Goede Loopjes

Bazz

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2003
Berichten
163
Locatie
Utrecht
Ik zit met een klein probleempje, namelijk: het lukt me niet om een goedlopend-loopje goed loopend te maken als mp3-bestand.
Elke keer wanneer ik een .wav file exporteer in cubase/cooledit of wat dan ook plakt de computer er vóór en ná een stukje van misschien 10 miliseconde aanvast. Als ik dit mp3'tje dan weer in cubase laad bijv. loopt het niet goed meer door kleine stukjes.
De loopjes zijn bedoelt voor een site, dus ze zouden eigenlijk zo klein mogelijk moeten gehouden worden, zonder dat de geluidskwaliteit erg achteruit gaat.
Wie heeft er een oplossing?
Bazz
 
loopje

loopje

waarom al in cubase met mp3 werken? maak eerst het hele loopje inwav. en als het klaar is exporteren als mp3, of beter nog
vaak kun je in een programma voor het creeren van site ook kiezen voor een optie om geluid te comprimeren......succes
 
Ik begin natuurlijk met een wav-loopje, dat zet ik in bijv. cubase om naar mp3, en om te checken of dat omgezette mp3'tje goed loopt laad ik het mp3'tje weer in cubase of iets dergelijks...het probleem is echter dat DIT laatste loopje dus NIET loopt...
maargoed..
 
loop

loop

ja ok, dat snap ik,maar waarom niet in het programma waarin je je site programeert?vaak hebben deze nog betere compresie methodes waardoor je file snel laad maar toch nog lekker klinkt.
 
Ik heb je advies opgevolgt, maar ik maak die site niet zelf snap je, maargoed nu heb ik een aantal wav files naar de maker gestuurd, zodat hij ze eens lekker kan comprimeren. :)
bedankt voor je advies
 
Het vervelende is dat zover ik weet alle converteer progjes die stilte toevoegen aan begin en eind. Dat doen ze omdat anders op de een of andere manier een stukje van de audio verloren gaat. Dus een mp3-tje loopen is nog nie zo makkelijk...

HW
 
Dit is een bekend probleem.
Ik heb er zelf ook nogal last van gehad.
Als het een flash site is (of iig de loop in flash/swish importeerd) moet je deze gewoon als een wav importeren.
Deze word als het goed is door flash zelf gecomprimeerd en dan zou je geen last meer hebben van dit probleem.
(Ik heb dat ooit eens gevonden ergens op internet)

Grtz. Ronald.
 
Flash, Shockwave e.d. converteren idd zelf de audio naar mp3 om de bestanden zo klein mogelijk te houden dus ik zou gewoon lekker wav loopjes maken en laat de site-bouwers het dan maar uitzoeken verder :)
 
Back
Top