AXS, RM1x en MC-303

ButtonPusher

Stamgast
Lid sinds
4 augustus 2003
Berichten
177
Locatie
België
Heb drie probeerseltjes gepost: één met de gratis softsynth AXS, één met m'n RM1x en één met een MC-303 die ik verkocht heb aan een vriend maar mag lenen. Die laatste is een beetje te simpel (vooral de beat).

Heb al veel geprobeerd maar nog geen songs afgewerkt waar ik tevreden over ben :O(
Hopelijk doen ze dus niet te veel pijn aan jullie oren.

:erm:


http://digilearn.eduwest.be/peter/Peter_AXS_98.mp3
http://digilearn.eduwest.be/peter/Peter_RM1x_36.mp3
http://digilearn.eduwest.be/peter/Peter_MC-303_47.mp3
 
ik heb enkel de rm1x versie beluisterd.
die track had wel iets maar mist ook iets.
mist een paar dingen die wat lekker meer vloeiend gaan. alles leek in stukjes gekapt zo.
ik weet niet hoe het anders uit te drukken.
maar mits daar aan bij te schaven is dat iets dat zeker de moeite is om te houden.
dus wat je maakt is niet zo slecht als je wel denkt, in tegendeel!

[edit]
het mc 303 gedeelte had ook wel iets, maar misschien moet je dat eens "dooreenhaspelen"
en door filters nog jagen? allee, daar iets totaal anders mee doen. het heeft idd iets dunnetjes en
onafs. maar anderzijds, denk ik dat je in de goeie richting bezig bent. als je het beginnersschap opdeelt
in meerdere delen, dan ben je al lang nie meer in het eerste stadium. rome is ook niet op ene dag gebouwd he.
trouwens, moest je nu eens die rm1x en die mc 303 en andere dingen samen gebruiken in plaats van apart...
dan heb je meer mogelijkheden, meer verschillende machienes voor dezelfde track...
je kan ook eens vanuit die invalshoek proberen.
[/edit]

greetz

cloudy
 
Cloudy, bedankt voor de positieve reactie en de tips. De tracks hebben iets te kort, vind ik ook. Ze werden 'live' ingespeeld (geen sequencer). Ik ben nu bezig MIDI onder de knie te krijgen (ZTracker). Zal dus nog wat verder experimenten. Ik ben ook van plan een Motif rack te kopen en een Behringer mixer.

Tnx again.
 
dankje. in feite ben ik zelf ook nog een beginner hoor, ik doe gewoon mijn best en een poging om
constructieve kritiek te leveren.
ik moet er wel bij zeggen dat ik een geobsedeerde en fanatieke beginner ben die de voorbije zes maand
aan bijna niets anders dacht :D

AXS98 klinkt heel weird. en dat is een compliment. hele aparte rare geluidjes die wel tof zijn.
alleen, het melodietje dat er binnekomt om 1.41 minuten is wa raar en past naar mijn gevoel
daar niet super in... ook de klank op zich die er voor gebruikt wordt (een pad of string achtig iets)
is niet het meest ideale voor die moment en die andere klanken.
om 2.45 minuten is er een wat raar te droog tussending die weer zeer gekapt klinkt en waarvan
de bassdrums iets te hevig zijn. dus dat specifieke momentje.
verder van de rest een geschift en lekker trackie! :D :W

hopelijk ben je er iets mee.

greetz


cloudy
 
AXS: sja, apart; beetje oude c64-spel geluidjes lijkt 't.. Veel zinnigs heb ik er eigenlijk niet op te zeggen, dus 'k zeg nix.
RM1X: Leuk, aardige track. Vooral 't stukje vanaf 1:14 vind ik wel leuk.
MC303: Ik was verrast eigenlijk: best een aardige trancy-track! Ik had/heb toch wel een beetje lage dunk van de 303, maar je kan er leuke dingen mee idd!
Alleen de geluidskwaliteit van de 303, he.. Kick is gewoon niet echt overtuigend, trouwens de rest v/d drums ook niet echt.. MAAR dat ligt aan dat ding en niet aan de track!

Wat Cloudy ookal opmerkte: gebruik meerdere (merken!) gear voor een nummer. Dan vult 't ene merk de andere aan (qua sound). Is natuurlijk makkelijker als je 'n mixer hebt, ja..
Ik denk dat als je dat doet, dat we nog een aantal hele lekkere tracks te horen zullen krijgen!

Succes!
 
Origineel geplaatst door Zoidsity(take2)
AXS: sja, apart; beetje oude c64-spel geluidjes lijkt 't.. Veel zinnigs heb ik er eigenlijk niet op te zeggen, dus 'k zeg nix.
RM1X: Leuk, aardige track. Vooral 't stukje vanaf 1:14 vind ik wel leuk.
MC303: Ik was verrast eigenlijk: best een aardige trancy-track! Ik had/heb toch wel een beetje lage dunk van de 303, maar je kan er leuke dingen mee idd!
Alleen de geluidskwaliteit van de 303, he.. Kick is gewoon niet echt overtuigend, trouwens de rest v/d drums ook niet echt.. MAAR dat ligt aan dat ding en niet aan de track!

Wat Cloudy ookal opmerkte: gebruik meerdere (merken!) gear voor een nummer. Dan vult 't ene merk de andere aan (qua sound). Is natuurlijk makkelijker als je 'n mixer hebt, ja..
Ik denk dat als je dat doet, dat we nog een aantal hele lekkere tracks te horen zullen krijgen!

Succes!

Bedankt allebei om de drie stukjes te beluisteren en voor de opbouwende kritiek 8)

De MC-303 en de RM1x klinken allebei eigenlijk niet echt top (maar zijn dan ook vrij goedkoop), maar ik werk er toch graag mee.
Ik koop eind augustus wat gear bij (Motif met PLG150-AN expansion board en een mixer), misschien helpt dit de kwaliteit en de inspiratie.

Maar nu ga ik eerst op reis :walker:

Tot later!
 
goeie reis! en veel inspiratie toegewenst :)
ga je dan de mc303 meenemen of zo? ;)

anyway, keep up the good work!
en sommige mensen zijn het er niet over eens en vinden dat
uit de rm-1x wel coole dingen te halen zijn, mits veel gepruts en gefilter.
dus niet te snel beide bakjes afkraken ;)

maar goed, ciao


cloudy
 
Back
Top