Dave Smith Instruments Pro 2

Fijne synth inderdaad.

Vraag me alleen nog wel af hoe ik de sequencer in sync kan laten lopen met een externe midi clock.
Het tempo pakt de pro 2 wel op, maar de sequencer start bij mij met het drukken van een toets, en dat drukken moet ik goed timen anders loopt de sequencer niet gelijk.

Iemand?
 
ben ook van plan de Pro2 aan te schaffen, vraagje nog

MIDI is mogelijk via de MIDI In/Out maar ook USB
wat is de snelste en stabielste verbinding ?
kan misschien wat uitmaken als je sequencer en/of areppiator via een DAW aanstuurd?

heb hiermee nog wel eens timing problemen met Ableton en Access Virus
 
Moet tegenwoordig geen moer meer uit mogen maken, echter zou ik zelf voor ultieme zekerheid met zo min mogelijk (software) tussen schakelingen de "oude vert(r)ouwde"midi-bus verkiezen als de setup dat toelaat. :okdan:
 
Heb de dsm filter module er ook bij gescoord en ga nu een bescheiden modulair rackje optuigen met wat lo-fi modules erin

Bescheiden modulair rekje... . Haha, dat zal nooit lang bescheiden blijven. Als er iets verslavend is, dan is dat wel modulair.


Tja de prijs en standaard niet-polyfonie houd mij gelukkig nog wel behoorlijk tegen hoor
De combi met de pro lijkt mij echter wel super want daar kun je veel modulair mee aansturen

Tis inderdaad uit de hand gelopen ;) zit inmiddels al op rek 4 :D:D
 
uhm sequencer notes en Arpeggiator notes, kunnen die ook met MIDI uitgezonden worden?
Zie nu alleen de keys die ingedrukt wordt, niet de extra sequencer en/of arp notes

verder wel een heerlijke synth hoor, wat een mogelijkheden!
 
Nee dat heeft geen zin, de pro start in willekeurige preset op maar soms is dat ook dezelfde, dus het "lijkt" erop dat ik er invloed op heb...

iemand anders nog suggesties ?

[/I]


Heeft iedereen dit?
 
Zijn er nog mensen die second thoughts hebben over de pro2? Nadelen? Ik ben wel geinteresseerd in een pro2 maar na mijn laatste DSI ervaring (tempest) ben ik redelijk huiverig geworden.

ik zet mijne net te koop. Niet omdat ie niet bevalt hoor, fantastische bak, maar mijn eurorack
is te hard aan het groeien momenteel en hebt $$ nodig :D
 
Zijn er nog mensen die second thoughts hebben over de pro2? Nadelen? Ik ben wel geinteresseerd in een pro2 maar na mijn laatste DSI ervaring (tempest) ben ik redelijk huiverig geworden.

De DSI pro 2 vind ik erg ok klinkend en hardware is prima in orde, klavier is een van de beste die ik ken.
Lekker licht en op een prettige manier.

Vind hem alleen vrij prijzig vergeken met bijvoorbeeld een Analog 4 keys, en die heeft meer stemmen, sequencer maar weer minder knoppen.

Analog 4 keys heeft zelf mijn voorkeur als ik mijn geld 'maar 1x kon besteden' zeg maar.
 
ik heb een P08 gehad en nu een pro2
totaal andere wereld
die pro2 vind ik echt een gruwelijk gave bak!
de a4 is ook tof, vooral door de seq
de sound van de pro2 vind ik wel een stuk interessanter
 
ik zet mijne net te koop. Niet omdat ie niet bevalt hoor, fantastische bak, maar mijn eurorack
is te hard aan het groeien momenteel en hebt $$ nodig :D

Hmmm interesting... Een a4 heb ik al dus een analog keys erbij hoef ik niet, maar had wel gehoopt eerst nog wat spulletjes te kunnen verkopen. Ik slaap er even een nachtje over maar denk dat ik wel bij je terug kom :)
 
Kheb m opgehaald, erg blij mee! Werd gisteren behoorlijk laat alweer :) maar wat een detail in de sounds, echt heel tof. mooie dikke brom in het laag, geen harshness in het hoog, prachtige filters, en heerlijk om die mod matrix op te bouwen door je source/destination controls alleen maar aan te raken, ideaal!
 
Back
Top