Audiointerface met firewire doorlus mogelijkheid? + Mac vraag

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.723
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik zit te kullen met enkele audio interfaces.
Ik heb een imac met één firewire poort (Apple zou moeten branden in de hel om die 2e poort te hebben afgevoerd )
Ik heb dus een focusrite saffire en die heeft ook maar één firewire, 400 dan nog.
Die staat naast de mac. Achter me staat een mackie mixer met 2* firewire 400.
Ik kan dus niet doorlussen, want de mackie staat te ver om terug te komen naar de saffire (ik gebruik nu al 10 meter firewire, ja ik weet dat ze max 5 m zeggen - I took the chance)
Ik heb een firewire 800 verdeel bakje en ik heb de indruk dat, als ik dat gebruik om beide AI's aan te sluiten met firewire, mijn saffire regelmatig DAAROM 2 * uitvalt na elkaar, zo een seconde niks, 5 seconden geluid, seconde niks en dan speelt ie weer een uur of zo.
Mijn mac krijgt na 't ontsluimeren ook kernals van deze oplossing. Ellende dus.

Ik overweeg om de saffire te vervangen door iets met 2 firewire poorten zodat ik op de saffire kan doorlussen, of beter nog:

Werkt een mac met USB én firewire audio interfaces SAMEN? Ik heb hier namelijk nog een native instruments audio8 DJ staan. En als 't een beetje meezit fixt een vriend mijn kapotte motu 828 mkII USB - dat is ook nog een optie.

Budget is beperkt: (500 euro kan maar echt geen 1000) ik heb niet veel nodig aan de mac. Ik regel meestal 't volume naar de monitors met de audio interface aan de mac en een enkele keer moet ie eens wat analoog naar de mac sturen.
 
Aggregate audio devices zijn een beetje hit & miss. Ik kan de Apogee Ensemble bijvoorbeeld niet combineren met een andere interface. Ik ben wat skeptisch over het combineren van een USB en Firewire interface op die manier, maar de kans dat het lukt is zeker niet 0. Als je mazzel hebt meldt de fabrikant zelf of ze aggregate devices supporten in hun driver.
 
meerdere geluidskaarten aansluiten op een mac, kan met een
"aggregate device".
even googlen, tis vrij simpel, firewire en usb bij elkaar kan.

sukses

o.k. exel was eerst
 
Ik heb zelf een motu 828 mk3 en kan je zeggen dat je meerdere geluidskaarten kan aansluiten bij mac.

Wel zou ik voor een motu firewire versie gaan, ik heb vernomen dat de usb versie niet altijd even goed werkt?

Waarbij je met de ADAT aansluiting wel kan doorlussen aan de mackie mixer.


Nu zie ik dat je een Firewire hub gebruikt, alleen zoals je aangeeft valt je geluidskaart soms weg.

Ik zat mijn zelf af te vragen of dit dus werkte een firewire hub.. ¿ aangezien ik maar 2 FW poorten heb

Om mijn T.C powercore en een Duende native aan te schaffen en deze via een FW hub te laten werken omdat er geen constante verbinding is...
 
Ik heb het al vaker geschreven, maar nog maar een keertje.

Aggregate devices werken eigenlijk alleen goed als BEIDE interfaces een Wordclock BNC connecter hebben en ze zo samen digitaal syncen ( dus op sample-nivo)

Het kan ook zonder, maar na verloop van tijd wordt de aggregate device corrupt en ga je allemaal kraken en glitches horen (dit is omdat de samplesync weg is van beide apparaten, de driver blijft actief, alleen klinkt het nergens naar.)

Ik heb het diverse keren geprobeerd, geen succes.

Koop daarom altjd een geluidsinterface op de groei....Ook al heb je nu nog maar 16 inputs, koop er een van 24 etc.

Kost wel wat, maar 2 x kopen is duurder

Trouwens presonus interfaces kan je gewoon doorlussen via FW en dan telt ie netjes de IOs bij elkaar op
 
Nu zie ik dat je een Firewire hub gebruikt, alleen zoals je aangeeft valt je geluidskaart soms weg.

Ik zat mijn zelf af te vragen of dit dus werkte een firewire hub.. ¿ aangezien ik maar 2 FW poorten heb

Om mijn T.C powercore en een Duende native aan te schaffen en deze via een FW hub te laten werken omdat er geen constante verbinding is...

Hopelijk hebt u al een oplossing kunnen vinden :)

Ik kick mijn vraag nog even, wegens ik toch benieuwd ben naar u mening hierover ?

Zodat ik dit eens kan gaan proberen, mijn idee is om over deze hub
alleen de dsp-modules (t.c powercore+duende+focusrite liquidmix) te laten draaien..

Ik heb de volgende hub gevonden bij conrad:

firewire-400-hub-repeater-6-ports-aten-fh-600_IEEE1394-306_3_720x600.jpg
 
@JRMN: Ik heb ook een Duende firewire gehad. Toen de native versie uitkwam zat ik in het beta-programma. De native plugins gebruikten minder CPU op mijn mac dan de plugins die nominaal hun werk uitbesteed hadden aan de Duende unit. Je spaart dus CPU uit door niet de DSP-versie te gebruiken. De lui van SSL hadden me daar al op voorbereid. Ik snap waarom ze gestopt zijn met die hardware units.

Firewire hub zou goed moeten gaan. Het zou wel kunnen dat 1 van het trio alsnog problemen heeft met zijn bus delen; een hub heeft verder dezelfde nadelen als een daisy chained setup volgens mij.
 
Zelf werk ik (welliswaar met PC) op een ECHO AudioFire12. Die heeft 12 balanced jack I/O zonder pre-amps en 2x FireWire en 1x Wordclock en 1x MIDI I/O. Je kunt een ECHO AudioFire ook in ieder geval doorlussen naar een 2e AudioFire. Bij Mac schijnt dat dus met die instelling ook met andere merken te werken....alleen maar mooi.

Edit: ECHO zelf heeft (iig voor PC) ontzettend goede en stabiele drivers. Ook gewoon 1 driver die werkt voor alle OS'en binnen je platform, dus niet versie-afhankelijk 20 versies ofzo, maar gewoon eentje.
 
Back
Top