SPL Phonitor 2

phonitor2_front_web_450.jpg


Your Excellency, Phonitor II

We are uber-happy to introduce the successor of our legendary Phonitor headphone preamp. We have kept all proven features while incorporating some major improvements — as such, the new Phonitor can be used as the ultimate monitor controller and preamp for three different sources. Likewise, we revised the 120-Volt technology in order for it to perform better, which resulted in our measurement gear being outclassed. Even our creative team got even more creative and came up with a fascinating name: "Phonitor 2." There's only one thing that remained unchanged: the price.

120 Volt headphone amp and preamp/monitor controller
For dynamic and balanced headphones
For all headphones with an impedance of >10 Ohms (>40 Ohms for balanced headphones)
Volume adjustment with any remote control
Frequency response: 4Hz - 480kHz (-3dB)
THD+N: HP 0.00091 %, Line output 0.00085%
Dynamic range: HP 133.62dB/Line 134.37dB
Available in December
MSRP: 1,649€
 
maar mixen is misschien wel het belangrijkste van muziek maken... (mits je het ook aan anderen wilt laten horen)

en een goed paar monitoren en goede akoestiek wordt hier alom aangeprezen als vaak de beste investering.

maar als je dus geen goede ruimte hebt, waar de akoestiek nooit goed zal worden... dan is het zo goed mogelijk krijgen van een headphone/amp combi toch waar je naar streeft....

dan wordt het ook gelijk "iets" minder duur... ;)
 
Maar wat is nou écht de meerwaarde van zo'n product als dit, goed afmixen doe je op speakers. Kijkend naar de prijs moet er wel een meerwaarde zijn t.o.v. het pluggen van mijn koptelefoon in mijn mackie mixer...
 
daar is niks mis mee, kwestie van combineren met een goede koptelefoon.
 
Als ik ets afmix doe ik dat op zowel koptelefoon als speakers. Werkt hier nog steeds het beste. Ik luister ook het meest muziek via de koptelefoon, dus die referentie is voor mij beter.
 
Geen speakers hier, gaat ook niet gebeuren. Maar werkt prima, zo'n Phonitor. Maar kan me ook goed voorstellen dat de meeste mensen hier een koptelefoon gewoon een koptelefoon vindt en dat die gewoon in een koptelefoonuitgang moet, van telefoon tot mixer. En al helemaal geen versterker verdiend, nergens voor nodig. Gekkigheid.
 
Het is een plezier om via de HP out van men studer A779 te luisteren,ik heb 6 qualiteits mic inputs erbij,6 stereo line inputs,eq op elk kanaal apparte control room monitor output sectie en....hij kost evenveel als die phonitor...

ow,en er zit laag in die studer dat kan ik je garanderen,

en hoog ook trouwens
 
Echt wel dat men bij SPL waanzinnig goede spullen maakt ... !

Als je het geld niet hebt kraak het dan niet af ... !

Heb hier sinds een paar jaartjes een monitor en koptelefoon 2Control en vind de crossfeed functie super.

Niet afzeiken als je er nog niet naar geluisterd hebt als het even kan.

:kont:

Nou ik heb alleen mar ervaringen van SPL spul wat lekker snel gaat kraken op de potmetertjes...vond ik wel erg tegenvallen als ik eerlijk zijn....en niet pas na vele jaren, na een jaartje al
 
nou, de specs zijn ronduit belachelijk, en duidelijk zo opgegeven voor mensen met teveel geld en geen oren aan hun hoofd.
verder doet iedere versterker uit de kringloop van de laatste 30 jaar exact hetzelfde.
( alleen hebben die dan niet van die kekke ronde vu metertjes), wat op zich ook al een belachelijke toevoeging is.
en kan ik nog wel even doorgaan.....


:koffie:

Nou ik dacht eigenlijk percies hetzelfde toen ik het zag, vandaar de quote, das scheelt wat typen.
 
Back
Top