781758]Waar baseerd men op dat het om een analoge synth gaat?
Aan dat plaatje kan ik het toch echt niet zien..[/QUOTE]
 
Back
Top