Live analoog werkje van 9 minuten

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.753
Locatie
Streek rond Herentals - België
Live uit de gear gerammeld, niks compr of whatever

Nog aan 't processen, momenteel op SC - hopelijk straks te beluisteren.

 
Dank :) stelt niet veel voor hoor... Heb een geheim onderschat wapen, wit en niemand was ervan onder de indruk op de synth meet.
 
Wat mij betreft: lekker begin maar helaas te veel variatie waardoor het een medley wordt...
 
ik vind t eigenlijk helemaal niet zo goed klinken :)
kartonnen doos sound
wel coole sounds er in hoor, maar een beetje een bijeenraapsel qua beslissingen
 
Misschien geeft dit een idee waarmee ik worstel: ik heb maar 2 handen, ik heb niet echt een perfect gevoel van bars (denk ik) en ik doe maar wat - ik probeer zoveel mogelijk variatie om 't saaie te beperken. En uiteraard een boel happy accidents. Ik weet ook nog niet precies hoe ik een lekkere break en built live even uit de mouw knal. of zo '1/4e' van een bar even op 't einde vd break 'no sound' en dan BOOM - vooral de 'BOOm' is altijd veel te braafjes :-D
Ik weet niet of vaker dit soort dingen maken, een leercurve winst oplevert. Maar het is heel veel pret om te doen. Na 30 minuten heb ik 2 jams en 2 dingen die ik echt niet goed vond. Als ik 40 u werk op maschine, heb ik veel minder lekkers dan dit. (Mijn mening)
Je hoort 5 analoge dozen, 3 fx bakken, een pedaal en mijn wit wapen: inderdaad de Sherman Restyler op de percussie (behalve de kick, die gaat enkel door de ms20 ESP en filter, overstuurd)
Ivm de sound: ik dacht vooral dat de kick te zacht was. DIe loopt door de ms20 filter met een flinke 'peak'
Misschien moet ik me maar eens toeleggen op mijn compressor :)
Ivm kartonnen doos: ik neem alles op vanuit mijn headphone uit op de mixer (!) naar de soundcard wegens onvoldoende degelijke bedrading, omdat mijn mackie in rook opging. Dus misschien scheelt dat ook 'iets' - het was beetje mac guyer oplossing :)
Hopelijk komt de mackie snel terug (ben eigenlijk al keihard aan het gassen op een 16 kanaals bak van een ander merk - Grr :stupid)
 
Ha ja, ik ook ;)
Om van een jam een track te maken, heb ik veel te weinig kaas gegeten. Ik weet dus nog wat er op de 'to learn' lijst staat. Deze is trouwens opgenomen vd master, ik heb dus geen multitrack opnames (de mackie is in herstelling, de vorige jam heeft 'm opgestookt)
Fantastisch eigenlijk dat er zoveel mensen hier comment uiten. Had ik nooit verwacht.
:mega:
 
goed bezig klinkske!
 
Das ist bestimmt unterirdisch Berliner musik für im den bunker! :maffia:
 
Yep, opbouw enz moet ik nog leren. Hopelijk komt dat gauw.
 
Back
Top