Waar laten jullie al je stompboxes?

Ik heb een Superego bij m'n modular staan. Leuk, maar ik weet niet of 't een blijvertje is.
Wel grappig voor het stapelen van ambient chords enzo (grappig, om dat uit een mono synth te halen). Het werkt OK zolang als je 'm in de linkse 'hold' positie gebruikt. De middelste 'sustain' is minder zinvol, de rechtse 'auto' instelling is onbruikbaar voor synths.
Het pedaal puur klinkt droog niet geweldig, een heel korte statische 'sample' (vergelijkbaar met een single cycle waveform) met wat hoorbare artifacts / aliasing. Dingen als PWM of een detuned oscillator sound gaan in het proces helaas verloren.
Eenmaal bewerkt met dikke chorus, delay, phaser, reverb (liefst alles achter elkaar) klinkt het soms erg goed. Daar is-ie ook voor bedoeld, met de ingebouwde FX loop.
Maar, zoals mijn grootvader placht te zeggen, zo kan je ook straatstenen lekker maken.

Ergens zou het gaaf zijn als je 'm wat meer modulair kon gebruiken / modden, nu kan je 'm alleen triggeren middels de (voet)switch.
 
Smackos. Superego is heel mooi met synths. En keyboards. Ik gooi m'n collectie yamaha pss er regelmatig doorheen. Klinkt groots hemels je zou er bijna christen van worden

http://youtu.be/YzTXKZGj6Gs

Hier hoor je m een beetje met een yamaha pss 570. En op m'n youtube staan nog een heleboel stukjes

Je moet.m inderdaad met de effectsloop gebruiken. Phaser er in en een pitchshifter etc. Bij mij blijft ie. :)
 
GAve demo zeg...
Ik had wat gegooled en vond het niet erg gaaf, maar deze demo maakt een hoop goed.
Toffe shit.

btw..pak die gast nu op 1:20 een oktaaf met zijn wijsvinger in pink???
(of is dat een heel klein keyboardje)
 
Dank je. Ja ik heb nooit pianoles gehad. En ik heb last van stijve gewrichten en t zijn minitoetsen. Yamaha pss serie. Scheelt wel een bak ruimte. Ik heb er 10 :P en maar 1 echt toetsenbord. Op m'n voyager oldschool.

De superego klinkt een beetje als een AMS synthesizer. Heel erg glas achtig. Heel mooi met een aantal reverbs en delays en de tera echo erachter aan. Zodoende zijn die kinderkeyboards heel bruikbaar. En heel erg betaalbaar:mega:
 
Sorry… ik ga hier weer even on topic. :P

Ik wil voor mijn nieuwe studiotafel en de (3) effecten die ik daarvoor (mijn synths) gebruik iets als dit aanschaffen:

http://www.thomann.de/nl/lindy_notebookarm.htm?gclid=COv99IL4pL4CFZQZtAodhTkAnQ

De rest van mijn effecten zijn alleen voor mijn gitaren, en die zitten dus gewoon op een Pedal Train. Zo'n ding zou je met een beetje boorwerk ook gewoon aan je muur kunnen hangen en dan aansluiten via je patchbay of zo…
 
De stapel wordt steeds groter en heb er nu een stuk of 10 naast elkaar op de grond liggen
"19'stekkerdoos voor alle adapters, trs kabels van en naar de patchbay, echt een zooitje, hoe doen jullie dat? Voodoo bricks ipv adapters? Pedalboards? Afkoppelen en opruimen?

@JohnDoe: Ik weet er wel raad mee. Je hebt de strymon te koop staan, maar ik kan op geen enkele manier een Reply of PB versturen, dus dan maar even op deze manier. Heb je hem nog? Stuur me anders een PB met jouw e-mail adres.

Ronald.
 
Ik gebruik m meestal op gitaar maar op synths klinkt t ook heel goed t zijn natuurlijk hele kleine samples die die gebruikt. T klinkt zelfs mooi op een kabel zonder aangesloten apparaat:)
 
Back
Top