"problemen" en vragen mbt windows, brander, etc

Croaton

Infected with the virus!!
Lid sinds
28 juli 2003
Berichten
548
Locatie
Kerkdriel
ej mannen (en het ene vrouwelijke forumlid als ik me niet vergis)

ik heb wat vragen aan jullie. ik heb de zoekknop al veelvuldig gebruikt maar krijg nog geen passend antwoord voor mijn problematiek.

Mijn systeem heb ik in meerdere partities ingericht staan. Dit in het kader van de veiligheid. Op het ene heb ik win 98 staan en op het andere win xp.

ik heb een amd athlon xp 1800+ (ja met via chipset)
en 256 md ddr ram....
ik heb een creative audigy en een creamware Luna II inmun systeem hangen (hier loopt al een discussie in een andere thread)


nu is mijn vraag op welke partitie kan ik het best muziek maken en welke besturingssystemen kan ik uberhaupt het beste installeren. wanneer ik op xp muziek blijf maken dien ik de nieuwe versie 3.1c van luna drivers te instalelren. ik heb er 3.01 bijgeleverd gekregen die geen xp drivers heeft. hiervoor dien ik mijn kaart te registren en dan de activatiekey te downen. het registreren gaat echter nog niet omdat mijn kaart een b-stock is (terug van reparatie,gesealed door creamware, volledige garantie) en de 1e gebruiker de kaart heeft geregistreerd. nog afwachten hoe ze dat gaan oplossen, ze geven vooralsnog geen thuis......


dit heb ik al opgedaan uit verschillende draadjes

win 98 beperking ram 128mb
win 98 beperking ram 512 mb
(tegenstrijdig dus)

via chipset is pas vanaf recentere series betrouwbaar......

win xp is betrouwbaarder
win 98 of win 98le is zelfs sneller

misschien dat jullie me wat duidelijkheid kunnen verschaffen en als jullie iets aanbevelen of niet dan wil ik graag ook de onderbouwing ervan hebben.

en niet aankomen zoekmachine. deze heb ik veelvuldig gebruikt. de draadjes hierover gaan ver terug in de tijd, zitten vol tegenstrijdigheden, etc......

en dan nog iets. met mijn brander heb ik problemen: deze error krijg ik: medium speed error. weet iemand waardoor dit komt en hoe dit te verhelpen is. aan de cd's kan het niet liggen, want ik heb al een hele spindle met deze cd;s gebrand. hiernaast heeft iemand me naar een link op tweakers gewezen, maar dit bood nog geen uitsluitsel.

grtz en tnx

Martin (Croaton)
 
Moet je per se kiezen uit 98 of XP?

Ik heb persoonlijk de beste ervaringen met 2000 als het om muziek gaat. Ik heb ook zo'n @#!#@! Via chipset en daar heb ik ook een tijd mee zitten klooien om het allemaal stabiel te krijgen, maar dat was me uiteindelijk het best gelukt met 2000.
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Moet je per se kiezen uit 98 of XP?

Ik heb persoonlijk de beste ervaringen met 2000 als het om muziek gaat. Ik heb ook zo'n @#!#@! Via chipset en daar heb ik ook een tijd mee zitten klooien om het allemaal stabiel te krijgen, maar dat was me uiteindelijk het best gelukt met 2000.

nee ik had eerst alleen xp, alleen die liep verschillende keren vast, startte niet meer op( oa madtracker conflicteert met xp). dus toen van xp afgestapt en 2000 erop. deze had problemen met inloggen, gaf aan dat ie netwerk niet kon vinden terwijl er geen netwerk was. vanaf toen besloten om 2 besturingssystemen te draaien. 98 vond ik redelijk betrouwbaar (heeft me nooit echt in de steek gelaten, ik moet wel vermelden dat ik toen alleen nog deed tracken) en xp ivm snelheid van opstarten en schijnt toch betrouwbaar te zijn. vooralsnog geen problemen meer met xp gehad.

dus andere besturingssystemen kan ook.....mits betrouwbaar. een computer is leuk mits alles werkt. en alles moet (BLIJVEN) werken. ik wil niet continu aan de weer zijn om alles opnieuw in te richten etc....
 
hmmmm creamware was bij jou ook al zo behulpzaam door nooit te reageren?

ik kocht een tweede hands pulsar die ook al door de eerste eigenaar geregistreerd was
deze wilde ik opnieuw registreren, niks gehoord.
ook was die eerste eigenaar een auth code kwijt van een srb expansie board.... ook daar kan ik nu niet aankomen.
leuk he dat creamware? gelukkig is hun hard en software wel geweldig.

op je vraag terugkomend:

ik draai op twee pc's de creamware kaart loopt gewoon niet lekker onder xp bij mij.
1e pc is dus met de creamware pulsar en logic (win 2000)
2e pc is met de gebruikelijke vst zachte waren onder orion etc. (win xp)

ik heb er met twee netwerkkaartjes en een crosslink kabel een netwerkje van gemaakt om snel geluiden heen en weer tussen de pc's te sturen. loopt prima.

eerder heb ik ook al eens met dual boots gewerkt maar dat liep nooit, altijd conflicten tussen de geluidskaarten.
mijn advies is ergens eens een simpele tweede pc op de kop tikken en afzonderlijk gaan draaien.
 
Origineel geplaatst door Apocalypse
hmmmm creamware was bij jou ook al zo behulpzaam door nooit te reageren?

ik kocht een tweede hands pulsar die ook al door de eerste eigenaar geregistreerd was
deze wilde ik opnieuw registreren, niks gehoord.
ook was die eerste eigenaar een auth code kwijt van een srb expansie board.... ook daar kan ik nu niet aankomen.
leuk he dat creamware? gelukkig is hun hard en software wel geweldig.

op je vraag terugkomend:

ik draai op twee pc's de creamware kaart loopt gewoon niet lekker onder xp bij mij.
1e pc is dus met de creamware pulsar en logic (win 2000)
2e pc is met de gebruikelijke vst zachte waren onder orion etc. (win xp)

ik heb er met twee netwerkkaartjes en een crosslink kabel een netwerkje van gemaakt om snel geluiden heen en weer tussen de pc's te sturen. loopt prima.

eerder heb ik ook al eens met dual boots gewerkt maar dat liep nooit, altijd conflicten tussen de geluidskaarten.
mijn advies is ergens eens een simpele tweede pc op de kop tikken en afzonderlijk gaan draaien.

ik heb de kaart pas een weekje thuis en afgelopen donderdag heb ik gemaild naar creamware. ik heb ook gemaild naar de zaak waar ik um vandaan had (Feedback Rotterdam) ook nog niets gehoord. en vandaag naar een dealer gemaild.

hoe heb jij je kaart geregistreerd? of helemaal niet??

op mijn vraag terugkomend. waarom run je op 2 pc''s en niet op besturingssysteem? alleen omdat creamware bij jou niet lekker draait onder xp? waar bouw jij je tracks dan in? in 2000 of in xp?
 
Als je eventueel besluit om met 98 te gaan werken, zorg in ieder geval dat je second edition gebruikt. Die eerste versie is namelijk behoorlijk instabiel en 98se was een duidelijke verbetering.
 
WIN98SE rulezzzz !!!!!!!! Alle ongein die microshit later heeft uitgebracht mag dan misschien stabieler zijn, maar belast je systeem ook veel zwaarder.
Verder zou ik dat hele partitioneren vergeten en met meerdere HD's werken, evt. met een RAID-controller.
Op 1 en dezelfde HD je besturingssysteem zetten EN je sounds opnemen/afspelen, werkt voor geen meter...

max 512MB RAM onder WIN98 is onzin. Mijn systeempje is voorzien van 768MB, en zonder problemen.
Die tip van Apocalypse (2 compjes) is er ook 1 om nooit meer te vergeten. Werkt idd meer dan perfect. Ik heb op 1 m'n sequencer staan en wat vst's, en de 2e houdt m'n softsynths in bedwang.

Probeer je brander eens te laten fikken met een andere snelheid, misschien dat dan dat probleempje ook weer verholpen is.
 
volgens microsoft zelf is de max 1 gig aan ram maar meer dan 512 kan bij sommige configuraties en aplicaties problemen veroorzxaken. bijvoorbeeld sommige videokaarten gaan pruttelen bij meer dan 512(nvdia)

ik weet overigens niet of dat met de nieuwere kaarten bijvoorbeeld ook zo is.

wanneer het niet nodig is zou ik toch voor 2000 of xp kiezen. het enigste wat je moet doen is hem gegenaamd tweaken. ben je een middag mee bezig maar dan heb je een veel stabieler systeem.
daarbij is de meeste hard en software geoptimaliseerd voor 2000/xp.

wanneer jij een p3 800 ofzo heb dan is windows 98 zeker sneller, maar zeker bij een p4 is 2000/xp toch echt aan te raden

de verschillen tussen 2000 en xp zijn nihil zijn allebei op nt5 gebaseerde os en en wanneer alle updates en services packs zijn gedraaid heb je een stabiel os of het nou xp of 2000 is.
 
Origineel geplaatst door EDP
wanneer het niet nodig is zou ik toch voor 2000 of xp kiezen. het enigste wat je moet doen is hem gegenaamd tweaken. ben je een middag mee bezig maar dan heb je een veel stabieler systeem.
daarbij is de meeste hard en software geoptimaliseerd voor 2000/xp.


wat versta je onder tweaken???

ik heb zoals in mijn eerste post staat een amd athlon xp 1800+ (dus 1.53 ghz = 1.8/2 ghz intel pentium ongeveer dan)
 
het is voor mij nieuw dat een xp 1800+ / 1.53 ghz = 1.8/2 ghz intel pentium het zelfde is.:)

maar ik zou indit geval lekker voor 2000/xp gaan tenzij je bepaalde hardware of zo draait die 98 vereist, maar dat is niet aan de orde hier geloof ik
 
toen ik vorig jaar mijn comp kocht (en geen verstand van geluidskaarten ed had en nog liep te tobben met mun tracker) heeft een maat van me verteld van de testen van amd en dat waren de resultaten amd is sneller. gevaar op te heet worden, dus extra koeler erop en klaar. oke nu hoor ik ineens over de viachipset, maarja

98 heb ik nie nodig. maar kben 2 partities gewend voor veiligheid. het systeem moet gewoon stabiel zijn.........alleen kzit nog te kijken met de drivers voor 3.1c van mijn luna II..........
 
maar twee partities op de zelfde schijf is niet echt veilig als ik heel eerlijk moet zijn
 
Origineel geplaatst door EDP
het is voor mij nieuw dat een xp 1800+ / 1.53 ghz = 1.8/2 ghz intel pentium het zelfde is.:)

Bij een 1800+ is het zeker zo dat in de meeste applicaties hij ongeveer net zo snel is als een P4 2ghz. Zeker bij muziek/geluidsapps is een AMD relatief snel.
Bij de hogere ratings gaat het behoorlijk scheef lopen. Een 2800+ houdt met geen mogelijkheid een P4 2,8 Ghz bij.
 
Origineel geplaatst door Croaton
wat versta je onder tweaken???

Met tweaken wordt bedoeld dat je alle instellingen van het OS geheel naar jouw wens gaat instellen. Je kunt bijvoorbeeld allerlei services uitzetten, je OS voorrang laten geven aan background processes, je virtuele geheugen een vaste grootte geven, de eye-candy in XP uitzetten, enz.

Er zijn op internet allerelei guides te vinden om XP/2000 te tweaken voor muziek maken. Ik weet zo even geen url, maar als je even zoekt met Google heb je er zo eentje te pakken.
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Bij een 1800+ is het zeker zo dat in de meeste applicaties hij ongeveer net zo snel is als een P4 2ghz. Zeker bij muziek/geluidsapps is een AMD relatief snel.
Bij de hogere ratings gaat het behoorlijk scheef lopen. Een 2800+ houdt met geen mogelijkheid een P4 2,8 Ghz bij.

oke maar ik heb het dus over de 1800XP
:D
 
Origineel geplaatst door SoLiS
Met tweaken wordt bedoeld dat je alle instellingen van het OS geheel naar jouw wens gaat instellen. Je kunt bijvoorbeeld allerlei services uitzetten, je OS voorrang laten geven aan background processes, je virtuele geheugen een vaste grootte geven, de eye-candy in XP uitzetten, enz.

Er zijn op internet allerelei guides te vinden om XP/2000 te tweaken voor muziek maken. Ik weet zo even geen url, maar als je even zoekt met Google heb je er zo eentje te pakken.

aha is dat tweaken. is dat bv. www.musicxp.net pf www.xpmusic.net ??
 
Back
Top