RM1x tips, the sequel

Bij het opstarten zelf komen er geen error messages of iets dergelijks :/
 
Ik denk niet dat als de batterij op is (intern), hij dit aangeeft. Misschien dat een RMX kenner er iets over kan zeggen.. Of google..
 
Nou, hopen dat iemand het antwoord weet ;)
Had al het een en ander gegoogled (zijn meerdere mensen met hetzelfde probleem), alleen dateert dit vaak nog voor 2010. En de oplossing heb ik ook nooit echt naar voren zien komen.
 
Probeer dit eens, heeft bij mij toen ook allerlei gekke dingen opgelost.

Hoe doe je dit precies?
Door gewoon op 'Voice' te klikken? Aangezien ik daar niet echt iets tussen zie staan.

Edit: Hij staat niet op phrase, maar op: SFX - FX-NG
 
Het probleem is in ieder geval opgelost door een Factory Reset te doen.
 
Hoi ik heb nog een vraagje omtrent het koppelen van een ander apparaat aan de RM1x, namelijk de Roland TB-3.

"Ook kunt u de TB-3 gebruiken samen met andere Aira-producten via een DAW, de MIDI clock staat dan gelijk voor alle Aira's; u kunt bijvoorbeeld een TB-3 en een TR-8 samen (sync) gebruiken."

Is het ook mogelijk om de TB-3 samen met de RM1x in sync te laten lopen, of is dat niet mogelijk?
 
Heb eerlijk gezegd geen idee. Heb de TB-3 zelf niet in bezit, maar zit er wel aan te denken ;)

Edit:
"In addition, you can connect the TB-3 to your computer via USB to send and receive both audio and MIDI data, including MIDI clock information for syncing with external devices and other AIRA units."

Volgens mij moet het dus gewoon mogelijk zijn toch?
 
Jongens ik heb "bijna" een RM1X, die zal volgende week wel bezorgd worden en ik heb een tweetal vragen:

1) de firmware is 1.12 en ik wil deze upgraden naar 1.13 kan iemand die eproms flashen? Ik heb een verkeerde zifsocket dus ik kan die 40 pins eproms niet flashen. Iemand suggestie? Zag iemand in de UK die het kon doen ook prima als niemand in NL het kan.

2) Ik wil niet met floppy werken. Ik vind dat onbetrouwbaar. Dus ik wil een floppy emulator erin bouwen. Nu hoorde ik dat de HxC floppy emulator compatible zijn. Maar deze vind ik duur (100 euro) als je kijkt naar de chinese emulators die 18 euro inc. verzenden kosten (die van Gotek). Nu heb ik gezien dat Jeff die de originele firmware heeft gemaakt er ook 1 heeft geport voor een STM32 versie, en die zit in de GOTEK en er zijn mensen die de GOTEK hebben geflashed naar een HxC firmware: http://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=43416

Zou die dan ook werken in mijn RM1X?
 
Floppy emulator

Floppy emulator

Jongens ik heb "bijna" een RM1X, die zal volgende week wel bezorgd worden en ik heb een tweetal vragen:

1) de firmware is 1.12 en ik wil deze upgraden naar 1.13 kan iemand die eproms flashen? Ik heb een verkeerde zifsocket dus ik kan die 40 pins eproms niet flashen. Iemand suggestie? Zag iemand in de UK die het kon doen ook prima als niemand in NL het kan.

2) Ik wil niet met floppy werken. Ik vind dat onbetrouwbaar. Dus ik wil een floppy emulator erin bouwen. Nu hoorde ik dat de HxC floppy emulator compatible zijn. Maar deze vind ik duur (100 euro) als je kijkt naar de chinese emulators die 18 euro inc. verzenden kosten (die van Gotek). Nu heb ik gezien dat Jeff die de originele firmware heeft gemaakt er ook 1 heeft geport voor een STM32 versie, en die zit in de GOTEK en er zijn mensen die de GOTEK hebben geflashed naar een HxC firmware: http://www.vogons.org/viewtopic.php?f=46&t=43416

Zou die dan ook werken in mijn RM1X?


https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=191649
 
Back
Top