Waar laten jullie al je stompboxes?

Johndoe11

Gedeactiveerd account
Lid sinds
10 augustus 2008
Berichten
12.489
De stapel wordt steeds groter en heb er nu een stuk of 10 naast elkaar op de grond liggen
"19'stekkerdoos voor alle adapters, trs kabels van en naar de patchbay, echt een zooitje, hoe doen jullie dat? Voodoo bricks ipv adapters? Pedalboards? Afkoppelen en opruimen?
 
Alles verkopen !!!
Ik ben van 40 van die dingen tot bijna nul gegaan ...
Er liggen er nog wel een stuk of 4 , maar ik kan nu zeggen , het ruimt mooi op.

maar ik snap je "probleem" , het neemt een boel ruimte in beslag.
Er zijn wel van die 19 inch lades, waar je er een paar aangesloten in kwijt kunt .
En deze was ooit erg makkelijk http://www.thomann.de/nl/harley_benton_powerplant.htm
 
Afkoppellen en opruimen : Ik heb een hele kast vol kastjes ( geen gitaar effecten maar zelfgebouwde rommel ).
Per song een andere setup uit de kast.

Binnenkort alle ongebruikten in de schuur plaatsen om weer plek voor nieuwe te maken.
 
Ja zo'n powerbrick lijkt me ook wel wat, hoe is die HB, bijv in vergelijking met VOODOO die 3x zo veel moet kosten? Meer kans op inteferentie of zo? Of gewoon hetzelfde?
 
Uitlenen en er andere in de plaats krijgen, is een goeie momenteel ;)
Of 'in de kast' - ook waarheid hier :)
En als je ze uitleent, krijg je blijkbaar ook een bod, merk ik.
 
ze slingeren overal rond 8) vloer decoratie :P

Af en toe een trap verkopen als ze in de weg liggen (daar dienen ze toch voor :D)
 
zorg dat ze allemaal verbonden zijn, giet ze in hars, hang ze aan de muur. gooi er met dartpijltjes naar , neem dat geluid op . Stuur dat geluid met een dreigbrief aan een politicus naar keuze, smeer de rest van de hars in je haar en dan maar lekker songfestival kijken vanavond!

Of je zet ze vast op een beetje sjiek uitziende plank zodanig dat je nog goed kunt in- en uitpluggen, en dan voor iedere song een andere keten ( liefst random) aansluiten. Wat designer al zei. Goed idee.
 
Ik dacht al dat de discussie na die post afgelopen zou zijn :)
 
Ik heb hetzelfde als Hilltree gedaan, de meeste verkocht op een paar na. 19" effectenapparaten vind ik meer waar voor z'n geld, klinken net zo goed(zoniet beter), zijn uitgebreider, je kan je patches opslaan, stereo en geen gedoe met adapters en instrumentlevel.

Een pedalboard gebruiken lijkt me de beste oplossing, als je ze in de kast laat liggen gebruik je ze ook minder is mijn ervaring. Maar dat is misschien heel persoonlijk, ik hou er niet van om tijdens het muziek maken met aansluitingen en adapters te klooien. Moet gewoon met een druk op de knop klaar staan.
 
Ik ook, dus de mxr distortion+ en strymon timeline gaan de verkoop in.
 
Heb ooit een kast voor m'n boss pedaaltjes gemaakt toen ik nog aan metal deed. Gewoon een doos uit hout zonder deksel en dan vakjes voor ze in te zetten, dat ziet er wat netter uit. Maar dan nog plaats laten voor de kabels natuurlijk. En de vakjes laag genoeg dat je er nog op kunt trappen.
 
Ik hou de BOSS RE-20 in line met de TB-3, is voor mij een lekkere combi
De EHX Cathedral zit nu op de aux send van de TASCAM LM-8ST waar alle drumcomputers op zitten
De MOOG mf104 zit op m'n bantam patchpanel en kan dus op één van de 24 inserts
En dan heb ik de PCM92 op send 1 én 2 op de SSL, waardoor ik 2 mono in, stereo uit effecten kan doen.
De timeline is fijn, maar voor vreemde delays heb ik nu de lex en zowel de RE20 als mf-104 zijn de betere tape/bucket delays.
De rest gaat dus in de verkoop
 


Zelfgebouwd rack. Met ruimte eronder voor adapters. Psa adapter x3 plus daisy chains
Redelijk netjes. En direct te gebruiken bij een vlaag van inspiratie. En wisselen tussen gitaar en synths is ook snel gedaan. Bij synths gaat via een aux op het mengpaneel:mega:
 
Pedaltrain pedalboard en een CIOKS power supply van 9-15V en 100mA t/m 400mA. Ze hebben ook nog grotere met bv 18V of 24V of zelfs tot 800mA. De Pedaltrain heb ik op mijn Ultimate synth stand staan, ik gebruik 2 stereo aux sends/returns naar mijn RME UFX, 1 voor de pre-processors zoals distortion, delays, en reverbs en 1 voor een looper. Werkt als een soort modular synth op deze wijze, erg praktisch and hands-on.
 

Attachments

  • IMG_0393.jpg
    IMG_0393.jpg
    79,3 KB · Bekeken: 65
Hey moogiehond hoe is die EHX Superego? Gebruik je die op synths, ik ben erg benieuwd hoe dat klinkt op een synthesizer of werkt het alleen met een gitaar?
 
Back
Top