duo-act

jero505

Ingeburgerd
Lid sinds
16 juli 2002
Berichten
63
Ik zou graag een tweetal willen beginnen (later wellicht uitgebreid naar meer personen. Ik zoek dus iemand die ook enigzins allround is, geduld heeft met samenspelen en met het maken van nummers. Iemand die ook een beetje daadkrachtig en positief denkend is. En met goeie ideen voor een basis zorgen.
Qua idee voor stylen zit ik een beetje in de richting van Chemical Brothers, Letfield, Junkie XL, Young Gods, Filter etc.
Ik zou graag een soort van (electro)crossover willen maken met veel dance-invloeden, gecombineerd met gitaren, wereldmuziekinvloeden (bijv. Ozric Tentacles) etc.
Ikzelf heb ondermeer een Yamaha RS7000 waarmee ik kan programmeren (o.a. loops, samples etc) en eventueel toetsen mee kan doen.. Verder zou ik dit nog iets anders willen bij combineren/afwisselen, zoals gitaar, percussie etc.
Mail gerust voor voor meer info.
 
Laatst gewijzigd:
Waar woon je ergens... Dat is ook handig om te weten.
 
...in een band....

...in een band....

Ikzelf speel ondermeer gitaar (ben afzonderlijk niet echt geweldig, maar toch), en het liefst met nog een andere gitarist en met een volledige band, alleen is het zo lastig om een goede basis te leggen en iedereen tevreden en bezig te houden. Voorlopig wil ik wel met z'n tweetjes iets gaan doen, aangezien ik uit ervaring weet hoe lastig het kan zijn om in een band van vier a vijf mensen te spelen. Nu ben ik daarnaast ook bezig met grooveboxen, samplers etc. Ik heb op dit moment de Yamaha RS7000; vind ik echt een geweldig apparaat. Ik voel me echter hiermee op dit moment meer een soort van producer dan een toekomstig act- of bandlid. Ik zit met de vraag; hoe kun je hiermee in een band spelen? Dus hoe kan ik samples en loops integreren en dat anderen daar ook wat mee kunnen? Okay; ik zou ook toetsen kunnen spelen, misschien is dat wel de oplossing, maar ik heb het idee dat ook in een band ruimte zou kunnen zijn voor programmering van loops en samples. Maar hoe pak je dit nou goed aan? En oh ja; ik ben ook weleens benieuwd hoe zo'n duo-act als de Chemical Brother, Letfield en Orbital met elkaar werkt? Zowel in de studio als live.
 
Laatst gewijzigd:
Tip: kom je kamer uit en ga 's neuzen bij muziekscholen, oefenhokken en muziekcafé's

Hang daar een briefje op met wie je bent, wat je kunt en wat je zou willen qua muziekmaken.
Het zou maar zo kunnen zijn dat er muzikanten zijn die jou zoeken :)
 
misschien is het praktisch als je in je profiel vemeldt waar je woont.
daar zou ik als eerste naar kijken als ik op zoek was naar een muziekpartner.

p.s. het is leFtfield [normaal ben ik niet zo'n miereneuker maar ik zag je het in 2 verschillende threads verkeerd schrijven ;) ]
 
Tsja; ik dacht laat ik dat maar niet gelijk heel duidelijk maken. Ik woon dus in Groningen (stad). Helemaal in het noorden dus; ik weet het; erg lastig.
 
Ik woon dus in Groningen (stad). Tsja echt zo'n stad voor (gitaar) bandjes. Moelijk om daar dus met dit tussen te komen. Ik zou in Utrecht en Amsterdam wat dat betreft meer kans maken, denk ik.
 
Origineel geplaatst door jero505
Ik woon dus in Groningen (stad). Tsja echt zo'n stad voor (gitaar) bandjes.

en ik maar denken dat eindhoven rockcity was. :D
op zich moet het niet zo moeilijk zijn om gelijkgestemden te vinden in groningen, tis groot genoeg. ik zou het alleen niet direct hier op dit forum gaan proberen, maar inderdaad zoals Q zegt gewoon in oefenhokken en muziekcentra in de buurt.
 
Je kan hier in Assen ook wel langskomen als je wilt, k wil altijd wel iets proberen:) K vind Ozric tentacles wel te gek, de rest ken ik niet.
 
Ik ben in ieder geval blij met de uitnodigingen van Yawgmoth en Synthiaks. Thanx!!!
Er gloort toch nog hoop hier in het noorden :halleluja
 
Back
Top