Hoe krijg ik zo'n dikke synth net zoals de track van The Vision,.

Aan die filter te horen kan het goed een Virus zijn. Die klinken echt zo f'n lekker!
Maar een dikke synth is ook prima te bereiken met software. Is gwn de kunst van layeren die je onder de knie moet krijgen. :) Je moet altijd zien dat je synths elkaar aanvullen ipv van 3 dezelfde opelkaar te gaan stapelen want dat helpt niet. Dan heb je nog panning, stereospreading, EQ, reverb, delay etc.. om het nog dikker te laten klinken.
 
Aan die filter te horen kan het goed een Virus zijn. Die klinken echt zo f'n lekker!
Maar een dikke synth is ook prima te bereiken met software. Is gwn de kunst van layeren die je onder de knie moet krijgen. :) Je moet altijd zien dat je synths elkaar aanvullen ipv van 3 dezelfde opelkaar te gaan stapelen want dat helpt niet. Dan heb je nog panning, stereospreading, EQ, reverb, delay etc.. om het nog dikker te laten klinken.

Kan iemand misschien een preset of een FLP ervan maken? dan kom ik al een eind en snap ik er ook wat meer van?
 
Er staat wel een Virus Snow in z'n setup maar al koop je die, dan ben je er nog niet.

Je hebt frequentie, volume en panning. Da's je speelveld. Je krijgt een bepaald budget aan energie. Spendeer je het allemaal aan de bas? Dan hoor in dat bereik voor de rest niks meer, wat wil zeggen dat als je kick en bas qua frequenties overlappen je een keuze moet maken. Dito voor leads; wil je het op de voorgrond hebben, dan moet de rest even schuiven.

De kunst zit 'm er in dat budget te balanceren. Een bepaalde synth of plugin kopen doet dat niet voor jou.
 
Jah dat begrijp ik!

Het is wel jammer dat andere alleen maar met synthesizers werken en toch wel een mooie synth eruit halen?
 
Kijk of er ergens HS producers workshops of dagjes in de studio aanbieden en ga daar eens langs. Ik denk dat je dan de juiste aanpak kan vinden.
 
Nog helemaal niks. Ben ook ermee bezig, maar vind de synth niet erg dik genoeg.

Iedereen hoort een soft synth bij mij?
 
Laat anders keertje horen hoever jijzelf komt. Projectfiles of presets vragen is wel een erg makkelijke uitweg. Ik zou je wel een hoop Spire of sylenth presets kunnen sturen maar zoals ik al eerder zei is hetgeen wat je er daarna mee doet even belangrijk. (EQ/Layer/..)
 
sinds wanneer is een virus geen softsynth? ja ok, met dedicated computer en controller, maar in the end zijn het ook maar gewoon algoritmes die draaien hoor
 
ik hoor geen dikke lead, ik hoor gewoon sylenth of nexus supersaw lead, 2 pad layers (één een choir achtig iets) en alles gaat samen door één reverb
 
Back
Top