TR808 in double sync?

ritsaert

Ingeburgerd
Lid sinds
15 april 2013
Berichten
53
Locatie
Rotterdam
Hi guys,

Ik krijg op een of andere manier mijn TR808 wel in sync met mijn andere hardware alleen loopt hij dubbele snelheid wanneer ik hem aan mijn andere hardware koppel.
Zowel 'TR808 sync out naar TR909 sync in' geprobeerd als 'TR909 midi out via MiditoSync24 converter naar TR808 sync in'
In beide gevallen lopen de machines wel strak qua beat alleen verdubbeld de TR808 het tempo voor zichzelf.
Ik heb natuurlijk ook andere kabels geprobeerd.
Ik heb op beide machines nieuwe patterns gereset en geprogrammeerd op basis van 4/4 scale.
Ik heb ook mijn TR909 met mijn LM2 vervangen. (LM2->Midi2Sync24->TR808)
Dit alles zonder ander resultaat.
Snapperniksmeervan.

Iemand nog een suggestie? :?
 
Volgens mij heeft het daar toch mee te maken, er is iets speciaals met dat pre-scale resetten. Heb je een lege pattern? Wat gebeurt er als je de hele pattern wist en reset?
 
Pagina 6 van de manual, how to write rythm patterns. Daar staat beschreven hoe je een pattern wist incl. pre-scale. Heb je dat al geprobeerd?
 
Laatst gewijzigd:
Andere vraag, waar jij mogelijk ook antwoord op hebt:

Waarom werken niet beide midi-outs van de TR909 tegelijk?
Ik bedoel: wanneer ik aan uitgang 1 bijvoorbeeld de midi2sync24 converter hang dan geeft uitgang 2 geen signaal meer.

Ik heb op de converter nog een extra midi out dus dat probleem los ik zo wel op, maar ik ben gewoon benieuwd.
 
Daar weet ik zo geen antwoord op. Ik zou zeggen dat hij zijn clock op beide uitgangen uitstuurt. Zal het eens met die van mij proberen als ik tijd heb.
 
Dat is een bug in versie 1.. Je moet een versie 4 chip in solderen. Je seq. Crashed dan ook.
 
To check the current version of the firmware installed in your 909, power it up while holding the "Track 1" button. One of the four first step buttons will light up, showing the current version of the firmware (1-4).

Wat ik lees schijnt midi sync helemaal niet te werken met oudere versies.. Bij die van jou werkt het wel maar slechts op een midi output?
 
Back
Top