Simple Minds Remix

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Heb een remixje gemaakt van New Gold Dream (81, 82, 83, 84).
Veel knip en plak werk. :-)

https://soundcloud.com/r_mon/new-gold-dream-fools-gold-mix


Graag uw mening!
 
Het loopt niet "helemaal" in de maat en lijkt wel een oude cassetebandjes opname, begin is te veel het zelfde (0/1.02 min en 1.26min)

Vindt Simple Minds nog steeds wel ok klinken maar niet in deze versie (mijn mening)
Back too the drawing board :)
 
Dank voor je mening. :)

Het probleem is dat er geen echte 12" bestaat van dit nummer dus je hebt altijd de totale mix om mee te spelen.. geen individuele tracks/instrumenten in ieder geval..
 
Evenopzoeken, en dan samples maken (heb je iig een betere geluidskwaliteit)
En dan toch echt even opnieuw beginnen :)

Beetje raar advies, als jij het niet mooi vind moet iemand maar opnieuw beginnen?

Je doet het ook overkomen alsof ik Simple Minds niet ken. Laat het tegenovergestelde het geval zijn.

Wat heb ik trouwens aan die link? Geen ruk.
 
??? geef aan dat het een en ander niet synchroon loopt (in dat geval is het dus beter om even opnieuw te beginnen om dit wel zo te krijgen) gewoon een tip (die krijg je van mij in dit geval gratis)

Gezien het geluid wat je gebruikt heb niet zuiver klinkt een link waarin wel een zuiver stuk uit te halen valt (dat jij hier geen ruk aan heb is niet mijn probleem)

Vindt het ook een beetje een rare manier van doen, je plaatst hier een stuk (wat in mijn ogen/oren enige verbetering nodig heeft) en als je daar (opbouwende) kritiek op krijgt vindt je het raar advies

Beetje kort door de bocht Arv
 
??? geef aan dat het een en ander niet synchroon loopt (in dat geval is het dus beter om even opnieuw te beginnen om dit wel zo te krijgen) gewoon een tip (die krijg je van mij in dit geval gratis)

Gezien het geluid wat je gebruikt heb niet zuiver klinkt een link waarin wel een zuiver stuk uit te halen valt (dat jij hier geen ruk aan heb is niet mijn probleem)

Vindt het ook een beetje een rare manier van doen, je plaatst hier een stuk (wat in mijn ogen/oren enige verbetering nodig heeft) en als je daar (opbouwende) kritiek op krijgt vindt je het raar advies

Beetje kort door de bocht Arv

Misschien, maar de opmerking "je moet even opnieuw beginnen" komt ook niet zo fijn over..
Maw, das geen opbouwende kritiek he? ;)

De effecten die ik heb gebruikt zijn onderhevig aan smaak, dat klopt. Maar ik heb geen slechte samples gebruikt iig..

Ik ben niet pissig hoor, ik waardeer alle feedback. Maar svp wel iets meer opbouwend.
Over de sync (in het begin), kan ik het zeer eens zijn, maar ik kan je zeggen dat het niet mee valt om het geheel vloeiend te krijgen..
 
Ok, mijn input: ik zou niet timestretchen, maar gewoon naspelen, midi file ergens opsnorren
De opname klinkt alsof die via de mcrofoon van een mobiele telefoon is opgenomen
In mijn beleving, zit er een soortgelijk toepasbare hook in als Sander van Doorn Waiting for...
Ik zou, indien je er nog wat aan wilt sleutelen het een beetje in die hoek/hook zoeken. Dus focus op het rifje en niet op orginele track oplijnen op beat
 
Ok, mijn input: ik zou niet timestretchen, maar gewoon naspelen, midi file ergens opsnorren
De opname klinkt alsof die via de mcrofoon van een mobiele telefoon is opgenomen
In mijn beleving, zit er een soortgelijk toepasbare hook in als Sander van Doorn Waiting for...
Ik zou, indien je er nog wat aan wilt sleutelen het een beetje in die hoek/hook zoeken. Dus focus op het rifje en niet op orginele track oplijnen op beat

Er zit geen time stretch in hoor. Misschien lijkt dat zo.
Dank voor de feedback iig!
 
Of handmatig knippen, of wat je dan ook gedaan hebt om het zo goed mogelijk synchroon te krijgen
 
Of handmatig knippen, of wat je dan ook gedaan hebt om het zo goed mogelijk synchroon te krijgen

Check..

Ik hoor nu ook in het begin wat sync probs. Ik heb wat percussie bijgemixed, maar geen beats oid, daar vind ik het nummer niet geschikt voor.. :)

Het is een van mn favoriete nummers van SM. Al is de lp "Sister feelings call" ook heel fijn.
 
Ik heb er als Simple Minds fanaat met plezier naar geluisterd :) blijft te gekke muziek!

ik heb 1 tip: de drums die vanaf 1:00 invallen zouden van mij 2x zo snel mogen, ze remmen nu de kadans van de track wat af. Dus niet de snare op de 3e tel van iedere maat, maar op de 2e en 4e tel.
 
Ik heb er als Simple Minds fanaat met plezier naar geluisterd :) blijft te gekke muziek!

ik heb 1 tip: de drums die vanaf 1:00 invallen zouden van mij 2x zo snel mogen, ze remmen nu de kadans van de track wat af. Dus niet de snare op de 3e tel van iedere maat, maar op de 2e en 4e tel.

Dank voor de feedback!
Misschien komt er een versie2..
 
Dank voor je mening. :)

Het probleem is dat er geen echte 12" bestaat van dit nummer dus je hebt altijd de totale mix om mee te spelen.. geen individuele tracks/instrumenten in ieder geval..


Jawel de 12" versie is er wel.. de lp/album versie duurt 5:44
De B-kant van de 12" van I Travel uit 1983 bevat New gold dream die 6:52 duurt.
 
Back
Top