Fx gear tip voor acid te maken enz?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.782
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik heb de indruk dat je best wel wat fx kan gebruiken op percussie, synths enz om wat te prutsen thuis.
Voor een 50 tal euro koop je blijkbaar bijvoorbeeld al alesis midi/quadra -verb spul 2e hands.
Valt er iets bepaalds aan of af te raden? Liefst geen ruisbakken en een beetje hands on.

dank
 
Distortion, EQ, Reverb, Delay, Flanger, Phaser, Chorus, enz...
Je kan best ver gaan iig :).

Distortion is wel erg leuk op Drums. Een ProCo RAT II bv.
 
zoom studio 1201 cult FX bak! (en cheap!)

Die heb ik ook nog hangen, is best een leuk bakje inderdaad. Zeker voor dat geld. Je kan hem wel beter op de sends gebruiken en niet als insert vind ik….het bron / droge signaal krijgt anders een behoorlijk digitaal randje mee.
 
ja die Zoom 1201 is meer voor de rare exotische effecten, de ring modulator, pitch shifter, lofi fx en die vocoder is supergoed
 
Zover ik kan beoordelen klinkt vrijwel elke delay,reverb,flanger,phaser,chorus wel lekker als je de 303 erdoor haalt. :P
 
ik zoek eigenlijk meer een delay reverb - ik heb hier al een mxr distortion + pedaal en één alanog gelay stompdoos
Wou ook eerder iets als send. Denk ik. :)
Bestaat er eigenlijk iets betaalbaars 1 unit 19 inch dat meerdere inputs heeft zodat je bijvoorbeeld op snare een reverb zet, op een synth een delay en op een 3e doos een ander FX? Of moet je dan werken met sends of voor elke toepassing een andere doos hebben?
 
Dus ik veronderstel ook de dp2?
Iets beter voor t budget :)
 
DOD chrunch cheap
Voor als je in wassenaar woont.
AMS DMX 15-80S digital delay
AMS RMX-16 digital reverberator
 
DP2 heeft twee kanalen, de dp4 4, alle soorten routing kan je instellen, dus bijv. twee keer stereo, 4 keer mono, 1 keer mono door 4 fx's etc etc......em de kwaliteit van de fx's is goed tot mooi.
Lees de manual anders door en kijk welke fx's er allemaal inzitten.
 
DP4 (+) wegens duur en blijkbaar niet zo kogelvrij ben ik voor de ensoniq dp2 gegaan.
Las dat de dp2 niet de kwetsbaarheid heeft vd dp4(+)
morgen ga ik nog in de buurt kijken naar een boss se50
in combi met wat ik al had denk ik dat er voorlopig voldoende fx zijn, anders kom ik nog een keer naar jullie tips hier kijken
Dank allen.
 
Goede keuze! Niks mis met een dp2, veel betrouwbaarder. er zijn wel veel dp4's met kapotte chips.. De mijne is gelukkig nog top.
Als je echt geld had kon je ook kijken voor die eventide pedalen, die zijn ook te gek.
 

Vergelijkbare discussies

D
Reacties
15
Bekeken
4K
Deleted member 18007
D
Back
Top