geluid overlast topic.

Ik ervaar nu toch een aardig potje Raphie overlast. Kan haast niet geloven dat een wel denkend mens dit soort feiten naar voren brengt. Ik denk dan ook dat er een kat achter het toetsen board zit.

cat-like-typing-detected.gif


Even ontopic, mijn vriendin klaagt soms zelfs over mijn koptelefoon. OMG
 
Herkenbaar. Ik heb een open koptelefoon (niet aan gedacht bij aanschaf...lol) dus krijg ook steevast commentaar. Ach ja. Gezeik ook altijd ;)
 
Ik ervaar nu toch een aardig potje Raphie overlast. Kan haast niet geloven dat een wel denkend mens dit soort feiten naar voren brengt. Ik denk dan ook dat er een kat achter het toetsen board zit.

cat-like-typing-detected.gif


Even ontopic, mijn vriendin klaagt soms zelfs over mijn koptelefoon. OMG

Hahaha :D
 
Herkenbaar. Ik heb een open koptelefoon (niet aan gedacht bij aanschaf...lol) dus krijg ook steevast commentaar. Ach ja. Gezeik ook altijd ;)

open koptelefoon gebruiken en dan alsnog horen de buren dat?

oei gelukkig heb ik jouw oren niet dan =)
 
nu weet ik ook waar de overlast van kwam.
een over buurman had last van gedreun.
en toen hebben ze omdat ik mijn muziek aan had staan. mij er op aangewezen dat ik voor de harde dreunen zorg.
tja dat kan ook echt met twee genelec 8020b.

vind het vervelend maar wel ongeloofwaardig dat het persee door mij kwam.
 
Makkelijk toch? Zet je 'gedreun' aan en vraag of je ff bij hem binnen mag komen.

De 'schuldige' partij heeft doorgaans schijt aan het slachtoffer en steekt z'n kop in het zand m.b.t. de overlast die ze veroorzaken. Toen ik m'n buurman een x aansprak op zijn radio die absurd hard stond (om 7u in de ochtend, een of andere Afrikaanse zender incl. dito hard gepraat haha) vroeg ik hem om ff te komen luisteren. Rara.....wilde hij niet en hij zette het zachter.
 
Makkelijk toch? Zet je 'gedreun' aan en vraag of je ff bij hem binnen mag komen.

De 'schuldige' partij heeft doorgaans schijt aan het slachtoffer en steekt z'n kop in het zand m.b.t. de overlast die ze veroorzaken. Toen ik m'n buurman een x aansprak op zijn radio die absurd hard stond (om 7u in de ochtend, een of andere Afrikaanse zender incl. dito hard gepraat haha) vroeg ik hem om ff te komen luisteren. Rara.....wilde hij niet en hij zette het zachter.
Ik begrijp hem, ik zou ook geen vreemden* in mijn huis binnenlaten. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij "onschuldig" is.

*iedereen die geen vrienden of familie, ofzo is.
 
Klinkt in derdaad nogal onwaarschijnlijk. Mijn directe buren hebben bij normaal afspreel niveau totaal geen last van mijn 8050a's (en die geven toch wel wat meer laag) en daar zit 1 massieve muur en 1 tussenmuurtje tussen (waarvan de deur eigenlijk altijd open staat).

Ik denk dat het gevalletje van de meest voor de hand liggende boosdoener kiezen is.
 
Wat ik dus doe is open en direct erover communiceren met mijn buren. Ze weten wat ik doe en ze weten ook dat als ze er last van hebben het via een telefoontje of klop op de muur is opgelost. Bij nieuwe buren stap ik direct op deze mensen af en leg ze uit dat ik moet oefenen voor het djen en zelf 'muziek' probeer te maken. Dit levert alleen maar onderling vertrouwen op. Vooral als jezelf dus niet de hele dag de volumeknop vol open zet.

Zolang je niet vrijstaand woont is het toch een beetje geven en nemen.
 
@ acidfever ja toch. maar dat komt omdat ze dan op de gang gaan lopen en vanaf mijn deur wat hoog horen en dat heb ik het dan weer gedaan.

@document met die gozer valt niet te praten.
dat kan hij zelf niet aan te stres vol.
 
Ik begrijp hem, ik zou ook geen vreemden* in mijn huis binnenlaten. Waarmee ik niet wil zeggen dat hij "onschuldig" is.

*iedereen die geen vrienden of familie, ofzo is.

Hij bij mij naar binnen he, niet andersom. Buiten dat mag het m.i. niks uitmaken. Met dat soort acties kweek je alleen maar begrip.

Ik denk dat (sommige) overlast veroorzakende mensen trouwens deels bang zijn om bij de andere partij daadwerkelijk te horen dat de overlast bij hun vandaan komt. Dat houdt (bij normale fatsoensnormen) in dat er blijkbaar iets dient te veranderen...en laat mensen een verandering die 'ten koste van jezelf gaat' nou net het moeilijkste vinden.


@ acidfever ja toch. maar dat komt omdat ze dan op de gang gaan lopen en vanaf mijn deur wat hoog horen en dat heb ik het dan weer gedaan.

@document met die gozer valt niet te praten.
dat kan hij zelf niet aan te stres vol.

Muziek heb ik incidenteel op wegens intern (dames thuis dus) geklaag. Doe ik dat wel en de woonkamerdeur staat open dan hoor je het lichtelijk in de portiek, niet hard maar hoorbaar. Dat boeit mij iig geen donder. Heeft iemand er echter binnenskamers last van dan ben ik de 1e die het daar dan ook even wilt horen. Doet die persoon vervolgens moeilijk dan weet ik al genoeg. Zeuren om het zeuren gebeurt helaas te vaak en dat lees ik ook wat bij jou. Ze horen wat en vinden dan vervolgens dat ze er ook in hun huis last van hebben.

Word je door hem zwartgemaakt bij anderen dat je weet?
 
nee hij klaagde bij groepsleiding en aangezien die op de gang liep en ik die muziek aan had staan was ik het die gene de het gedreun veroorzaakte.
 
nee hij klaagde bij groepsleiding en aangezien die op de gang liep en ik die muziek aan had staan was ik het die gene de het gedreun veroorzaakte.

Zo, kijk eens aan. Dan zet je je volumeknop even zachter. Ik zie het probleem zo dus niet :D Maar goed wie ben ik hier om advies te geven?
 
ja tuurlijk maar als niemand last heeft en de overlast echt onmogelijk van mijn kant kan kom.
dan ga ik mijn muziek niet zachter zetten. wel als mijn directe buren last hebben dan gaat de muziek gelijk zachter.

@pablodemode het waren mijn directe over buurman die last had van gedreun. nauw dat kan ik echt onmogelijk zijn geweest.
 
Dit blijft altijd een lastig onderwerp, maar als je gewoon niet te hard afluistert, de tijden respecteert en ook regelmatig een koptelefoon gebruikt (zeker in de avond) dan zou je toch moeten zeggen dat je er met elkaar uit moet komen.

Je kunt de overbuurman ook eens vragen om de tijdstippen op te schrijven wanneer hij last heeft van jouw "gedreun". Kun je dan direct even verifiëren of je toen wel muziek maakte. Kun je ook nog eens navragen bij de andere buren.
 
ja tuurlijk maar als niemand last heeft en de overlast echt onmogelijk van mijn kant kan kom.
dan ga ik mijn muziek niet zachter zetten. wel als mijn directe buren last hebben dan gaat de muziek gelijk zachter.

@pablodemode het waren mijn directe over buurman die last had van gedreun. nauw dat kan ik echt onmogelijk zijn geweest.

Okay, ja dat lijkt me inderdaad nogal vreemd... of weer niet hoor! We hadden een paar jaar geleden een buurman 4 huizen verder die zijn muziek hard had staan (we dachten dat de muziek echt uit de ene of een andere festival in de Grote Markt zich plaats vond, een kilometer verder van mijn huis), nee, die buurman dus. Pokerplayer, 's avonds aan het "werk" en om 1 uur 's middags de muziek hard. Ik heb er niet geklaagd, maar de politie kwam gewoon na een telefoontje van een andere buurman en ze hebben de hele PA gewoon meegenomen, terwijl hij er niet thuis was :D

Sindsdien blijven we toch de koningen van de straat hoor :mega:
 
........het waren mijn directe over buurman die last had van gedreun. nauw dat kan ik echt onmogelijk zijn geweest.

Zonder te willen beweren dat het bij jou vandaan kwam, kan ik wel zeggen dat het toch wèl mogelijk is.
En de verklaring is: STAANDE GOLVEN.

Als de deuren van jou en die van de overbuurman recht tegenover elkaar staan en voornoemde deuren hebben niet voldoende massa, zullen staande golven zich ook binnen bij de overbuurman zich kunnen manifesteren (lichte deuren houden lage frequenties niet tegen).
Als nou die buurman zijn bankstel toevallig juist op die plek heeft staan waar er een piek (antinode) is voor een bepaalde frequentie, dan zal hij er zeker last van hebben telkens als die bastoon langskomt. En dan hoeft het geluid bij jou niet eens overdreven hard te staan.

Bij een vorige/volgende buurman kan het zijn dat die nergens last van hebben, omdat:
1. hun inrichting anders is (zithoek niet toevallig in een antinode).
2. een andere plaatsing van jouw luidsprekers.

Aangezien je onmogelijk rekening kunt gaan houden met de inrichting van jouw overburen, is de enige echte remedie een zware deur, wil je echt zonder overlast te bezorgen ongestoord muziek blijven maken.

Succes.
 
Back
Top