beatstep sync met een electribe

pelemans

Nieuwkomer
Lid sinds
25 oktober 2012
Berichten
12
Hoi, ik ben aan het over overwegen om een Arturia beatstep te kopen om mijn microbrute mee aan te sturen. Dit doe ik nu via mijn Kort Electribe, maar ben hier niet helemaal tevreden over.
Is het mogenlijk om de beatstep als slave te laten draaien van mijn electribe. uit de manuel begrijp ik dat beatsteap als master kan gebruiken of als slave van een computer via usb.

zo niet weten mensen eventueel andere betaalbare oplossingen. ik heb thuis nog een behringer bcr2000 liggen, hier een een tijd geleden software voor uit gekomen waardoor het een sequncer wordt. Mensen hier ervaring mee?
 
Ik wil graag live noten kunnen veranderen in mijn sequence. Daarnaast heb ik veel loops al compleet en is de microbrute er veel later bij gekomen waardoor ik die er weer uit moet halen. Een exstra groovebox puur als seqeuncer is eventueel ook een optie bedenk ik me nu. maar waarschijnlijk wel een stuk duurder.
 
Ik had dat laatst gevraagd in de beatstep thread en er schijnt een doosje te zijn van Kenton http://www.kentonuk.com/products/items/utilities/usb-host.shtml
waar het mee moet kunnen dus. Het is wel enigzins een beetje prijzig 88 pond

Er zit ook een 101style 8 pattern sequencer in de microbrute zelf, is het niet veel handiger om die gewoon te gebruiken?

Overigens noten live veranderen kan toch heel goed met de electribes...als die op record staat?
 
bedankt voor de link. De aangedragen oplossing is inderdaad wat duur. Verpest een beetje het idee van een goedkope lossing.

Het gebruiken van de patterns van de sequencer van de microbrute zelf ben ik niet zo kapot van, daarnaast moet deb micorbrute nog steeds een noot binnen krijgen om de sequencer te laten spelen.

Het klopt dat je met een electribe ook live zaken kan inspelen. , maar tijdens een loop/live vind ik dat niet ideaal.

Ik heb uiteindelijke heb ik de software van BCR2000 verandert met https://zaqaudio.com/ zodat ik hem kan gebruiken als een sequencer. Nog niet veel tijd gehad om het uitgebreid te testen, maar de eerste resultaten zijn positief.
 
Back
Top