Overlappende samples, wie kan mij helpen?

Bedankt Niel:okdan:

Je eerdere uitleg van de fade out van 3 tot 5msec. klinkt logisch. Misch heb ik ik het mezelf dan ooit verkeerd aangeleerd.

Nee, want dit is standaard voor bijna alle (oudere) samplers vermoed ik. Voor zover ik weet zijn Kontakt en Battery wel in staat om zo strak te werken.
Die 3 to 5msec is iets waar je zelf nisk aan kan doen, dat zit gewoon gebakken in de programatuur, zelfs met de release op 0.

Kans is dus ook groot dat je bij de vorige versies van FL studio exact hetzelfde "probleem" had.
 
Ik had dat in de laatste versie niet tot zo ver ik me kan herinneren ben wat betreft vreemde pieken en volume verschillen harstikke neurotisch.

Maar andere producers / artiesten die met wav. werken inplaats van realtime audio, die lopen hier dus ook tegen aan? Of gebruiken zij een andere sampler of andere methodes?
 
Het is ook niet echt een probleem als je daarna nog gaat processen.
Werk je met droge kale samples snel achter elkaar, dan zou het misschien moeilijk kunnen doen, maar meestal werk je toch met wat headroom. Die piepkleine uitschieters in het geheel zullen niet je mix om zeep helpen. En in de mastering duwen we er toch een plafonnetje op.
 
Zal wel niet daar aan liggen maar: gebruiken jullie de steps of piano roll om de kicks in te voeren?
Het lijkt erop dat als je piano roll gebruikt de samples zich overlappen. Normaliter zou je aangezien de sustain volledig openstaat, gewoon de lengte van je noot in pianoroll wat korter zetten of snap ik het verkeerd?
 
Dezelfde sample ingeladen in Kontakt 5 (host Cubase 7.0.6 x64).

262xs3k.png


AHDSR : 0,0,0,0,500
1/16 Noten
120 bpm

2yw7jbl.png



En dan dezelfde sample met dezelfde instellingen maar dan op 124bpm:

md1u34.png
 
ik snap het probleem nog steeds niet, een sample past simpelweg wél of niet.
is het tempo te hoog of tail te lang, dan moet er iets gebeuren (een automatische crossfade op een zero crossing) is het tempo laag genoeg dan kan de tail uitspelen
maak je de sample zelf korter zal de software zelf een zero crossing punt uitzoeken omdat je anders een klick hebt. wat is daar nou niet aan te begrijpen?
 
Back
Top