RM1x tips, the sequel

Maffe tip

Maffe tip

Ik heb de Rm1x al meer dan een jaar, maar dit was me nog niet eerder opgevallen:
Je kunt gewoon patterns gebruiken van een style als je dat als eerste in een pattern chain stopt.
Is toch wel handig om dan toch de pattern chain mode te gebruiken voor live doeleinden, om bijv. de eerste paar maten van een pattern van een style te gebruiken en dan vanzelf na een aantal maten over te gaan op een andere style.
Voor de rest kun je net als in pattern mode werken met de patterns kiezen.

:doei:
Yoonchi
[Edit 28-9-2006 0:44]
 
Laatst gewijzigd:
zet de overdrive gain omhoog en de drive op 1 of 0 op je drums oms ze keihard te laten klapperen :D
 
Origineel geplaatst door Nolet
de drie beste knoppen op de RS7000 zijn de clockshift, midi-delay en gate knoppen. Daar kan je van een doodsimpel iets een gevaarlijk mooi arangementje maken.
laten die nou net ook op de rm1x zitten :p
 
Hey Traizor, weet jij hoe je makkelijk de delay-tijd aan je bpm kunt koppelen???

De dalay is altijd bpm gekoppeld en wordt uitgedrukt in ticks 1 beat = 480 ticks...

Dus daarom klinkt het altijd... ;)

Druid
 
Origineel geplaatst door druid
De dalay is altijd bpm gekoppeld en wordt uitgedrukt in ticks 1 beat = 480 ticks...

Dus daarom klinkt het altijd... ;)

Druid

of je gebruikt de midi delay
 
er zit toch ook nog een delay in het effecten blok?
echo etc... ik gebruik de interne geluiden eigenlijk niet echt meer :o:
wat ik wel nog weet, het eerste geluid dat voor de drumkits zit..
daar kan je echt een heerlijke scheurkick mee maken!!!
 
Origineel geplaatst door chielos
er zit toch ook nog een delay in het effecten blok?
echo etc... ik gebruik de interne geluiden eigenlijk niet echt meer :o:
wat ik wel nog weet, het eerste geluid dat voor de drumkits zit..
daar kan je echt een heerlijke scheurkick mee maken!!!
yep
zowel midi delay als normale delays
 
Midi delay vind ik trouwens wel een erg gave functie, die ik erg vaak gebruik. Vooral het aanpassen van transpose, clock en gate time van de delays maakt 't erg tof. In combinatie met een sampler kun je erg toffe ritmes maken, door de delay weer andere noten te laten triggeren.

Wel jammer dat midi delay in song-mode conversie wordt omgezet naar note data in je sequentie.
 
n combinatie met een sampler kun je erg toffe ritmes maken, door de delay weer andere noten te laten triggeren

Dit is idd. wel erg wijs zeg.
Kan dit ook niet met de Evolver delay?
 
Origineel geplaatst door ProtoHuman
Midi delay vind ik trouwens wel een erg gave functie, die ik erg vaak gebruik. Vooral het aanpassen van transpose, clock en gate time van de delays maakt 't erg tof. In combinatie met een sampler kun je erg toffe ritmes maken, door de delay weer andere noten te laten triggeren.

Wel jammer dat midi delay in song-mode conversie wordt omgezet naar note data in je sequentie.

je kan toch gewoon de amount dichtdraaien voordat je de boel naar een song converteert en daarna weer opendraaien?
 
Goede tips heren! Thanks! Gebruik het bakkie (RM1X, en nu ook RS7000) al zo lang en kom toch weer handige dingen tegen!

Meest gebruikt bij mij zijn inderdaad ook midi delay + gate, en clock-shift maar die vind ik iets lastiger live goed te gebruiken!
 
ja hoe komt het dat de clock shift live niet strak loopt?
is dat misschien nog Os gebonden?
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door chielos
je kan toch gewoon de amount dichtdraaien voordat je de boel naar een song converteert en daarna weer opendraaien?
Volgens mij worden de instellingen van MIDI-delay niet meegekopieerd. Dus je moet de midi-delay per kanaal op nieuw programmeren. Niet dat dit zo veel werk is, maar het is wel een beetje jammer vind ik. (net als die program changes die standaard ingeprogrammeerd worden in song mode :()
Ensemble: volgens mij kun je in de evolver de delay geen noten laten triggeren. Maar je kan er wel genoeg andere bizarre dingen mee doen }:|
 
Origineel geplaatst door chielos
ja hoe komt het dat de klock shift live niet strak loopt?
is dat misschien nog Os gebonden?

Het had relaxed geweest als de knop als het ware in sprongen zou gaan, op de maat, dan zou het wél makkelijk werken. Nu loopt het vloeiend.. f*ck hoe leg ik het uit..lastig.. In principe is het dus wel mogelijk om een kort stukje van het knop gedraai op te nemen, en daarna in de editor (hoe heet ie ook al weer? die soort "tracker" achtige view) exacte waardes er in te zetten, op de maat. Dan klopt het wel.

Eerlijk gezegd vond ik dat altijd te veel werk dus gebruik ik het maar niet.
 
Laatst gewijzigd:
Ik zat net ff door de manual heen te bladeren, en toen kwam ik een aantal erg handige sneltoetsen tegen.
shift+groove/playFX/mididelay/arp: reset de instellingen van deze menu's
shift+play in songmode: loop-playback
shift+stop: RM1x springt terug naar huidige maat als je op stop drukt
shtft+step in groove: selecteert deze step, en deselecteert alle andere
shift+F1: hoeveelheid geheugen verbruikt.
enz.
Zie pagina 30 van de manual. Maakt wat mij betreft 't werken met de RM1x nog een stukie sneller.
 
Rm1x\rs 7000

Rm1x\rs 7000

Zijn de patt. of song files van de RM1X ook te voeren aan de Yamaha rs 7000 ?
 
Re: Rm1x\rs 7000

Re: Rm1x\rs 7000

Origineel geplaatst door OORzaak
Zijn de patt. of song files van de RM1X ook te voeren aan de Yamaha rs 7000 ?
yep
andersom niet
 
Re: Yep

Re: Yep

Origineel geplaatst door OORzaak
Bedankt weer voor het bericht, en zo snel !
een beller is sneller 8o)

je kon het ook op de site van yamaha vinden hoor
 
Back
Top