Akai S-5000 / S-6000 OS 2.14

Jop

Lid
Lid sinds
15 februari 2004
Berichten
869
Locatie
Venlo
Beste mensen,

Ik wil graag OS 2.14 op mijn Akai S5000 zetten maar beschik niet over een computer met floppydrive.Ik zie zo 123 geen andere mogelijkheid dan jullie om hulp te vragen. Misschien is iemand (met een S5000/S6000) zo vriendelijk om even een kopie te maken van OS 2.14 en deze op diskette te zetten en deze op te sturen (natuurlijk tegen vergoeding)?

Of zie ik nog andere mogelijkheden over het hoofd (ik heb geen USB op mijn S5000).

Alvast bedankt.

Jop
 
No one :?

Er zijn toch nog wel mensen met een S5000/S6000 hier?

Merci :halleluja
 
Ik kan best even 2.14 voor je op een diskette zetten (vanaf de Akai website). Heb alleen zelf geen S5/6K (meer), dus kan hem dan niet testen.
 
Dank je Etaoin, ik heb alleen begrepen dat de Akai's weleens kieskeurig zijn met het accepteren van floppies.

Een tijdje terug zelf geprobeerd (OS vanaf de computer met een aangesloten USB floppy drive) zonder resultaat. Hij herkende de floppies niet, kan ook goed een andere oorzaak hebben gehad.

Ik wil eerst even kijken of iemand het OS vanuit een S5000/S6000 op een floppy wilt saven, maar als dit niet lukt stuur ik je wel een PB'tje.

:okdan:

gr,
Jop
 
Ook als je het met de computer doet is het het veiligst om de floppy eerst op de Akai te formatteren en de computer niks anders te laten doen dan het BIN-bestand erop zetten.

Maar met een redelijk oude Windows versie en een interne drive zou het wel goed moeten gaan. Ik weet niet meer wat ik destijds bij mijn S6000 gebruikt heb, maar er staat me niet bij dat het veel problemen gaf. Ik hoor het wel.
 
Heb geen floppy drive meer in mijn akai, dus das ook moeilijk testen.
Kan je niet gewoon in de plaatselijke bib terecht?
 
Ik heb een S5000, ik heb alleen geen diskette's meer haha, dus die zal je me dan moeten sturen. Ik wil ze best op de post doen voor je.
 
Dank voor jullie reacties.

Het lastige is dat er op dit moment geen floppydrive inzit, maar een cardreader. Even een floppy formatteren is dus een beetje lastig. Ook omdat hij nog in het rack zit. Het makkelijkste lijkt mij om het OS op floppy te regelen en dan even de cardreader eruit halen, floppy terug en hopelijk werkt het dan.

@DarkChaos, je hebt een pb'tje, genoeg floppies hier! Bedankt :okdan:
 
Helaas nog altijd niet OS 2.14 kunnen bemachtigen. Wie wil even het OS saven op een diskette voor mij (met vergoeding natuurlijk).

Dank :okdan:

gr,
Jop
 
Dat was ook mijn eerste gedachte, helaas zonder succes. Via cf wilt hij het OS niet updaten jammergenoeg....
 
Als je me een floppy stuurt doe ik het voor je op m'n S5000. Stuur me een PM als je geinteresseerd bent.

Mvg.

CoolRunning
 
Back
Top