Cirklon en MS10 / MS20

Enzo.F

vrijwillig lid
Lid sinds
31 mei 2010
Berichten
1.663
Locatie
a forest
Ik heb de MS-broertjes van Korg. Voor VCO-frequency, VCO pwm, Cutoff frequency e.d. eten de Korgjes beide een voltage range van -5 tot +5 volt.

De Cirklon heeft op de CV-out een range van 0 tot +10 volt. Hoe stuur je dan je MS'en goed aan met de Cirklon?

Iemand ervaringen? Iemand beperkingen tegen gekomen?

thanks, Jeroen
 
Mag ik dit topic uitbreiden? Hoe stuur je deze MS10/20's aan met de arturia beatstep? En de darktime?

De ms20 mini zou kunnen met midi (moet ik nog eens testen) en anders kan er wel wat met de ESP maar dat zou niet helemaal juist lopen qua noten lees ik ergens. Anyway. Wie weet hoe 't zit?

Voor Jeroen: ik denk dat je dus enkel 0 - + 5 volt gaat kunnen voeren en de korgjes dus niet 'laag' kunnen spelen omdat ze geen negatieve volts krijgen. Denk ik.
 
Klinkske, omdat ik een SQ10 heb doe ik het met deze sequencer. In mijn huidige geval:

808 CB trigger naar step-in van SQ10, deze voert de MS'en.

De Darktime gebruik ik midi-out voor bijvoorbeeld SE-1 of cv-out voor Axxe of Prodigy.

Ik hoop straks vanaf de Cirklon ook de MS'en goed te kunnen bespelen maar dat lijkt niet of niet volledig te kunnen met de out of the box Cirklon met CVIO.

Dank Meizo voor je links!
 
Opzich handig RSB maar de Fraser heeft daar wèl aan gedacht, hoofdstuk 8 (op blz8-4)
The law setting gives a choice of:
V/oct - volts per octave (Moog / Roland type)
Hz/V - Hertz per volt (Korg / Yamaha type)
gate - allows the use of a CV output as a gate output
As the CV outputs are capable of outputting a higher voltage than the gate outputs, the gate
option can be used to drive synths which need a higher level gate voltage than 5 volts.
The Vscale setting is a soft adjustment of the voltage scaling of the CV outputs, for use with
synths with the volts-per-octave law.
It has no effect if the hertz per volt law is used, in which case the Vscale value is replaced
with an Offset value. The offset value is a small DC adjustment applied to the voltage
output. Because of the way linear CV oscillators work, this has the same effect for a linear
oscillator as a change of Vscale for an expo VCO.
Although many synths use “1 volt” per octave in theory, variations in calibration of test
equipment mean that often there are slight differences in scaling between different synths.
The Vscale setting allows you to adjust each CV output individually to get all your synths in
tune, without having to laboriously range and scale each one to suit the internal scaling of
your Cirklon’s digital to analogue convertor.
Sequentix Music Systems
Cirklon Sequencer User Manual 8-5
In the CVIO config view, you can manually adjust the value by turning the encoder, but this
is slow, and not easily done by ear.
If you press the encoder, you will access a sub-page where you can adjust the scaling by
tuning two reference notes against the same notes played on a MIDI-attached synth which
you know to be in tune. Or you could use a digital tuner.
 
Klinkske, omdat ik een SQ10 heb doe ik het met deze sequencer. In mijn huidige geval:

808 CB trigger naar step-in van SQ10, deze voert de MS'en.

De Darktime gebruik ik midi-out voor bijvoorbeeld SE-1 of cv-out voor Axxe of Prodigy.

Ik hoop straks vanaf de Cirklon ook de MS'en goed te kunnen bespelen maar dat lijkt niet of niet volledig te kunnen met de out of the box Cirklon met CVIO.

Dank Meizo voor je links!

je wilt van je sq-10 af begrijp ik.. en daarvoor in de plaats een Cirklon?
 
Het gaat erom dat de MS10 / MS20 voor bijvoorbeeld de VCO frequency een range tussen de -5 en de +5 willen ontvangen en dat de Cirklon van 0 tot (ongeveer) +5 kan uitsturen.
 
je wilt van je sq-10 af begrijp ik.. en daarvoor in de plaats een Cirklon?

Ik zou het fijn vinden om alles dus vanaf de Cirklon te bedienen, ja.

Moog Prodigy heeft cv / gate mod
Teisco 110F heeft cv / gate
SH101 heeft cv /gate (of eigen seq met trigger)
MC202 heeft cv / gate (of eigen seq met dinsync)
Arp Axxe heeft cv / gate
Studio Electronics heeft MIDI


Mono/Poly, MS10 / MS20 is nog een vraagteken of dat goed en volledig werkt dus.
 
je kan toch van cirklon midi uit cv converter bv doepler mcv1 naar een ms-10 / ms-20 . naar een mono/poly word moeilijk zonder interne midi interface CHD heeft misschien wat in die opties. sukses
 
Mag ik dit topic uitbreiden? Hoe stuur je deze MS10/20's aan met de arturia beatstep? En de darktime?

De ms20 mini zou kunnen met midi (moet ik nog eens testen) en anders kan er wel wat met de ESP maar dat zou niet helemaal juist lopen qua noten lees ik ergens. Anyway. Wie weet hoe 't zit?

een goeie optie is, zoals RSB aangeeft, een kenton-boxje.
 
Hier een mooi antwoord van Colin Fraser via Facebook.

Cirklon by Sequentix Music Systems With the CVIO option installed, the MS10 and MS20 can be driven directly using a CV output in Hz/V mode and a gate output in S-trig mode. How you use the MonoPoly would depend on whether you want to use its internal polyphony. A MIDI retrofit will support poly playing, otherwise the stock CV/gate inputs will let you drive it as a monosynth.
2 min. · Vind ik leuk
 
Back
Top