MPC 2500 (JJ OS-XL) vrraagje...

barn

Detroit nerd
Lid sinds
16 augustus 2002
Berichten
2.374
Locatie
Amsterdam
Ik merk dat ik iets wil wat me tot op heden niet gelukt is met mijn mpc.

Ik wil bijvoorbeeld van 2 synths tegelijk, de modwheel cc opnemen.
Zeg maar langzame filter sweeps, maar wel van 2 verschillende synths tegelijkertijd. (van pad 1 naar pad 2 bijvoorbeeld). Dus tegelijk op 2 verschillende midi-kanalen.

Het liefst dan via de q-sliders/knobs... of de modwheel van mijn masterkeyboard en 1 q-slider oid. Maar ik kom er niet achter om op 2 verschillende midi-kanalen tegelijk iets op te nemen.

Weet iemand of dit kan? Of dat het sowieso niet kan?

thnx...
 
Kweenie, heb het ding pas net een poosje, maar dat kan geloof ik niet. Hij record alleen op de track die aan staat als je via midi input iets inspeelt toch? Misschien kan het wel via een midi loop, als je die goed configureerd, van uit weer naar in. Wel een goeie om te proberen, maar moet voor vrijdag nog effe een set afmaken, dus ga het nu niet doen :)
 
O cool, Thanx!
 
Ik krijg het nog steeds niet voor elkaar...

De multi-timbre lijkt alleen te werken voor programs binnen de mpc... dus dat je op verschillende kanalen verschillende programs op verschillende tracks kan aansturen... maar het conflicteert met de soft-thru mode, die alles weer gewoon doorspeelt op het actieve track/midi-channel.

Bedenkt me nu ineens dat ik misschien een program moet selecteren op een track... dat ie dan het wel kan doen? Of een drum-track laten ipv een midi-track...

Ik ga weer even mijn hok in...

het zou toch mogelijk moeten zijn?!
 
Ok,

Heb weer even verder getest, en op zich werkt het wel goed voor Notes...
Ik kan via verschillende midi-kanalen, verschillende 'tracks' aanroepen, maar alleen met note-on en note-off messages. Zo gauw ik dit met cc's wil doen, dan doet ie niks of alleen het actieve track zonder naar het midi-kanaal te kijken.

Lijkt dus wel of dat gefilterd wordt.

:(
 
Ik werk eigenlijk alleen met notes uit de MPC, cc gebruik ik niet.
 
Heheh, ik draai live aan knoppen :)

Als ik een track maak, maak ik eigenlijk 8 of 16 maten, en zet dingen aan en uit enzo, en draai wat aan filters enzo. Dus om dan 8 of 16 maten een filter draai ding op te nemen en dat te loopen is oook weer te monotoom voor de gemiddelde luisteraar.

Want je weet, na 1996 is muziek die niet te vaak veranderd niet meer meeslepend te noemen maar gewoon saai :P
 
Back
Top