VST instrument naar mono

@TS: het antwoord is trouwens, je hoeft geen plugin te gebruiken. Je moet de panner van LR switchen naar "Stereo combined panner", dan kun je L en R kanaal onafhankelijk in het stereobeeld verplaatsen. Beide naar C pannen -> resultaat is mono
 
Ik gebruik daarvoor de TDR dynamic range meter. Is eigenlijk voor andere dingen bestemd (Luidhuid mix chekken, correlatie, dynamiek die er nog rest in je mix), Maar je hebt daar onderaan in het midden de knop Mono voor je mix mono te chekken! Kan je dus gewoon ook gebruiken om iets stereo mono te maken. TDR Is gratis trouwens.
TT dynamic range meter?
Is betalend nu:
http://www.plugin-alliance.com/en/plugins/detail/bx_meter.html
of
de originele:
http://www.pleasurizemusic.com/ -> betalen om lid te worden eerst, maar de download kan je ook op kvraudio vinden. ;)
 
Zonder me in het steeds uiterst interessante geruzie te willen mengen van de Cubase vs Ableton is het toch best verrassend te noemen dat er in Cubase niet zo een Mono-Utility is, zoals in Ableton, die je met 1 klik kan gebruiken. Zo handig! Slapen ze dan allemaal bij Cubase voor zo een dingen?

Als ik hier lees wat je moet doen in Cubase, dan is het haast niet te geloven.....

Er zullen in de andere richting ook best dingen zijn die makkelijker zijn bij Cubase, maar MONO lijkt me toch iets wat bovenaan de TO DO lijst had moeten staan bij de ontwikkeling van Cubase 3 zeg maar....
 
waarom zou je die kick plugin überhaupt opeen mono track willen zetten? is toch al mono?
 
Zonder me in het steeds uiterst interessante geruzie te willen mengen van de Cubase vs Ableton is het toch best verrassend te noemen dat er in Cubase niet zo een Mono-Utility is, zoals in Ableton, die je met 1 klik kan gebruiken. Zo handig! Slapen ze dan allemaal bij Cubase voor zo een dingen?

Als ik hier lees wat je moet doen in Cubase, dan is het haast niet te geloven.....

Er zullen in de andere richting ook best dingen zijn die makkelijker zijn bij Cubase, maar MONO lijkt me toch iets wat bovenaan de TO DO lijst had moeten staan bij de ontwikkeling van Cubase 3 zeg maar....


Nogmaals, en voor de laatste keer; Cubase heeft gewoon in elke stereo track de mogelijkheid om simpel het stereosignaal volledig (en zelfs traploos van stereo naar mono) in mono om te zetten middels de stereo combined panner. Makkelijk, prima, niemand slaapt... ;)
En ja, Cubase is een walhalla wbt routings. En niet onbelangrijk, ook nog gecombineerd met een uitstekende (de beste) delay compesation engine. Wat dat betreft echt superieur aan Live. Live heeft zeker wel sterke kanten, ik werk er graag mee.
 
@TS: het antwoord is trouwens, je hoeft geen plugin te gebruiken. Je moet de panner van LR switchen naar "Stereo combined panner", dan kun je L en R kanaal onafhankelijk in het stereobeeld verplaatsen. Beide naar C pannen -> resultaat is mono

Ook al was het 10x gezegd het moest ook nog 10x landen... Maar ik heb het even opgezocht in de manual... Ik had even geen idee waar dit zat...
 
Ik kreeg met deze laatste optie wel hele rare phasing issues, bij mij hielp het om voor deze panner te gebruiken eerst alle side informatie te verwijderen met de curve eq en daarna met deze panner het signaal echt mono te maken, daar werd het laag echt strak van.
 
Ik kreeg met deze laatste optie wel hele rare phasing issues, bij mij hielp het om voor deze panner te gebruiken eerst alle side informatie te verwijderen met de curve eq en daarna met deze panner het signaal echt mono te maken, daar werd het laag echt strak van

Dat ligt aan je bron, heeft niks, maar dan ook niks met de panner te maken.
 
nee, gewoon domweg op mono zetten voegt 3-6dB toe namelijk, a.d.h.v. panning law instellingen, niks "strak" gewoon domweg harder...... en "phasing issues" komt door onkundig gebruik van widener en M/S plugins. leer eens een Goniometer en phase correlation meter lezen ;)
 
Laatst gewijzigd:
nee, gewoon domweg op mono zetten voegt 3-6dB toe namelijk, a.d.h.v. panning law instellingen, niks "strak" gewoon domweg harder...... en "phasing issues" komt door onkundig gebruik van widener en M/S plugins. leer eens een Goniometer en phase correlation meter lezen ;)

Grappig, ik heb hier enkel een reverb signaal wat ik gebruik om sublaag bij een kick toe te voegen gepakt. Geen widening tools ed. Ik probeer dat signaal enkel mono te maken. Maar als ik daar enkel de panner voor gebruik dan blijft er niks van over in mono. Haal ik de mute ik de side, dan levert het aanpassen van de panner naar mono wel een strak laag op...
 
ik volg niet helemaal wat je bedoelt, je hebt een kick, een bassline een reverb en dan? doe je iets met mid/side? wat exact en waarom?
 
Ik neem een kick, haal deze door de reverb, reverb helemaal wet, met wat distortion er op, filtering. Daarna naar mono.
 
Ik neem een kick, haal deze door de reverb, reverb helemaal wet, met wat distortion er op, filtering. Daarna naar mono.

Dit doen ze ook zo met hardstyle kicks nadat ze reverb toepassen. Denk dat hij dat bedoelt.
 
Weet dat dat ze dit in Logic doen met de gainer AU ,waar ook de mono functie opzit.
 
Waar ik ben ingestonken als het om Cubase gaat, is dat ik per ongeluk de verkeerde versie heb gekocht.. ik had Cubase5 moeten kopen ipv Cubase 5 Studio

Ik dacht, de laatste klinkt duurder, meer profi enzo met het woord "studio" erin, dat moet toch de beste zijn.. helaas! had de vergelijkings chart beter moeten lezen
Ik kan nu niet eens een surround track aanmaken, hebben ze eruit gesloopt !! ofwel, Silent Way plugin voor modulaire synths zit er dus al niet in, helaasj

Toen dacht ik @#^%@# ik koop eens een keer wat eerlijk, gelijk afgestraft. Zelfde als Windows7, ook eerlijk gekocht, kom ik erachter dat ze allerlei opties (zoals good ol' Remote Desktop) uit de versie hadden gesloopt

Koop ik het een keer, mis ik allerlei dingen.. daar kan ik nu sjago van worden, je leert er wel van.
 
Back
Top