Een remix van een alternatieve rockschijf

beton

Nieuwkomer
Lid sinds
20 mei 2009
Berichten
1
Hey Synthforum,

Wij, Mount Venus - een Antwerpse alternatieve rockband - dachten dat het een leuk idee was om voor onze volgende EP een bonustrack te kunnen voorzien in de vorm van een remix van 1 van de nummers van de cd.

Zijn er dus producers geinteresseerd in dergelijke uitdaging?


Het is uiteraard wel de bedoeling dat de bonustrack op de cd pást, .. dus geen Hardcore, Techno of House.

Ik moet goed oppassen wat ik zeg, want ik ben alle verschillende stijlen niet zo goed meester, .. maar , .. wij hadden gedacht aan een (electro/) industrial versie van een nummer, .. denk aan Nine Inch Nails, of bijvoorbeeld de Renholder remixes van A Perfect Circle.

Een andere optie is een ambient versie of misschien een alternatievere dnb versie van een song.

We willen uiteraard niet te veel opties uitsluiten, .. de artiest moet ook nog de kans hebben om er iets mee te doen, zolang het niet zou misstaan op de CD.

Het is trouwens uiteindelijk wel de bedoeling dat de CD opgenomen wordt in een hoop mailorders (zo hebben we al contacten met Conspiracy Records (Bel), n5md (US), The Omega Order (US), Friend of Mine (Jap), Linus (Jap), Denovali (Dui), etc) en hopelijk ook in nationale ketens (Free Record Shop), ..
Er zal in ieder geval moeite gedaan worden om de schijf door zoveel mogelijk verschillende mensen gehoord te laten worden
smile.gif


Wij leveren de nodige audiofiles aan, in het gewenste formaat (ik heb hier absoluut geen ervaring mee, dus alle info hierover is meer dan welkom), en verder krijg je alle vrijheid om een remix te maken op basis van het nummer.

We zijn zeker ook bereid om de producer een bijdrage voor de moeite te geven, maar gezien ons budget (en de kosten van de productie/verdeling van het album) zal dat waarschijnlijk geen volwaardig loon zijn.

Alle ideeën hieromtrent zijn welkom!

Alvast bedankt voor het luisteren
tongue.gif


btn;

ps : oude nummers van de band zijn te beluisteren op http://myspace.com/mountvenus

ps2 : stuur gerust een mailtje naar info@mountvenus.be wanneer je geïnteresseerd bent, of als je de nieuwe songs graag eens had gehoord!
 
Back
Top