'nieuwe' sequencer

De LIVE, niet echt nieuw, maar BMI importeur van Steinberg, NI ed. gaan dit nu verspreiden in de benelux.

Voor diegene die Live niet kennen:

Ableton LIVE is dé sensatie op muziek
software gebied. Voor het eerst is een sequencer zo ontwikkeld dat hij
eenvoudig en volledig bedrijfszeker met b.v. een laptop computer (live)
als instrument gebruikt kan worden. O.a. door de overzichtelijkheid van
de user interface waarbij alle parameters, plug ins, effecten en tracks
in één window (Cockpit View) valt af te lezen en te controleren.

meer info: www.ableton.com

product-live-general.gif
 
Ziet er wel gebruikersvriendelijk(er) uit, maar ik vind die interface met die vage kleurtjes maar nix.. Maar goed, dat is persoonljike smaak, en waarschijnlijk met een eigen setting te veranderen..

arV
 
Live-acts..

Live-acts..

Ik heb nu al van een aantal live-acts gehoord dat ze dit programma 'on-stage' gebruiken.. of willen gaan gebruiken. En zonder uitzondering als replacement voor een MPC.
 
ja, ik hoor er ook veel positiefs over ... misschien moet ik binnenkort de demo eens downloaden.
 
Is dit ook een goede vervanger voor de thuismuzikant? Is het verstandig om Logic, Cubase, Sonar, Cakewalk of Nuendo de deur uit de doen?
 
Demo.

Demo.

Ik heb eens even de demo gedownload en het ziet er redelijk goed uit. Echter ik heb er maar tien minuten mee gewerkt om er een goed oordeel over te kunnen vellen. Toch had ik binnen die tijd wel al een eigen arrangement uit de demo songs gehaald. Maar om er echt mee te werken zou je er dus veel meer tijd in moeten steken.

Eric
 
Hmm, maar een ram geven op een PAD zit er bij de sofware niet in natuurlijk.. Alhoewel.. Die nieuwe PAD-interface van Akai... Is dat compatible?



Arv
 
Wat bedoelen ze met "fire off"?

You can "fire off" clips live, using the mouse, assignable computer keys, or MIDI Notes.
 
Origineel geplaatst door wiener303
Wat bedoelen ze met "fire off"?

You can "fire off" clips live, using the mouse, assignable computer keys, or MIDI Notes.
Dan word je automatisch afgebrand nog voordat je enige kritiek hebt ontvangen ;)
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top