Eurorack "synth"

Kent iemand deze al? Komt net langs op mijn facebook.

Vindt het een erg interessant idee, lekker vol stoppen met wat leuke modules!

attachment.php


In al mijn enthousiasme even gezocht wat het kost, schrik wel van de prijs 795 dollar. Moet toch veel goedkoper kunnen lijkt mij, helaas ook geen midi in wel cv gate. Gek genoeg wel midi out.


http://www.supersynthesis.com/pages/super37
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    69,8 KB · Bekeken: 44
Dat is inderdaad wel een leuk idee maar dit is wel heel erg spartaans :? (Geen pitchbend, mod wheel)...zou vet zijn met allemaal extra snufjes, arpeggiator, sequencer...
Dit slaat een beetje kant noch wal!
 
voor dat geld kan je ook een mooie portable case halen met een mini/microbrute
Heb je keys, case en synth voor het zelfde geld.
 
Dat is inderdaad wel een leuk idee maar dit is wel heel erg spartaans :? (Geen pitchbend, mod wheel)...zou vet zijn met allemaal extra snufjes, arpeggiator, sequencer...
Dit slaat een beetje kant noch wal!

Eens. Als je wil dat de mensen echt een Eurorack synth bouwen, dan zou ik minstens volgende op mijn lijstje willen:

-MIDI in
-nette collectie KB CV en Gate uitgangen
-aanslaggevoeligheid (met zijn CV uitgang, uiteraard)
pitch bend en mod wheel met CV uitgangen
-iets van een XY pad of stick (met CV uitgangen, uiteraard :)) zou ook welkom zijn
-arpeggiator, sequencer ook leuk, transpose mogelijkheden voorzien
-misschien een uitgangsstap (preamp) zodat de output van een module netjes uit de synth gespuwd kan worden

Je moet er echt gewoon je favo collectie modules in kunnen mikken en er een volwaardige synth mee kunnen maken. Het hier getoonde concept is erg kaal in vergelijking.
 
Ik zie dit ding eerder als een modulaire controller. Die ligt voor die enorme muur van modules van je. Steek er een modwheel in, steek er een joystick in, steek er een sequencer in. Hij is zowiezo te klein om er een fatsoenlijke modulaire synthesizer van te bouwen.
 
Deze is niet echt nieuws... al een tijdje op de markt.

Maar goed, zelf vind ik 'm inderdaad wat te kaal om echt handig te zijn.
Dan liever een tweedehands exemplaar (goed zoeken!) van de Analogue Systems Sorceror.
Kan meer in, en heeft standaard al MIDI/CV en joystick aan boord.
En (persoonlijke smaak) ook nog eens mooier.

sorcererbig.jpg
 
Leuk bedacht maar IMHO te beperkt & te duur.
Groot gedeelte van alle ER spul dat uit de US&A komt vertoont QC/QA problemen die op termijn je humeur flink kunnen bederven. Snel bedacht, slecht uitgevoerd etc.

Koop dan een MS-20 mini; dan hou je nog geld over ook.
 
Deze is niet echt nieuws... al een tijdje op de markt.

Maar goed, zelf vind ik 'm inderdaad wat te kaal om echt handig te zijn.
Dan liever een tweedehands exemplaar (goed zoeken!) van de Analogue Systems Sorceror.
Kan meer in, en heeft standaard al MIDI/CV en joystick aan boord.
En (persoonlijke smaak) ook nog eens mooier.

sorcererbig.jpg
Mijn idee. Heeft tegenwoordig ook aftertouch (ik heb hem bespeeld bij Analogue Systems in Engeland).
 
Back
Top