Wie kan een remix met natuurgeluiden maken?

IVNAmber

Nieuwkomer
Lid sinds
9 januari 2014
Berichten
5
Hallo,

Binnenkort vindt de dag van het Nationaal Park plaats. Deze wordt georganiseerd door alle 20 Nationale Parken in Nederland. Deze staat in het thema van muziek. Daarom ben ik op zoek naar iemand die een gave remix kan maken met daarin natuurgeluiden. Van een vriend kreeg ik de tip hier mijn oproep te posten. Dus ik ben benieuwd!

Bij natuurgeluiden voor de remix, denk aan de wind, waterdruppels, diergeluiden, geritsel, etc. Alle geluiden uit de natuur mogen. Zelf denk ik aan een audiofragment van 45 seconden - 1 minuut.

Voor details, afspraken over kosten en dergelijke, bel me: 0629329489.

Groet,
Amber Verbunt
Communicatieadviseur bij IVN
www.ivn.nl
 
fijne uitdaging. Ik voel mijn vingers jeuken maar heb geen tijd dit weekend. Wanneer moet 't klaar zijn?
En wat bedoel je met remix? Moet het een bestaand nummer zijn met dierengeluiden toegevoegd, of een nummer gemaakt uit alléén dierengeluiden?
 
Het nummer moet 1 maart klaar zijn. Dus er is nog wat tijd.
Over wat het precies moet gaan worden, daarover ga ik graag met jullie in overleg. Jullie hebben vast veel leuke ideeën.
Ik ben niet op zoek naar een bestaand nummer, maar naar een nieuw gemaakt nummer. Dit willen wij gebruiken om de dag te promoten. Of dit alleen maar bestaat uit dierengeluiden of dierengeluiden gecombineerd met andere beats, dat staat nog open.

Veel ruimte voor creativiteit dus.
 
Klinkt alsof er een ambient nummer gemaakt moet worden. Ergens wel een uitdaging om zoiets in 1 minuut te moeten doen.
Moeten we zelf op zoek naar geluiden of worden deze eventueel aangeleverd ?
 
Jullie gaan zelf op zoek naar geluiden en leveren ons een kant-en-klaar nummer. Voorwaarde is natuurlijk wel dat wij de geluiden, etc. legaal mogen gebruiken (eventueel geluiden afkopen en dergelijke kan). En je krijgt er natuurlijk voor betaald.

Het nummer is echt een teaser/promotie voor de dag zelf. Dus het moet een prikkelend, aansprekend nummer zijn die wij via onze websites, social media gaan verspreiden. En eentje die hopelijk ook bij de radio wordt opgepikt. Het nummer is dus redelijk 'commercieel' en inzetbaar voor een breed publiek.
 
moet er dan ook nog een voice over overheen? of op t eind nog een afzender..
met alleen natuurgeluiden weet de luisteraar niet waarvoor de promotie is natuurlijk.
ik kan me best zoiets voorstellen en we maken ook nog wel eens van dat soort dingen, het is een leuke opdracht :)
mijn advies is om het helemaal natuurgeluiden te maken anders wordt t al snel wat plat gimmickerig denk ik.
hou t speciaal en ga niet voor een dancetrackje met wat dierengeluiden.
Geluidseffecten hoef je niet af te kopen, die heeft men bij de aanschaf van effectenlibraries al afgekocht.
wel zou ik als maker de rechten van de track houden en alleen het gebruik ervan verkopen voor een bepaalde periode.
En natuurlijk de uren van de produktie zelf, in overleg mbt budget.
of het opgepikt wordt hangt denk ik vooral af van of het verrasend is om naar te luisteren.
Als het een beat is met af en toe een pauw.. kweenie
maar je hebt al gegadigden volgens mij
ben benieuwd naar het resultaat :)
 
Beiden mag. Post maar wat voorbeeldjes of stuur me wat linkjes. Dan krijg ik een idee van wat je maakt en of het aansluit bij mijn 'idee'.
 
laat ons hier (OOK) gewoon een opdrachtje van maken dat we allen elkaars werk kunnen beluisteren? Ik doe mee, maar ga niet voor geclearde sounds, heb ik geen kaas van gegeten. Ik sample gewoon wat overal zoals in de cheap old 80's. Heel tof!
Mijn Maschine ziet de bui al aankomen :-D
Ik ga voor 100% beesten en natuurgeluiden.
 
Ja, op het einde wil ik graag een voice-over met de boodschap : Er zit muziek in de Nationale Parken (thema van de Dag van het Nationaal Park) en met een verwijzing naar de website www.nationaalpark.nl.
 
Ik heb dezelfde gedachte als fjoesz hier over. Mijn gedachten gaan ook uit naar zoveel mogelijk alleen gebruik maken van natuurgeluiden.
Rechten blijven bij de maker van het stuk muziek.
Vergoeding van de gemaakte uren met een af te spreken maximum bedrag lijkt mij ook redelijk.
Ik zelf gebruik eigenlijk al heel lang geen echte drumgeluiden meer maar misbruik andere geluiden als drums..
Bladergeritsel kan bijvoorbeeld een hihat zijn...hoefgetrappel percussie...
etc..

Mischien is het handig als de voiceover wel door een professional ingesproken wordt ?
Afijn, Amber heeft van mij via email al wat links naar mijn werk doorgekregen.
 
ja een prof vo
maar GEEN spreker..
een akteur die het fris vertelt ipv zo'n stem die al een miljoen dingen heeft ingesproken.
ik zou overigens voor n vrouw gaan qua stem...
 
Lijkt me trouwens ook wel handig om alleen dierengeluiden te gebruiken van dieren die hier in de natuur voorkomen.
Dus brullende leeuwen vallen af Bassio
 
Vallende lallende belgen, dronken duitsers enz ook onder nationale dierengeluiden? GRAPJE HE ;)
 
Back
Top