Roland JX-1

Status
Please reply by conversation.

HARDCLUBBER

Stamgast
Lid sinds
17 Maart 2006
Berichten
221
Locatie
Rotterdam
Beste mensen,

ik zoek nog een Roland JX-1 synth.
Mocht je hem niet meer gebruiken, dan neem ik hem graag van je over voor een redelijke prijs.


Graag in de buurt van Zuid Holland.


Met vriendelijke groet,

Patrick
 
Bedankt voor het opletten, Friesland is voor mij helaas verweggistan. Nog even geduld hebben dan...
 
Hij zit in een case wellicht dat de verkoper hem wil versturen, prijs is niet verkeerd, leuk ding.
 
Ik ben bereid tussen de 50/80 euro ervoor uit te geven, ligt eraan in welke staat hij verkeerd.
 
Daarnet eens de demo's van synthmania overlopen op Youtube. Blijkbaar ben ik al heel wat van de JX-1 presets tegen gekomen op mijn U-110, U-220, de D-70, de JV's en de JD's. Niet altijd in de synths zelf maar wel op de data cards. De beste klanken van de JX-1 werden dus wel her en der gerecycleerd :)
 
Ik las intussen ook het volgende :

"The JX-1 has THE easiest user interface of all digital synthesizers and very nice rubber buttons. But a JV-30 is the better choice. It has more or less a complete JX-1 inside and can do even more (much more patches, MIDI Multi-Mode, nameable user patches etc.). Both have the typical SC-55 SoundCanvas sound engine from that time (mainly based on samples from the U-110/-220-library but with more compression and shorter loops). And the later (even better) JV-35 can be "pimped" with a JV-80 board!"

Het is dus ook niet zo verwonderlijk dat ik bepaalde sounds en patches al tegen gekomen ben in mijn U-110/U-220/D-70 en JV's zoals daar zijn : Fantasia, Prologue, Woody, Syn Stack, en vele anderen...
Bovendien kunnen ze daar verder geëditeerd worden en in de JX-1 nauwelijks ;)
 
Een JV-30 of U-serie kan een JX-1 niet vervangen. De JX-1 heeft andere en grotere samples aan boord.
Ik ben bereid mijn JX-1 met koeienprint weg te doen, als iemand mij een Korg Microstation kan leveren. Uiteraard tegen bijbetaling van mijn kant.
 
Dankje, Arjen19691, maar ik ga toch liever voor een mooier optische/ technische exemplaar.
 
Status
Please reply by conversation.
Back
Top