Zelfbouw studiomeubel

Tip voor als je alleen maar een decoupeerzaag hebt: timmer of klem (pas op dat -ie niet losschiet) een geleidelatje op de achter/onderkant en laat de zaagvoet er langslopen.

handig!!
 
Bruut project zeg! Heel mooi om te zien, bedankt voor het delen en gefeliciteerd met het resultaat.
 
een vraagje:

werkt dat ? 19 inch spul zo laag en onder je werkblad?

ik ben ook nog steeds bezig met verbetering van mijn studio en probeer lage apparaten te vermijden.
je ziet het toch vaak genoeg in prof studio's maar ik heb nog nooit iemand in zo'n ruimte zien bukken.
 
Tip voor als je alleen maar een decoupeerzaag hebt: timmer of klem (pas op dat -ie niet losschiet) een geleidelatje op de achter/onderkant en laat de zaagvoet er langslopen. Met een cirkelzaag is het lastig hoeken inzagen.

Zo heb ik inderdaad telkens gezaagd ja, met lijmklemmen een geleidelatje vastgezet. Maar wat nog wel eens gebeurt is dat je aan de bovenkant prima op de lijn zaagt, maar aan de onderkant toch wat afwijking zit.
 
een vraagje:

werkt dat ? 19 inch spul zo laag en onder je werkblad?

ik ben ook nog steeds bezig met verbetering van mijn studio en probeer lage apparaten te vermijden.
je ziet het toch vaak genoeg in prof studio's maar ik heb nog nooit iemand in zo'n ruimte zien bukken.

Doordat het deel vanaf het werkblad naar beneden schuin afloopt is het op zich prima bereikbaar. Het wordt inderdaad nog wel even puzzelen welke apparaten een plaatsje bovenin verdienen vanwege regelmatig gebruik. De apparaten die wat minder bediend hoeven te worden komen dan wat verder onderin. Ik denk dat dit goed gaat komen, maar de tijd zal het leren :)
 
En kan je dan nog goed horen wat je doet?

Goed punt, ik ben gelukkig een grote knul met lange armpjes, dus ik hoef in principe niet helemaal met m'n knar onder het werkblad te kruipen. De apparatuur is ook prima zichtbaar, ik zit nog wel te denken om twee van die 19 inch led racklights aan te schaffen om het met minder licht wat beter zichtbaar te maken.
 
Back
Top