• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

'nieuwe' sequencer

De LIVE, niet echt nieuw, maar BMI importeur van Steinberg, NI ed. gaan dit nu verspreiden in de benelux.

Voor diegene die Live niet kennen:

Ableton LIVE is dé sensatie op muziek
software gebied. Voor het eerst is een sequencer zo ontwikkeld dat hij
eenvoudig en volledig bedrijfszeker met b.v. een laptop computer (live)
als instrument gebruikt kan worden. O.a. door de overzichtelijkheid van
de user interface waarbij alle parameters, plug ins, effecten en tracks
in één window (Cockpit View) valt af te lezen en te controleren.

meer info: www.ableton.com

product-live-general.gif

Arv

Robot
Ziet er wel gebruikersvriendelijk(er) uit, maar ik vind die interface met die vage kleurtjes maar nix.. Maar goed, dat is persoonljike smaak, en waarschijnlijk met een eigen setting te veranderen..

arV

CraZ

..
Live-acts..

Live-acts..

Ik heb nu al van een aantal live-acts gehoord dat ze dit programma 'on-stage' gebruiken.. of willen gaan gebruiken. En zonder uitzondering als replacement voor een MPC.

Stefan

budget freak
ja, ik hoor er ook veel positiefs over ... misschien moet ik binnenkort de demo eens downloaden.

donbrasco

qlickt
Is dit ook een goede vervanger voor de thuismuzikant? Is het verstandig om Logic, Cubase, Sonar, Cakewalk of Nuendo de deur uit de doen?

Auxillary

Ouwe rot
Demo.

Demo.

Ik heb eens even de demo gedownload en het ziet er redelijk goed uit. Echter ik heb er maar tien minuten mee gewerkt om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Toch had ik binnen die tijd wel al een eigen arrangement uit de demo songs gehaald. Maar om er echt mee te werken zou je er dus veel meer tijd in moeten steken.

Eric

Arv

Robot
Hmm, maar een ram geven op een PAD zit er bij de sofware niet in natuurlijk.. Alhoewel.. Die nieuwe PAD-interface van Akai... Is dat compatible?

Arv

wiener303

Terug van weggeweest
Wat bedoelen ze met "fire off"?

You can "fire off" clips live, using the mouse, assignable computer keys, or MIDI Notes.

Synic

Hmmmm, brains....
Origineel geplaatst door wiener303
Wat bedoelen ze met "fire off"?

You can "fire off" clips live, using the mouse, assignable computer keys, or MIDI Notes.
Dan word je automatisch afgebrand nog voordat je enige kritiek hebt ontvangen ;)

Vergelijkbare discussies