• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Te koop: defecte Roland Juno-60

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

peter_1974

Nieuwkomer
Lid sinds
21 augustus 2013
Berichten
19
Te koop: defecte Roland Juno-60

Deze synthesizer is in mijn bezit sinds begin jaren '90 en heeft een aantal jaren goed gewerkt. Rond 1996/1997 ging de Juno kuren vertonen (... 'pruttelgeluiden' bij het aanzetten) en is rond die tijd geserviced via Studio de Dijk in Alkmaar. Op dat moment is ook de volume knop (... de oorspronkelijke knop werkte niet helemaal goed) vervangen door (... volgens mij) een exemplaar van een Jupiter 8.

Ongeveer 6 jaar geleden is de synth weer kuren gaan vertonen (... zelfde symtomen als eerst : pruttelgeluiden als je 'em aanzet) en is de afgelopen paar jaar netjes opgeslagen geweest onder een stofhoes en vrijwel niet aangeraakt.

Soms komt het voor dat de Juno weer klinkt zoals het hoort - dan speelde ik er weer even op :-). Maar helaas, hij vertoont vaker kuren dan dat ie goed werkt.

Opvallend is dat wanneer de 'NOISE' slider helemaal omhoog staat dat de overige golfvormen te horen zijn boven de pruttelgeluiden uit en dat je er wat op kan spelen. Het geluid klinkt dan overigens wel enorm overstuurd. Bij het naar beneden schuiven van de 'NOISE' slider verdwijnt het overstuurde geluid - en de rest van het volume.

Ergens vorig jaar is de oude batterij van het mainboard afgesoldeerd en vervangen door een CR2032-houder met bijbehorend batterijtje.

Uiterlijk is de Juno nog goed (... afgezien van wat kleine beschadigingen aan het hout - zie foto's).

Wie wil deze defecte Juno van me overnemen?

Richtprijs 350 Euro.
 

Attachments

  • juno_geheel2.jpg
    juno_geheel2.jpg
    52,6 KB · Bekeken: 128
  • juno_links.jpg
    juno_links.jpg
    61,2 KB · Bekeken: 95
  • juno_rechts.jpg
    juno_rechts.jpg
    60,4 KB · Bekeken: 123
  • juno_midden.jpg
    juno_midden.jpg
    65,4 KB · Bekeken: 94
  • juno_achterkant_links.jpg
    juno_achterkant_links.jpg
    52,2 KB · Bekeken: 106
Bedankt voor alle (vele) biedingen!

Ik zet er een slotje :slotje: op omdat ik nu genoeg geïnteresseerden heb gevonden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top