Korg karma floppy - gotek usb emulator

Ik zou mijn Yamaha A4000 floppy drive wel eens willen ombouwen, maar hoe kom ik te weten welk model ik precies nodig heb ?
zowiezo een 1.44 MB model en het aantal pins kom ik ook nog wel te weten, maar dan ?
Hier staan er al een aantal opgesomd...
Deze emumator is wel wat duurder, maar n.m.i. is deze ook voorzien van een grotere display en werkt die met USB-kaartjes i.p.v. sticks. Geen ver uitpuilende hardware dus. (Ik had er twee besteld, maar vergat later de overschrijving te doen... ik ga dit alles nog maar eens bezien.)
 
Dit is geweldig nieuws en knap hoe je dit uitlegt. Juist 1 vraagje: Hoe zet ik die pcg/combi's op usb vermits mijn floppy driver niet werkt op windows 7
 
Er zijn hele kuddes gratis pcg/combi's te downloaden op het net .
Even een kleine zoekopdracht geeft al aardig wat hits.
Ik heb daarmee al bijna 40 mappen op de usb stick vol gekregen [ dus nog 860 over]

Als je zelf ooit eens wat op floppy hebt gezet en dit op usb wilt zetten moet je toch op zoek naar een wat oudere p.c, of een losse floppy drive die ook op win 7 werkt.
 
Gelukkig heb ik hier nog een oude pc. Hopelijk krijg ik die nog aan de gang. Ondertussen via deze topic een Floppy-usb besteld, waarvoor dank! Voor die prijs kon ik het niet laten. 40 mappen? wow via Karmalab?
 
Thanks Hilltree,

De meeste had ik al op Floppy staan en andere nog niet. Nu ik toch met de Karma begonnen ben heb ik er meteen de laatste software bij via Karmalab. Nog meer fun. De meesten onder synth liefhebbers weten niet goed tot wat deze allemaal in staat is. Vandaar dat het ook 7 jaar geduurd heeft vooraleer hij op de markt kwam.
 
Ik zag overigens hier op de mp de verkoop van een SFRM72-TU100K omdat die geen non-DOS ondersteunt. Dat klopt. Als je non-DOS nodig hebt, heb je zover ik weet de duurdere SFRM72-FU-DL nodig.

Dat is in ieder geval degene die het doet in mijn Roland S50 (behoudens een opstartprobleem maar ik krijg een nieuw exemplaar toegestuurd).

Ben er inmiddels achter dat hij tóch de laatste disk image onthoudt (ook een non-DOS image), dus de S50 start wel gewoon op met helemaal geen stick in deze emulator.
 
Back
Top