distortion pedaal MXR m 104

larker

Ingeburgerd
Lid sinds
9 oktober 2011
Berichten
59
Vorige week heb ik een tweedehands distortion pedaal van MXR gekocht. De distortiom + M-104.

Het is mijn eerste distortion pedaal, dus ik weet niet wat normaal is. Maar als ik het pedaal als insert gebruik op een synth dan wordt de output ineens met ongeveer -15 db verlaagd. De output van het pedaal staat dan vol aan.

Ik zou denken dat het pedaal wat extra db zou geven aan het signaal van de synth.

Is het normaal bij een/dit distortion pedaal dat deze de output verlaagd? of is er wat mis met het pedaal (output staat namelijk vol open)?
 
Soms komt dit doordat je een stereo jackkabel gebruikt (TRS), terwijl je een monokabel moet gebruiken (TS, de onderste op de tekening). EDIT: maar dit is natuurlijk niet het probleem als je een Y-insertkabel gebruikt...

800px-Jack_plug.png
 
thnx protohuman! dat met die impedantie moet het idd zijn.

Als ik het goed begrijp heeft het pedaal een output met een hoge impedantie en mijn mixer een input met hoge impedantie. Volgens mij verdwijnt daarom de helft van het volume.

Wat ik heb begrepen is de enige mogelijkheid om dit op te lossen een extra pedaal er tussen wat een lage impedantie output heeft. Of zijn er ook andere oplossingen?

Dus a
 
thnx protohuman! dat met die impedantie moet het idd zijn.

Als ik het goed begrijp heeft het pedaal een output met een hoge impedantie en mijn mixer een input met hoge impedantie. Volgens mij verdwijnt daarom de helft van het volume.

Wat ik heb begrepen is de enige mogelijkheid om dit op te lossen een extra pedaal er tussen wat een lage impedantie output heeft. Of zijn er ook andere oplossingen?

Dus a

Als je voldoende gainruimte heb om hem op een normaal niveau te krijgen zou je denk ik daar moeten kijken.

Misschien zou een DI kunnen werken?
Is gewoon iets wat zomaar in me op kwam dus graag eerst bevestiging afwachten! 8~
 
Laatst gewijzigd:
Als ik het verkeerd zeg, moet iemand me vooral verbeteren, maar volgens mij moet je met een Re-Amp box je line level low-Z signaal van je synth omzetten, zodat die door je gitaarpedaal kan, en dan het resulterende instrument level high-Z signaal uit je gitaarpedaal met een DI en/of preamp weer omzetten naar een line level low-Z signaal dat je mixer in kan.
 
Ik heb dezelfde en bij mij doet deze pedaal dat ook. Lijkt verder geen probleem.
Ik moet wel mn Polysix op Low output zetten idd, wil ik een normaal geluid eruit krijgen. Via mn Prophet600 werkt het wel gewoon normaal.

Is dus ook wel afhankelijk per synth.

Ik heb er een delay met een boost achter zitten, dus daarmee draai ik t signaal uiteindelijk weer naar een hoger volume.
 
Back
Top