Transponeren complete track

spookje88

Nieuwkomer
Lid sinds
19 april 2012
Berichten
4
Dag forumleden,

Ik weet niet zeker of het topic hier terecht hoort maar denk dat het het meest passend is, zo niet dan hoor ik het graag!

Ik ben met een project bezig dat ik in zijn geheel wil transponeren naar een andere toonsoort, nu heb ik alleen een korte vraag.
Nu vroeg ik me af hoe ik dit kan doen met het beste resultaat, ik weet dat je een heel nummer in Ableton hierbij moet je kiezen tussen een warp methode, waardoor of de beat of de melodie niet goed tot zijn recht komt.

Daarnaast kan je losse stems transponeren en een warp methode kiezen die voor de betreffende stem het beste is.
De derde optie is om alle noten in de synths die ik gebruik te transponeren dit is waarschijnlijk de meest complexe methode.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat de voor of nadelen zijn van het gebruik van een van deze drie methoden of zelf een andere methode heeft.

Alvast erg bedankt!
Groetjes Caspar
 
Beste resultaat krijg je als je alle sequence data wijzigt. Zang opnieuw opnemen geeft ook een beter resultaat dan te warpen. Als dat niet kan zal Melodyne je verder helpen.
 
Wanneer ik de sequence data wijzig, betekend dit dan dat ik midi noten handmatig verplaats of krijg je hetzelfde resultaat wanneer je voor het midi instrument een midi pitch zet en daarmee transponeert?
 
je kan toch wel alle midi selecteren die naar synths gaan en in 1 keer transponeren?
wel opletten of je percussie er dan nog lekker bij klinkt
 
Wanneer ik de sequence data wijzig, betekend dit dan dat ik midi noten handmatig verplaats of krijg je hetzelfde resultaat wanneer je voor het midi instrument een midi pitch zet en daarmee transponeert?

Als het goed is, is er een 'transpose' functie in jouw sequencer waarmee je alle noten, een gekozen aantal halvetonen, naar boven of naar beneden kunt verplaatsen.
Anders kun je ook verkiezen om op de midi klankmodule/synthesizer zelf, met 'transpose' of 'shift coarse' functie (benamingen verschillen per fabrikant), te transponeren.
 
je midinoten slepen en verplaatsen?
of ik cubase kan je midi transponeren in toonsoort naar toonsoort, wat gebruik je?
 
Even vertellen welke DAW je gebruikt zou idd helpen. Bij Ableton kun je op alle instrumenten in ieder geval een pitch plugin zetten, die voert dan de transpose voor je uit zonder dat je MIDI hoeft te schuiven.
 
Ja, dat kan dus niet in Ableton. Global transpose.
Je kunt eventueel de transpose knoppen in de synths gebruiken, maar dat resultaat hangt af van hoe drastisch de key-change is. anders dus gewoon klikken. of select alles in de arrangement-view en dan met de pijltjestoetsen.

edit: Een pitch plugin, ^^ natuurlijk..
 
Back
Top