Linndrum LM2 mods en schema draad

vcovca

NOXGENUS
Lid sinds
22 Maart 2005
Berichten
8.662
Locatie
...
Ik heb vandaag eindelijk de tijd genomen om m'n Linndrum LM2 eens een volledige overhaul te geven. Dit lag al lang op de schap, vooral omdat ie centjes moet maken voor iets nieuws.

Alle sliders schoon gemaakt, dus alle sliders uit elkaar gehaald en ontvet enzo. Hij lag al maanden zo uit elkaar te liggen, klaar voor dit service beurtje. Morgen nog een op-amp vervangen van de BASS en dan doet alles het weer. Die is namelijk heul erg zacht.

Net weer aan gezet om de sliders te testen.... god wat een lekkere bak is het toch!

Hij zou plaats moeten maken voor een Prophet 08..

Meerdere mensen last van?
 
Jeps, elke keer als je wat diks weg doet voor een ander dikke bak....geen ontkomen aan. Zie het als een ruil, je kan hopelijk altijd weer terug ruilen:)
 
Tja ik kan het. Wou mn crumar stratus weg doen, maar alle pots waren gaar enzo. Toen ergens een trillogy zonder chipies gekregeld, alle chips van de stratus verplaats naar de trilogy, prima synth weer. Maar wil hem nu eigenlijk niet meer weg doen... maja ik zie het maar als een luxe probleem!

:okdan:
 
Ik heb dat niet alleen met muziek spul...
Het moeilijkst is, iets weg doen omdat het alleen in waarde zal dalen - en je 't momenteel niet gebruikt. Je moet 't wegdoen, anders verlies je bergen geld. Ik koop geen dj spul meer, dj spul is een en al mode geworden.
Ik heb een auto die ook gekend is als 'weinig meer gaan rijden, willen verkopen, rit naar de garage om klaar te zetten voor verkoop en dan plots toch maar niet willen verkopen, omdat ie zo fijn rijdt'
 
Je moet 't wegdoen, anders verlies je bergen geld.
wat een rare redenering, je hebt die spullen toch (gekocht) om te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn...
de waarde zou moeten zitten in het gebruik, wat het ding voor je kan betekenen...
veel dingen dalen in waarde maar je hebt er (hopelijk) ook jaren plezier van gehad...
 
Ik heb iedere synth tot nu toe weer terug gekocht al dan niet in een betere vorm. Ik wil mijn eerste synth, een Juno 1, nog eens terug kopen van de nieuwe eigenaar. Anders een Juno 2. De Siel Mono daar kon ik echt niks mee maar ik hoop hem qua filter met een MS-20 te kunnen vervangen, die klonk wel erg goed.

Verder:

TX81z -> TX81z -> DX27s
Matrix 1000 -> Matrix 6
Alpha Juno 1 -> MKS-50 -> niks meer
CZ-3000 -> CZ-3000 (dezelfde maar dan 150 euro minder, batterijtje er in, voeding vastgedraaid, tape met noten er op er afgebrabt en hij was weer prima }:| )

Het is meestal niet de sound maar de interface waardoor ik iets weg doe.
 
wat een rare redenering, je hebt die spullen toch (gekocht) om te gebruiken waarvoor ze gemaakt zijn...
de waarde zou moeten zitten in het gebruik, wat het ding voor je kan betekenen...
veel dingen dalen in waarde maar je hebt er (hopelijk) ook jaren plezier van gehad...

Stel je hebt nu een NI S4 - die is net in prijs gezakt. Vermoedelijk komt er weldra een opvolger. Dan is de oude geen hol meer waard. En het topic hier gaat over iets dat je al een poos onder stof hebt liggen en wil verkopen en dan weer te veel waardeert om te verkopen...
Analoge gear lijkt op dit moment waarde vast. Dat was begin 80's anders met de 303 en 20 jaar later ook weer heb ik begrepen, met analoog in 't algemeen, software ging dat allemaal onnodig maken (wat doet me dat toch denken aan het cd tijdperk dat vinyl ging verdringen) . Een jaar nadat ik mijn technics SL 1200 verkoop stopt Technics met ze te bouwen en stijgt de 2e hands waarde... :gaap:
 
Software kopen is al 30 jaar een slechte investering, tenzij je iets obscuurs als Space Taxi voor de Commodore 64 hebt.
 
Die Linn zal alleen nog maar meer waard worden hoor, daar ben ik niet zo bang voor. Er zijn wel meer stukken gear die ik redelijk vaak niet aan raak. Maar die Linn is zo ontiegelijk degelijk gemaakt.... en jawel, het is ook nog eens een mooie machine om te zien. Ik verzamelde ooit drum machines, epische vooral. 808 en Linndrum zijn beiden veel gebruikt, ook in popmuziek van toen. De 909 heeft me nooit kunnen boeien.. (voor iemand daar mee komt)
 
Heeft iemand het schema van die Linn? Kan ik de BASS ook nog effe maken.
 
Ik ga hem effe hernoemen en verplaatsen naar reparatie en onderhoud. Ik heb op een Yahoo groep die mod gevonden in een .doc waarbij je tuning hebt op alle geluiden!
 
Zo! Ik ben over mijn idee heen dat ik het ding de deur uit wil doen... met name door dit filmpje:



Bij het zoeken naar schema's van de Linn heb ik die mod gevonden in een Yahoo groep in een keurig document verwerkt met uitleg hoe het te doen.

Ik heb het hele main board er nu toch uit liggen. Kan net zo goed een gedeelte van die mod meteen uitvoeren :D
 

Attachments

  • LinnDrum LM2 Tuning Mod Writeup.doc
    3,8 MB · Bekeken: 74
Ik wil er zelf midi op knallen. Zou eenvoudig moeten kunnen met een Arduino als je weet waar de triggers van de geluiden op de print binnenkomen...

Iemand weet waar?
 
Ik ga hem effe hernoemen en verplaatsen naar reparatie en onderhoud. Ik heb op een Yahoo groep die mod gevonden in een .doc waarbij je tuning hebt op alle geluiden!

kzou m ook zeeekers houduh ..iig qa waarde ..betere deal ..klinkt as toekomst muziek.. anders goessamplen in spa1200;-]]
p 08 tsja wel vervangbaar toch door div..andere polyva,z desnoods
:W
 
Zo! Ik ben over mijn idee heen dat ik het ding de deur uit wil doen... met name door dit filmpje:

LinnDrum LM-2 with Tuning Modification - YouTube

Bij het zoeken naar schema's van de Linn heb ik die mod gevonden in een Yahoo groep in een keurig document verwerkt met uitleg hoe het te doen.

Ik heb het hele main board er nu toch uit liggen. Kan net zo goed een gedeelte van die mod meteen uitvoeren :D

zeeer vet idd .. pitch control op epromz
klinkt vuiler dan pitch in een electrinsh circuit..
we hadden een pitch +/- mod op de 909hats ..supper gruizig ook
:okdan:
 
Hij blijft toch maar niks staan te doen hiero.... goedverdoeme wat een ergernis is het toch.
 
Back
Top