E-licktronic Yocto (TR-808 clone)

Rvooh: OK :) Ben wel benieuwd hoeveel sneller dat is. Mijn workflow is nu:

- compile op (lichtgewicht) Linux laptop: 4s
- Yocto in sysex update stand zetten
- sysex transfer vanaf laptop: 12s
- Yocto is klaar voor testen

Altijd leuk om te weten of het handiger / sneller kan.

Ik heb de trigger puls inmiddels weer in orde, ga een nieuwe beta sysex op het yocto forum zetten.

Edit: link: http://www.e-licktronic.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1275&p=9162#p9162
 
Laatst gewijzigd:
Rvooh: OK :) Ben wel benieuwd hoeveel sneller dat is. Mijn workflow is nu:

- compile op (lichtgewicht) Linux laptop: 4s
- Yocto in sysex update stand zetten
- sysex transfer vanaf laptop: 12s
- Yocto is klaar voor testen

Altijd leuk om te weten of het handiger / sneller kan.

Ik heb de trigger puls inmiddels weer in orde, ga een nieuwe beta sysex op het yocto forum zetten.

Edit: link: http://www.e-licktronic.com/forum/viewtopic.php?f=17&t=1275&p=9162#p9162


das wel snel.. 12s, had meer verwacht.


Lijkt me handig als je je code ook op github zet, zo zien we de evolutie en is het handig voor andere om mee te helpen met je.
 
Ik heb zitten prutsen met de Yocto v1 firmware.

- Docker setup om de boel te compilen naar een .syx file http://www.e-licktronic.com/forum/vi...hp?f=17&t=1479
- Beta firmware waarin de MIDI expander mode sneller reageert. http://www.e-licktronic.com/forum/vi...7&t=1275#p9158

Dank je Jacob!

Heb hem net geladen en op het eerste gehoor lijkt het dat de timing een stuk beter is. Echter merk ik wel dat er nu behoorlijke verschillen in volume zijn tussen expander en eigen sequencer. Ook klinken veel instrumenten net wat anders, heel duidelijk hoorbaar bij de rimshot.
 
Wbt github, ik zal het eens vriendelijk vragen aan e-licktronic. Ik wil zoiets niet zonder hun toestemming doen.

Linux en sysex: ik gebruik 'amidi', dat hoort geloof ik bij Alsa. Ik moest er wel een scriptje bij maken dat grote sysex files in stukjes hakt. https://gitlab.com/jacobvosmaer/yocto-build/blob/master/bin/upload-sysex Die 12s was met een Cirklon. Met een wat goedkopere USB MIDI (Roland UM 1) duurt het 17s. Had niet verwacht dat dat uit zou maken.

USB MIDI in Linux lijkt aardig te werken, iig bij mij met Ubuntu 16.04.

Midi slave roll bug: ik weet niet precies wat die bug is maar dat heeft denk ik niks met expander mode te maken. Expander mode is een op zichzelf staand stuk van de software.
 
Jop: nu je het zegt, dat van de rimshot viel mij ook op.

Ik heb een vermoeden waar het aan ligt. Ik heb de pulsen op de instrument-lijnen korter gemaakt, dat zal het zijn. Ik zal er even naar kijken.
 
Nou ik ben er niet meteen uit. :) Zal wat langer duren.

De interne triggers van de 808 zijn een soort AND van de zgn 'common trig' en een trigger per instrument. En de common trig is weer een combinatie van een trigger uit de CPU en het accent circuit; dat is waarom het accent globaal is.

Op de een of andere manier overlappen die drie pulsen (CPU, accent, instrument) in mijn firmware niet goed meer. Ik denk dat het daarom mis gaat met het volume.
 
Ook leuk: ik met mijn 'de upload duurt maar 12 seconden met de Cirklon'. Wat blijkt, alle lampjes knipperen alsof het gelukt is, maar de nieuwe firmware komt niet door. Met de Roland USB wel. :) Dus ik heb even leuk tijd zitten verspillen, denkend dat wijzigingen in het programma geen effect hadden. Ze kwamen niet eens door...

Maar goed. De service manual van de 808 is echt fantastisch, ze leggen gewoon rustig uit hoe die trigger pulse toestand werkt. Aan de hand daarvan kon ik begrijpen waarom het eerst wel werkte en hoe ik mijn versie weer recht kon trekken.
 

Dank dank! :okdan::halleluja

Zojuist geprobeerd, problemen van voorheen zijn verdwenen en de timing is stukke beter. Eindelijk is de expander mode bruikbaar (voor mij).

Ter vergelijk de oude firmware (STOCK) en de versie van jou (JVQ) met hetzelfde patroon (referentie een irritante rimshot elke 16de tel, sorry :D).
 

Attachments

  • JVQ.wav
    1,5 MB · Bekeken: 122
  • STOCK.wav
    1,5 MB · Bekeken: 96
Ok, top! De sourcecode staat nu online, dat betekent dat iemand eindelijk de bugs kan gaan wegwerken - nu alleen nog iemand vinden die daartoe in staat is binnen de community :) ik zou heeeel graag die roll mode in midi slave willen gebruiken :O (lijstje met bekende bugs staat op t forum).
 
netjes hoor!

heb je nog plannen met de firmware?

Dank je :)

Geen concrete plannen maar wie weet.

Vraag me af bijvoorbeeld hoe moeilijk het is om 'midi expander mode' in gewone AVR-C te schrijven. Want dat is de enige modus die ik gebruik. Wordt het daar merkbaar sneller van? Geen idee. Zou meer zijn ter lering.

In het algemeen vind ik het wel leuk om wat meer van microcontrollers programmeren te leren, maar dan wel het liefst in de context van een 'probleem' wat ik interessant vind.

Maar ja, muzikaal gezien is MIDI expander mode het enige wat ik gebruik, en die doet het vrij redelijk lijkt het.
 
Ik had graag een manier om geheugen te dumpen via sysex
Alsook een "tap record" modus

Verder is de manier dat de sync modi momenteel werken flauw (zet master op stop en terug op start tijdens pattern editen en weg is je sync)

Ik gebruik beide trouwens, al live gespeeld in expander mode en viel nog mee qua timing
 
Back
Top