Band

Brotha-XL

Nieuwkomer
Lid sinds
25 juli 2003
Berichten
15
Ik ben al bijna een half jaar op zoek naar mensen waarmee ik een band kan beginnen. Ik zoek ondermeer een gitarist, bassist en eventueel een toetsenist en drummer. Ik denk zelf aan gitaarmuziek in de style van Queens of the stone age, Therapy?, Filter etc in combinatie met dance-invloeden zoals Junkie XL, Prodigy, Underworld, Leftfield, etc. Het zou crossover-georienteerd moeten worden, met als voorbeelden Rammstein, Fear Factory, Clawfinger, Linkin Park, Young Gods, Praga Khan etc.
Nu weet ik echter zelf nog niet wat ik moet gaan doen. Ik ben niet zo goed met het spelen van toetsen (wellicht ga ik les nemen......?...omgeving Groningen) en zou daarom het liefst gitaar willen gaan spelen. Ik zou mijn Yamaha RS7000 willen gebruiken als sequencer en in combinatie hiermee dus gitaar. Ik kan mijn gitaareffectbak Boss GT-6 weer laten aansturen naar de RS7000 (van patches naar patterns), alleen heb ik het nog nauwelijks geprobeerd. Alles moet natuurlijk wel synchroon blijven lopen en wat dat betreft is de programmering tussen de beide apparaten zeer belangrijk.
Zijn hier wellicht mensen die weten hoe dit goed met elkaar samen kan werken en of dit uberhaupt praktisch is?
 
Laatst gewijzigd:
Okay; om een lang verhaal enigzins kort te houden;
Hoe combineer je gitaarspelen met het gebruik van een sequencer?
 
je programmeert je sequencer
je speelt gitaar
sluit alles aan op een mixer en dan ben je klaar

is dit het antwoord dat je zocht ?
zo niet. stel dan wat duidelijkere vragen, dit is al de zoveelste thread die je start met een niet duidelijk omschreven probleem wat je hebt
 
Origineel geplaatst door matt second
je programmeert je sequencer
je speelt gitaar
sluit alles aan op een mixer en dan ben je klaar

is dit het antwoord dat je zocht ?
zo niet. stel dan wat duidelijkere vragen, dit is al de zoveelste thread die je start met een niet duidelijk omschreven probleem wat je hebt

Ik denk dat ik het hier maar bij laat. Ik vind zelf wel een oplossing.
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door matt second
je programmeert je sequencer
je speelt gitaar
sluit alles aan op een mixer en dan ben je klaar

is dit het antwoord dat je zocht ?
zo niet. stel dan wat duidelijkere vragen, dit is al de zoveelste thread die je start met een niet duidelijk omschreven probleem wat je hebt

Ja; en dit is al de zoveelste thread waarin je iemand loopt af te zeiken. Leuk voor iemand die nog zoekende is.

Leuke ideeën verder en hopelijk gaat het wat worden.

Eindelijk eens iets van Rammstein en Paradise Lost op dit forum!!! }:|
 
Origineel geplaatst door Musia7000
Ja; en dit is al de zoveelste thread waarin je iemand loopt af te zeiken. Leuk voor iemand die nog zoekende is.

Leuke ideeën verder en hopelijk gaat het wat worden.

Eindelijk eens iets van Rammstein en Paradise Lost op dit forum!!! }:|

euh maar langs de andere kant is het toch een feit dat je in B-xl zn geval gewoon een gitaar op je mixer/soundcard plugt & gewoon alles op je clicktrack inspeelt
alleen heb ik het nog nauwelijks geprobeerd
tja... dat wordt dan eens stilaan tijd hé 8o)

grz jzz
 
Origineel geplaatst door JazzMann
euh maar langs de andere kant is het toch een feit dat je in B-xl zn geval gewoon een gitaar op je mixer/soundcard plugt & gewoon alles op je clicktrack inspeelt

tja... dat wordt dan eens stilaan tijd hé 8o)

grz jzz

Op de clicktrack?; volgens mij gaat dat allemaal niet zo eenvoudig (veel programmeerwerk etc). Maar wellicht valt het toch mee. Hangt ook af van de apparatuur etc.
 
Origineel geplaatst door Musia7000
Op de clicktrack?; volgens mij gaat dat allemaal niet zo eenvoudig (veel programmeerwerk etc). Maar wellicht valt het toch mee. Hangt ook af van de apparatuur etc.

clicktrack is toch even simpel als een 4/4 programeren & qua apparatuur heb je een full duplex asio kaartje nodig wat (bijna) iedereen onder ons wel heeft
 
Origineel geplaatst door JazzMann
clicktrack is toch even simpel als een 4/4 programeren & qua apparatuur heb je een full duplex asio kaartje nodig wat (bijna) iedereen onder ons wel heeft

Aha; weet trouwens alleen niet hoe dat nou ongeveer in zijn werk gaat op een Yamaha RS7000.
 
Origineel geplaatst door Musia7000
Aha; weet trouwens alleen niet hoe dat nou ongeveer in zijn werk gaat op een Yamaha RS7000.

ta ik weet ook ni 100% hoe je op een RS7000 moet multitracken & samples door bv. de juno 106 zn sequencer jaag.

iig met een compressor & een virtualizer kan je het wel erg VET doen klinken.. maar alleen via USB want midi is daar ondertussen wat te traag voor & geeft minder transparantie (als je multi-layert.. tenminste)

zolang je de VA-FM DCO's (weet niet hoe de RS7000 variant noemt) maar met de beat gesynct houdt & die boss GT6 in sidechain zet, anders heeft het natuurlijk ni veel zin :erm:

maar welke knop je ervoor moet indrukken weet ik ni want ik heb geen RS7000...
missch staat het wel in de handleiding
 
Back
Top