CV - Gate - Patchbay - Korg Mono Poly vraag

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.754
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik overweeg om een patchbay te gaan gebruiken voor alle cv gate speelgoed. Maar ik heb een vraag ivm de korg mono poly. Ik dacht te begrijpen dat het insteken van een jack achteraan al voldoende is om de MP anders te doen 'reageren'
Is dat mogelijk? Ik kan nu niet even kijken want hij zit netje weggestopt… Deze heeft trouwens ook midi - misschien is het dat - ik dacht dat 't met de arpedgiator te maken had.

Hebben de gemiddelde patchbays géén gemeenschappelijke 'ground'? Kan me voorstellen dat dit vaak niet in de tekst vd online winkel staat.
Hoeveel kan ik 'aftappen' van één signaal voordat het te zwak wordt? Nog tips ivm praktische zaken?
Zijn er dingen die je absoluut moet vermijden als je gaat patchen op cv/gate? Maakt het uit of ie gebalanceerd is of net niet?
Dank
 
Ik wil al mijn speeltjes kunnen aankoppelen, al dan niet aan elkaar, zonder achter de synths te moeten zoeken naar de gaatjes :)

Dus dansbeer van naar naar korg ms20 mini, MP, minibrute, xoxbox, darktime.
MP heeft veel mogelijkheden. En er volgt misschien nog wel wat, later. Meeste connecties zijn trouwens kleine jacks.
 
Als je een plug in de CV input van je M/P prikt word de interne CV (van het toetsenbord) uitgeschakeld. Of dit met Trigger ook het geval is weet ik zo even niet uit mijn hoofd, lijkt me van wel. Met de arpeggiator trigger weer zeker wel.

Een gebalanceerde patchbay heeft allen maar nut als je apparaten dit ook zijn. Aan je lijstje te zien geen.
 
Patchbay kan wel, zo een cheape Behringer kan je achter inprikken en doorlussen naar het kanaal ernaast......is wel omslachtig en je CV neemt bij elke doorlus een beetje af. Als je gewoon van A naar B wilt is het helemaal niet zo een probleem. Je zal bij wijze van test een cv kunnen meten en dan doorpatchen en weer meten....dan weet je wat er gebeurt.

Een setje multiples kan ook werken...
 
Patchbay kan wel maar je kunt dan niet meer gewoon spelen op het keyboard. Is overigens het geval met elke CV aangestuurde synth.

En wat BRZ al schreef....je CV is dan niet meer accuraat en krijg je een pitch verloop. Maw....oktaven zijn geen octaven meer en kwinten zijn geen kwinten meer.....vals dus.
 
Nee niet alles t zelfde laten doen natuurlijk, ik wou bv de darktime wat laten doen en de xox. Vervolgens andere sunt inprikken en zien of dat ook fijn is. Ik heb momenteel een rack en kan moeilijk aan de achterkanten vd gear, daarom leek een patchbay een oplossing. Zal anders eens wat testen en meten op de huidige patchbay... Kijk er tegen op want bedrading is altijd een chaos ondanks dat ik alles labelde.
 
In dat geval is een patchbay geen probleem.......gewoon alles erachter inprikken en aan de voorkant labelen..
 
En als alles mini jack is kan je beter zelf een patchbay solderen in mini jack.....scheelt je weer kabels maken.
 
Back
Top