Muziek & Numerologie

freq_divider

sine wave pimpification
Lid sinds
14 december 2005
Berichten
227
Locatie
Leiden
Op het Dubbhism blog is een nieuwe serie te vinden over Muziek en Numerologie (Engelstalig). Beetje satirisch zeg maar.

http://www.dubbhism.com/search/label/musical numerology

Met o.a. de 432 Hz controverse, bla bla over fractals, algoritmische compositie, Pythagoras, Harmonie der Sferen en binnenkort Fibonacci reeks, Octaaf theorieën, Cymatics, entrainment etc. etc.
 
Mooi! Die 432Hz-kletsika, daar wordt in no time gehakt van gemaakt. De oefeningen aan het eind alleen al zijn de moeite waard.
 
Woww Bullshit met wiskunde sex op het einde, voor de liefhebber 8D
 
't is wel een beetje cynisch allemaal geef mij maar bullshit fractals dan oersaaaaaie wiskunde (wat ook maar door de mensch een gecreerd iets is om te doen alsof iets begrijpbaar is) :D
 
't is wel een beetje cynisch allemaal geef mij maar bullshit fractals dan oersaaaaaie wiskunde (wat ook maar door de mensch een gecreerd iets is om te doen alsof iets begrijpbaar is) :D


Wiskunde & saai in 1 zin dat kan natuurlijk niet.

Trouwens aardig dat je dat zegt, want het is 1 van de inzichten in wat wiskunde is.
Een denkbeeld uit de filosofie van de wiskunde is ook dat de wiskunde om ons heen zweeft en we het alleen maar op moeten pikken. Dus volgens dat uitgangspunt is wiskunde niet iets dat door de mens gecreëerd is, maar is er altijd geweest

Voor mij is het inderdaad zo dat ik iets vind te begrijpen als ik de wiskunde erachter ken. Dat is voor mij de essentie van begrijpen. Op grond daarvan wijs ik ook allerlei "niet aardse" zaken af, want er is geen wiskunde onderlegging voor.

Een simpel uitgangspunt, maar wel duidelijk...

Paul
 
Een denkbeeld uit de filosofie van de wiskunde is ook dat de wiskunde om ons heen zweeft en we het alleen maar op moeten pikken. Dus volgens dat uitgangspunt is wiskunde niet iets dat door de mens gecreëerd is, maar is er altijd geweest
wiskunde zelf nutuulk niet want dat is slechts de beschrijving van alles wat om ons heen zweeft...
wat jij zegt is een beetje hetzelfde als zeggen dat het alphabet altijd al heeft bestaan... of de meter of de kilogram etc...
 
wiskunde zelf nutuulk niet want dat is slechts de beschrijving van alles wat om ons heen zweeft...
wat jij zegt is een beetje hetzelfde als zeggen dat het alphabet altijd al heeft bestaan... of de meter of de kilogram etc...


Ik zeg dat niet, ik praat na, want zo slim ben ik niet om zoiets te verzinnen. Het zijn filosofische gedachte uit de Griekse oudheid. (plato en dergelijke hielden zich hiermee bezig).


Maar ik vind het een interessante kijk op de wiskunde, maar ik ben waarschijnlijk teveel romanticus op dit punt.

Paul
 
Als het toch om cijfers gaat: komen alle genres qua muziek in tweevoud uit.
Een clubhouse-nummertje met een Korg M-1 orgelbasje: twee artiesten.
Nieuwe jazz-pop: precies twee artiesten.
Singer-songwriter in de top-5: wederom twee artiesten.
 
wiskunde zelf nutuulk niet want dat is slechts de beschrijving van alles wat om ons heen zweeft...
wat jij zegt is een beetje hetzelfde als zeggen dat het alphabet altijd al heeft bestaan... of de meter of de kilogram etc...

tja, er zijn ook andere manieren om naar wiskunde te kijken. bv. de schrijver van dit boek [ame="http://www.amazon.com/Meta-Math-The-Quest-Omega/dp/1400077974"]Meta Math!: The Quest for Omega: Gregory Chaitin: 9781400077977: Amazon.com: Books

denkt dat wiskunde grotendeels random shizzle is (dus niet een beschrijving). eigenlijk een soort van getallenruis. ook leuk :-)
 
wiskunde zelf nutuulk niet want dat is slechts de beschrijving van alles wat om ons heen zweeft...
wat jij zegt is een beetje hetzelfde als zeggen dat het alphabet altijd al heeft bestaan... of de meter of de kilogram etc...

eindelijk een leuk ronderwerp..;-]
do de math;-]
:halleluja

antwoorduh zijn in alles, en overal;-]
:engel:
 
Maar ik vind het een interessante kijk op de wiskunde, maar ik ben waarschijnlijk teveel romanticus op dit punt.

Paul

Maar hoe verklaar je romantiek dan met wiskunde?
En het niet aardse wijs je af terwijl dat wel met wiskunde uit te leggen is? Als je het over aliens hebt is met kansberekening met redelijke zekerheid aan te tonen dat die bestaan.
 
Wiskunde & saai in 1 zin dat kan natuurlijk niet.

Trouwens aardig dat je dat zegt, want het is 1 van de inzichten in wat wiskunde is.
Een denkbeeld uit de filosofie van de wiskunde is ook dat de wiskunde om ons heen zweeft en we het alleen maar op moeten pikken. Dus volgens dat uitgangspunt is wiskunde niet iets dat door de mens gecreëerd is, maar is er altijd geweest

Voor mij is het inderdaad zo dat ik iets vind te begrijpen als ik de wiskunde erachter ken. Dat is voor mij de essentie van begrijpen. Op grond daarvan wijs ik ook allerlei "niet aardse" zaken af, want er is geen wiskunde onderlegging voor.

Een simpel uitgangspunt, maar wel duidelijk...

Paul

Maar de ervaring die je hebt bij t luisteren van muziek die veel met je doet dan.
Wat is de wiskunde daarvan. Wat is de wiskundige onderlegging van blijdschap, verdriet, heimwee, boosheid, hartstochtelijke liefde.. Etc
 
Maar hoe verklaar je romantiek dan met wiskunde?
En het niet aardse wijs je af terwijl dat wel met wiskunde uit te leggen is? Als je het over aliens hebt is met kansberekening met redelijke zekerheid aan te tonen dat die bestaan.

Ik heb nergens gezegd dat ik leven elders in het heelal ontken. Sterker nog er moeten miljarden andere levensvormen zijn, want het zou inderdaad wel heel onwaarschijnlijk zijn dat alleen op het minuscule kleine planeetje waarop wij ons bevinden de omstandigheden zo zijn geweest dat er levensvormen zijn ontstaan.

Paul
 
Maar de ervaring die je hebt bij t luisteren van muziek die veel met je doet dan.
Wat is de wiskunde daarvan. Wat is de wiskundige onderlegging van blijdschap, verdriet, heimwee, boosheid, hartstochtelijke liefde.. Etc

Ik ben chemisch biologisch niet voldoende onderlegd, maar ik weet wel dat er voor veel van dit soort zaken verklaringen zijn in die zin dat men weet dat bepaalde stoffen in het lichaam vrijkomen die er voor zorgen dat je dat bepaalde gevoel krijgt.

Paul
 
Back
Top