Emu Emulator II kontakt library

Zo! Dit is zeker erg interessant. De uvi heb ik al gekocht maar deze van Kontakt lijkt uitgebreider?

Het enige waar ik niet altijd blij van word is dat -of het ligt aan mij- kontakt-player de geluiden iets te vlak maakt, je moet dus flink tweaken... Maar voor de prijs zou ik zeker doen :)

Edit: het is niet de full library. Het is een combi van de Emulator-Fairlight. Hangt er vanaf wat voor je deze samples gaat gebruiken.
 
Ik meen dat ik een deel van die libraries een tijd terug heb omgezet via een tool naar S5000 formaat nadat ik de floppy images voor de emax gevonden had op het internet.
Kan nu niet verder kijken daar ik niet thuis ben, dat gaat pas ergens volgende week worden.
 
Zo! Dit is zeker erg interessant. De uvi heb ik al gekocht maar deze van Kontakt lijkt uitgebreider?

Het enige waar ik niet altijd blij van word is dat -of het ligt aan mij- kontakt-player de geluiden iets te vlak maakt, je moet dus flink tweaken... Maar voor de prijs zou ik zeker doen :)

Edit: het is niet de full library. Het is een combi van de Emulator-Fairlight. Hangt er vanaf wat voor je deze samples gaat gebruiken.

Hoe klinkt die library van UVI?
Moet je daar nou ook een iLok dongle voor kopen?
 
Hoe klinkt die library van UVI?
Moet je daar nou ook een iLok dongle voor kopen?

De UVI is gewoon perfect! Het is wel wat duurder (normaal 200 euro, maar je moet wel kijken dat ze regelmatig aanbiedingen hebben).

De ilok-dongle hoef je niet te kopen (ik moest deze destijds wel kopen :( ), als het goed is moet je een account maken en met de aankoop van de Emulator krijgt je die toegestuurd. Op de site staat duidelijk uitgelegd hoe het moet.

Hetzelfde verhaal met de Fairlight XII (in dit geval "Darklight" genoemd).

Er is wel een interessante aanbieding in die site, alle software dus voor 500 euro. Ik moet zeggen dat ik ietwat pissig voel gezien dat ik voor zo'n 350 euro maar twee plugins heb, had ik gewacht was ik natuurlijk meer instrumenten rijk voor dat ene verschil in prijs (bijvoorbeeld "The beast" had ik ook gewild; is ook erg fijn).

To be continued...
 
Back
Top